811 visninger
|
Oprettet:
Hvor mange Watt rms kan min radio holde til {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg står og vil gerne have nye højtalere i min bil, men min radio siger Mosfet 4x50 w vil det sige jeg skal finde en højtaler der har 50 watt rms eller under eller kan jeg finde nogle som har fx 70 watt rms. Eller er jeg ude i og skal have tilkoblet en ekstra forstærker?
maj 2004
Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 111 Svar: 1.330
Radioen leverer hvad den kan og så er det dine højtalere som skal kunne holde til effekten.
jun 2004
Følger: 42 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 128 Svar: 8.315
Din HU kan levere 4*50W RMS (og det er nok mest pral) men det er hvad din HU og din indbyggede PSU på din HU kan levere.
Når du læser specs på højtalere læser du, hvad enheder MAX kan tåle hvis du belaster dem MAX...... så du behøver ikke have en 1:1 mellem en HU og din højtalere.
Sætter du en HU med 100W RMS pr kanal til en lille højtaler, så kan du bare ikke skrue ret meget op før enheden bliver overbelastet
Sætter du en 1000W RMS højtaler enhed til din HU, som kan levere 50W RMS kan din HU bare ikke spille enheden helt ud i kapacitet......
Håber det giver mening
jun 2023
Følgere: 22 Svar: 157
hvis du vil trække det mest optimale ud af bilradioen's forstærker modul. gå op i ledningskvadrat. 2,5 kvadrat er oftest nok, men hvis batteri er gemt i bagagerum, gå op i 4 kvadrat.
Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.894
Hvor mange Watt rms kan min radio holde til