568 visninger
|
Oprettet:
Subwoofer større bedre? {{forumTopicSubject}}
Hej BG tosse
Jeg har tænkt på lidt at skifte min subwoofer ud med noget mindre rms watt måske også mindre størrelse. Jeg har en Pioneer 10” 800 rms watt se link
https://www.pioneerelectronics.ca/POCEN/Car/Subwoofers/Champion-Series-Pro/TS-W2502D4
Mit spørgsmål er så, kan jeg få noget der er meget bedre sådan ren lyd mæssigt og noget der har mindre rms watt men spiller lige så godt?
På forhånd tak for alle jeres svar
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 5.481
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Har kørt flere subwoofer spilde meget forskelligt selvom det er samme enhed. En bekendt jeg har byggede 2 boxter pro eliminator 12" i et portret kabinet og lød lidt fesne. Så fik han en hifi nørd og snedker til at bygge en kasse og de 2 enheder ændrede karakter. De spillede sygeligt meget bedre. Det var stadig ikke en en drag vinder eller EMMA vinder men til de 1000kr enhederne kostede for et sæt og den kasse til 2500kr var de rigtigt for fornuftige. Har også hørt en Dynaudio sub i et dårligt kabinet og den lød som en færdig pakke til 1500kr.
Så kabinet og forstærker har meget at sige.
Personligt havde jeg en Rainbow GL-S12 og meget få troede på det kun var den ene sub jeg havde i min bil for den spillede dybt. Højt og rent nå bass level ikke var skruet op på fjolderi. Skulle man havde tag og forrude til at flexe så var det bare på med Tyga - Rack City eller L.O.C - Felatio og op må max for sin level. Skulle den spilde pænt så det ned på 0 og den lagde en klare ren bund.
Savner sku det setup
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
Det du beskriver kan sagtens lade sig gøre... Ellers en fin enhed du har i forvejen... Hvad er grunden til at du ønsker at skifte ud? Og hvorfor færre watt?
Hvilken forstærker har du lige nu?
Jeg spørger blot fordi det gør det lettere at finde den rigtige løsning...
PS: Jeg har Soundplanet.dk så er ganske naturligt farvet heraf, ligesom enhver anden forhandler er farvet af hvad han sælger...
apr 2018
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 2 Svar: 3
Jeg bruger en alpine pdx m12 mono forstærker
Ja men jeg synes at bassen sætter ud eller ikke kan følge med. Det kan selvfølgelig være indstilling af forstærker og/eller min audison bit ten.
Har overvejet at køre forbi carsound så de måske kunne indstille anlægget.
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
Subwoofer større bedre?