{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

Villads  S
Villads S
Emner: 1

Hvor mange Watt rms kan min radio holde til {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg står og vil gerne have nye højtalere i min bil, men min radio siger Mosfet 4x50 w vil det sige jeg skal finde en højtaler der har 50 watt rms eller under eller kan jeg finde nogle som har fx 70 watt rms. Eller er jeg ude i og skal have tilkoblet en ekstra forstærker?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange Watt rms kan min radio holde til
  • #1   29. jan Det er ikke din radio der begrænser dig, sådan som du beskriver. Radioen dør ikke, fordi du sætter store højtalere til.

Radioen leverer hvad den kan og så er det dine højtalere som skal kunne holde til effekten.

• #2   29. jan Betragt det sådan her:
    Din HU kan levere 4*50W RMS (og det er nok mest pral) men det er hvad din HU og din indbyggede PSU på din HU kan levere.

Når du læser specs på højtalere læser du, hvad enheder MAX kan tåle hvis du belaster dem MAX...... så du behøver ikke have en 1:1 mellem en HU og din højtalere.
    Sætter du en HU med 100W RMS pr kanal til en lille højtaler, så kan du bare ikke skrue ret meget op før enheden bliver overbelastet
    Sætter du en 1000W RMS højtaler enhed til din HU, som kan levere 50W RMS kan din HU bare ikke spille enheden helt ud i kapacitet......

Håber det giver mening

• Morten
    Morten Tilmeldt:
    jun 2023

Følgere: 22 Svar: 157
    #3   29. jan Oftest på mange biler er kablerne papirtynde (sparehensyn)
    hvis du vil trække det mest optimale ud af bilradioen's forstærker modul. gå op i ledningskvadrat. 2,5 kvadrat er oftest nok, men hvis batteri er gemt i bagagerum, gå op i 4 kvadrat.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.894
    #4   31. jan Du køber bare de højtalere du vil.....Mangler du så mere power efter noget tid, må du have en forstærker på.

Kommentér på:
Hvor mange Watt rms kan min radio holde til

Annonce