{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  seriøst kabel
  • #1   26. jan 2007 det er jo også super overdemensioneret...
    jeg ville hellere foreslå dig at trække 2-3 kabler i stedet, hvis du endeligt skal op i den størrelse... smiley


  • #2   26. jan 2007 hifispeed har ikke tilbehøret...
    efter at have snakket med en elektrikker på arbejdet, der siger, at et 50 mm2 kabel bliver meget varmt, før det springer en 200 amp sikring, må man vel hellere overdrive med kablet, som at få gulvvarme i bilen...


  • #3   26. jan 2007 Ja det er sikkert fint at bruge, lige bortset fra at man jo nærmest skal igang med et kopbor for at trække det fra motorrummet og ind i kabinen...

  • #4   26. jan 2007 kopbor... ja og, bilen må vel lide, for musik skal der til...

  • #5   26. jan 2007 hmmm 100mm^2... måske lidt i overkanten!... vil mene du sagtens kan klare dig med 50mm^2....

  • #6   27. jan 2007 Ja køb 2 x 50mm2 og træk en til hver forstærker, det er i hvert fald til at få tilbehør til det...

  • #7   27. jan 2007 Rapand X:
    Varme betyder jo spændingsfald, og det er jo det man helst vil havde så lidt af som mulig i en bilstereoinstallation, da hvergang der får 0,1 v tabt i strømkablerne mister man xx antal watt på forstærkeren afgangsside, jo flere volt man har ved forstærkere jo mere yder den, så hvis først et kabel blive lun bør man opgradere den til noget tykkere, da det betyder tabt spænding pga. modstand. kablet kan sagtens holde til at blive varmt, men det betyder bare spændingsfald.

    Men ja, 100mm2 er der nok ikke mange der har behov for.
    Men jeg har forstærkere som skal i min bil som ved max belastning kommer til at trække 100 A, og udfra mine beregninger og krav til spændingsfald vil jeg næsten påstå at min 50mm2 er ved at være for tynd, heldigvis kommer jeg nok kun til at trække 60-70 amp, da jeg ikke kommer til at belaste den ene forstærker max. så der er mit spændingfald ikke så slemt.


  • #8   27. jan 2007 Lars S
    jeg har batteri bagi, tre forstærkere osv osv, jeg er ikke elektrikker eller noget, så alle de der beregninger har jeg ikke styr på... Men jeg ved at en kæde ikke er stærkere end det svageste led, så det er vel bare at opgradere hele tiden, så på et tidspunkt er det nok nødvendigt med to kabler på 100 mm2...


  • #9   27. jan 2007 lol du kommer aldrig til at trække 200 amp ud af et batteri, ikke uden bil går ud!

  • #10   27. jan 2007 har du batteri bag i din bil vil du aldrig komme til at trække mere strøm gennem kablet end din generator kan lade med, dvs. MAX 100A med mindre du har ofret 5000 på en smule større generator.

  • #11   28. jan 2007 tilbage til mit SPØRGSMÅL!!!
    tilbehør, der acceptrer 100mm2 kabel...
    er træt af kloge åger, der kommer med smarte bemærkninger, når de ikke kender en fuck til ens planer osv...

    mvh


Kommentér på:
seriøst kabel

Annonce