{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
568 visninger | Oprettet:

Subwoofer større bedre? {{forumTopicSubject}}

Hej BG tosse smiley

Jeg har tænkt på lidt at skifte min subwoofer ud med noget mindre rms watt måske også mindre størrelse. Jeg har en Pioneer 10” 800 rms watt se link

https://www.pioneerelectronics.ca/POCEN/Car/Subwoofers/Champion-Series-Pro/TS-W2502D4

Mit spørgsmål er så, kan jeg få noget der er meget bedre sådan ren lyd mæssigt og noget der har mindre rms watt men spiller lige så godt?

På forhånd tak for alle jeres svar

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Subwoofer større bedre?
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #1   19. nov 2021 Du kan sagtens få noget der spiller bedre end den pioneer..... Men tag og snak med en af de seriøse bilstereo forhandlere i dk.... Der er bla hilmars audio, soundplanet, de kan rådgive dig med hvad der passer til dit budget og forventninger.... Mange rms watt betyder ikke nødvendigvis god lyd....

• #2   19. nov 2021 Hvor i landet er du fra?

• #3   19. nov 2021 Det rigtige kabinet til enhed og bilen er oftest meget væsentligt ligesom en forstærker der har power nok til enheden.
    Har kørt flere subwoofer spilde meget forskelligt selvom det er samme enhed. En bekendt jeg har byggede 2 boxter pro eliminator 12" i et portret kabinet og lød lidt fesne. Så fik han en hifi nørd og snedker til at bygge en kasse og de 2 enheder ændrede karakter. De spillede sygeligt meget bedre. Det var stadig ikke en en drag vinder eller EMMA vinder men til de 1000kr enhederne kostede for et sæt og den kasse til 2500kr var de rigtigt for fornuftige. Har også hørt en Dynaudio sub i et dårligt kabinet og den lød som en færdig pakke til 1500kr.
    Så kabinet og forstærker har meget at sige.
    Personligt havde jeg en Rainbow GL-S12 og meget få troede på det kun var den ene sub jeg havde i min bil for den spillede dybt. Højt og rent nå bass level ikke var skruet op på fjolderi. Skulle man havde tag og forrude til at flexe så var det bare på med Tyga - Rack City eller L.O.C - Felatio og op må max for sin level. Skulle den spilde pænt så det ned på 0 og den lagde en klare ren bund.
    Savner sku det setup

• #4   19. nov 2021 Hej Steffen.

Det du beskriver kan sagtens lade sig gøre... Ellers en fin enhed du har i forvejen... Hvad er grunden til at du ønsker at skifte ud? Og hvorfor færre watt?

Hvilken forstærker har du lige nu?

Jeg spørger blot fordi det gør det lettere at finde den rigtige løsning...

PS: Jeg har Soundplanet.dk så er ganske naturligt farvet heraf, ligesom enhver anden forhandler er farvet af hvad han sælger...

• #5   23. nov 2021 Beklager jeg først har svaret nu, men mange tak for alle de gode svar.

Jeg bruger en alpine pdx m12 mono forstærker

Ja men jeg synes at bassen sætter ud eller ikke kan følge med. Det kan selvfølgelig være indstilling af forstærker og/eller min audison bit ten.

Har overvejet at køre forbi carsound så de måske kunne indstille anlægget.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #6   23. nov 2021 Det kan jo også være din strøm den er gal med...Har du opgraderet stelforbindelse fra batteri til karrossen? Men ja, måske du skal have en proff til at kigge din installation igennem...

• #7   24. nov 2021 God idé at køre til en forhandler... Og hvis carsound på fyn er tættest på, så kør endelig derhen... de plejer at vide hvad de har med at gøre...

Kommentér på:
Subwoofer større bedre?

Annonce