{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
530 visninger | Oprettet:

Indst. forstærker + mangler bas {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har et anlæg bestående af:

Forstærker (4*60W RMS):
PIONEER GM-6200F

Subwoofer (350W RMS):
PIONEER TS-W256DVC

Højtalere (2-vejs system 220W):
Pioneer TS-A172C

Subwooferen (2 svingspoler) er sat til kanal 3 og 4.
Og højtalerne har henholdsvis nr 1 for venstre og nr 2 for højre side.

I starten da jeg havde sat det til, kunne jeg høre min sub meget tydeligt, når jeg skruede op og ned for bassen på min HU.

Men nu synes jeg kun at bassen ændre sig på fronthøjtalerne når jeg ændre bassen på min HU.

Subben spiller stadig, men det er bare det samme som i de andre højtalere.

Alle kanaler sidder til normal pass.

Har prøvet at sætte kanal 3 og 4 til lowpass, men så forsvinder lyden i fronthøjtalerne, men bassen lyder som den skal, altså at jeg kan skrue op og med på min HU som i starten.

Hvor kan problemet ligge henne?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indst. forstærker + mangler bas
  • #1   18. jan 2007 Har du ikke byttet rundt på dine signalkabler?

• #2   18. jan 2007 325i T - Da jeg havde sat mit anlæg til for ca 2-3 måneder siden virkede det som det skulle, og har ikke haft ændret på noget.

Men skulle det ændre noget, hvis jeg byttede om på mine phono kabler? vil der så ikke bare komme venstre-lyd i højreside og omvendt?

• #3   18. jan 2007 Har du kun et Phono kabel mellem forstærker og hu? Hvis ja burde det jo ikke at gøre noget. Men bassen skal sættes på low pass som du skriver og de andre på normal. Men det er helt sikkert at du har byttet rundt på et eller andet omme på forstærkeren. Evt sat højttalerledningerne i det forkerte sted.

• #4   18. jan 2007 du er nok bare blevet døv.. hehe.. dohh...

• #5   18. jan 2007 325i T - Altså da jeg satte det til i starten, stod alt på normal pass, og alle stikkene og ledningerne sad, som det sidder nu.
    Og der kunne jeg tydeligt høre på min sub, når jeg skruede op og ned for bassen på min HU.

Men nu hvor det sidder på nøjagtig samme måde, kan jeg ikke høre på min sub, når jeg skruer op og ned for bassen på min HU.

Og har lige prøvet at sætte subben på lowpass på min forstærker, og så forsvinder lyden i fronthøjtalerne.

• #6   18. jan 2007 Det med at lyden forsvinder i dine fronthøjttalere fortæller jo bare at du har sat dem på de højttalerudgange som er beregnet til sub´en.. Byt dem rundt så er jeg næsten 100 på at det virker igen.

• #7   18. jan 2007 325i T - Hvis jeg gør det omvandt, og sætter den anden på lowpass, så gør den det samme, med at lyden forsvinder front.

Og har altså ikke haft byttet rundt på de ledninger, siden det virkede som det skulle.

• #8   18. jan 2007 Ikke nogen der har en ide til hvad der kunne være galt?

Kommentér på:
Indst. forstærker + mangler bas

Annonce