{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
606 visninger | Oprettet:

Kodensator spørgsmål ?? :) {{forumTopicSubject}}

Godaften (:

Har lige monteret kodensator til anlægget i dag, og den måler 17-18 stykker når musikken spiller og bilen er startet... og ca 15 når bilen er slukket..! Og det er med samme volume på anlægget..

Mine spørgsmål er :

1. Tager skidtet skade af det som overnævnt ?

2. Er der noget min. og max. for hvad der "må" være af volt der køre igennem kodensatoren.?
Der er monteret 2 x 12 basser og en mono forstærker..

Håber i vil hjælpe , og bare spørg løs.. ::)
På forhånd tak..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kodensator spørgsmål ?? :)
  • #1   6. maj 2007 prøv lige at mål ude på batteriet og vær sikker på om der er 18 volt... tror din kondensator viser for meget...

• #2   6. maj 2007 hmm jamen hvor stor den kontensator??

det er meget normalt at din volt er højere når motoren køre og at når du slukker den at den så ryger ned i volt..

Men min siger kun 14 volt når min er tændt og 12.5 når motoren er slukket..

din omformer til forstærker og anlæg kan jo ikke bygget til mange flere volt men 17 tror nu nok kan gå..

• #3   6. maj 2007 En kondensator er beregnet til en forstærker med hvor du har en bass sat til for når bassen spiller bruger den utrolig meget strøm i forhold til en alm hatte hylde højtalere.. og det er ikke altid dit batteri i bilen kan forsynde din forstærker med strøm nok så kondensator er faktisk som et bil batteri som hele tiden bliver ladet og så tager forstærkeren så først strøm fra den kondensator og det den evt. mangler far batteriet så der nok strøm til din forstærker når du skal spille højt..

• #4   6. maj 2007 Guffe<<<

du skal også huske at din kondensator skal ikke side længere væk ind 20 cm fra din forstærker for ellers får du ikke det optimale ud af det.. så kan du næsten lige så godt fjerne den..

• #5   6. maj 2007 låner lige tråden... Kodensatoren Sætte på + ledningen fra batt. ikke? fordi jeg kan nemlig ikke få min til at virke...

• #6   6. maj 2007 Kondensatoren skulle gerne kunne klare spændinger op til 25-30 volt, måske lidt mere hvis det er en af god kvalitet

Men spændingen burde, som de andre osse nævner, ikke ligge højere end 15 volt når motoren snurrer

• #7   6. maj 2007 ja den kan godt holde til 25 volt, men det er bare ikke sikkert dit anlæg kan holde til den spæning..

• #8   6. maj 2007 Tommy > Det er en 1F... nu du siger 20 cm.. så mener du vel at ledningen fra forstærker til kodensator ikke skal være mere end 20 cm ?

• #9   6. maj 2007 Jan H
    Plus fra batteri skal gå til plus på kondensator og igen videre til plus på forstærkeren. Du har garanteret trukket ledningen videre til forstærkeren fra kondensatoresn minus pol? smiley

Det duer nemlig ikke

• #10   6. maj 2007 Martin N. Det er sikkert det jeg har gjort ja.. Tak for hjælpen

• #11   6. maj 2007 der er 3 ledninger som du skal tilslutter. det ene er plus og den anden er - og den 3 er en lille skrue oftest i mellem de 2 store skruer og den lille skru skal være til sluttet den samme ledning du bruger til at kunne tænde og slukke for din forstærker når du slukker din cd afspiller..

husk at plusledningen skal gå ind i din kondensator, men der fra og så hen til din forstærker skal du så også føre en ca 20 cm ny strøm kabel som er tilsluttet den kondensator..

• #12   6. maj 2007 man kan få dem i forskellige størrelser, min er så kun 0,5 da den kan tage op til ca. 800watt forstærker.. men støørelsen er bare at den indholde en større ladning strøm som du kan bruge af inden du tømer dit batteri for strøm..

hvis du har trukket et direkti strøm kabel til din forstærker kan du godt risikere at din højtalere skrater når du skruer op fordi din forstærker ikke får strøm nok..

• #13   6. maj 2007 Tommy.. > Du har ikke svaret på det sidste jeg skrev smiley

• #14   6. maj 2007 hvis du tager en lure på mit billed af mit beggage ru kan du se der går 2 røde plus ledninger ud fra kondensatoeren.. den ene fra batteri og så den 20 cm lang nye plusledning som går fra kondensator til forstærker..

• #15   6. maj 2007 jamen troede bare du kunne læse dig til det på det andet jeg haved skrevet med den ledning.

Men jov den plusledning fra kondensator til forstærker må max være 20 cm..

• #16   6. maj 2007 Okay... den er en meters penge den jeg har sat på.. ! Det kan vel ikke have noget og sige med det store Volt tal ? Eller hva ?

• #17   7. maj 2007 Hey Guffe.

Prøv at se om der er et lille potientiometer på kondensatoren...
    Sluk bilen og ALT forbrug.
    Mål spændingen på batteriet.
    Juster spændingen ind på kondensatoren så den er = batt. spænding, og se så hvordan det nu ser ud...

• #18   7. maj 2007 Har set en prøve at montere en kondensator i en gl nissan patrol med 24 volt, hvilket resulterede i en masse røg og en kondensator der var ved at eksplodere, så jeg ville nok lige læse brugsforviringen 2 gange inden jeg satte den til 25-30 volt!

Kommentér på:
Kodensator spørgsmål ?? :)

Annonce