{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

Michael J
Michael J
Følger: 14 Emner: 4 Svar: 7

Lukket vs portet kabinet i forhold til tryk {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg står og skal igang med at bygge et kabinet op til mine 2 JBL CS1214.

Men hvilken type er bedst hvis jeg skal have dem til at lave mest muligt tryk?

altså af lukket eller portet kabinet

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lukket vs portet kabinet i forhold til tryk
  • #1   5. aug 2021 Kender ikke enheden. Men porter kabinet er som regel det der spiller højest af de 2 muligheder

• Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    jul 2021

#2   5. aug 2021 Har været ved at forsøge på at udregne et kabinet. Men jeg er dog i tvivl om det ser fornuftigt nok ud. Så jeg ikke ender med at få lavet noget der spiller af H til.

profilbillede
  • #3   6. aug 2021 I et lukket kabinet bruger du luften i rummet bag enheden til at styre udsvinget da den danner vacuum når enheden går ud og overtryk når enheden trækkes ind. Derved får du et lufttryk styret udsving samt lyden kommer kun ud af enheden og ikke ud af basporten.

Du får traditionelt mere bulder ud af et portet kabinet end et lukket men lyden bliver ikke nødvendigvis bedre af det.......

• Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    jul 2021

#4   6. aug 2021 Link til enhederne
    https://speakerboxlite.com/project-info/9509/tab-info

• Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    jul 2021

#5   6. aug 2021 Hvordan er det mht volumen af kabinettet hvis det skal laves lukket ift portet?

• #6   8. aug 2021 " hvilken type er bedst hvis jeg skal have dem til at lave mest muligt tryk? "

Portet... Så er den diskution sådan set slut... Enhver anden mening er forkert... Ja det lyder sygt arrogant at sige sådan, men tager vi 2 kabinetter, begger perfekt designet til enhed og bil, så vil Portet kabinet spille højere med samme effekt... Så simpelt er det... dette er fordi porten giver i teorien et +3 dB peak i lyden omkring tuningsfrekvensen... I teorien... Dette peak kan faktisk være på meget mere eller mindre..

Og den med at det buldrer mere, den kommer fra folk der ikke kan finde ud af at bygge kabinetter...

Kommentér på:
Lukket vs portet kabinet i forhold til tryk

Annonce