BMW 528i lyd forsvinder {{forumTopicSubject}}
Hej,
Står med en BMW 528i der driller lidt med lyden fra anlæg der lidt kommer og går som den har lyst til.
Forsøgte fejlfinde lidt den anden dag da tænkte nik var løs forbindelse, men kunne ikke frem provokere fejlen ved at trække lidt i ledninger osv i dør åbning.
Tog hele dør beklædning af og pludselig var det helt umuligt at få fejlen til at ske, forsøgte skille alle ledninger / stik for se om løs forbindelse, men når gør dette forsvinder kun lyden i føre døren, men når "fejlen" sker er det ALT lyd i hele bilen selv om skuer op pg ned på radioen?
Da samlede døren igen fandt jeg ud af jeg kunne få fejlen lidt til at komme og gå ved at banke øverst på døren hvor jeg mener lille diskant højtaler vidst sidder, ville noget her / kortslutning kunne få alt lyd til forsvinde? - Har en BMW 528i fra 1996 evt andre kendte fejl med anlæg der kunne spille ind?
Anlæget starter jo fint op osv, kan bruge alle knapper og skrue op og ned for lyden på skærm, men ingen lyd? - Kommer dog ofte når jeg så åbner føre døren... Har forsøgt holde lys kontakt osv til døren inde, men gør ingen forskel
Nogen der kender fejlen / prøvet samme?
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.249
Hvis du piller enheden fra i førersiden spiller det som det skal?
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 9 Svar: 24
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.261
Så tjek ledninger, især imellem dør og bilen at de er sårbare.
Evt så smid en stribe elektrikker tape om ledningerne. Da ledningen er flosset må du nok forvente at den rent faktisk knækker en dag, bare så du er obs. Men til at starte med ville jeg åbne bælgen og bare wrappe dem alle sammen med elektriker tape.
Det skal også siges at der er en lille risiko for at ledningen til højtaleren fanges af selve dørsiden og derfor får stel forbindelse på det sted som dørsiden sidder og gnider op imod.
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 113 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.598
Så det er nok det du oplever
BMW 528i lyd forsvinder