{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
807 visninger | Oprettet:

jan m
jan m
Tilmeldt:
25. okt 2004
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Køb af forstærker... {{forumTopicSubject}}

Hej
For en lille måneds tid siden installerede jeg et sæt MDS N213 (2vejs 5,25") i fordørene og et sæt MDS N690 (3vejs 6x9") i hjemmelavet hattehylde i min gamle Citröen, uden forstærker med direkte til HU'en (Sony cdx-f5700). Det spiller også ok ved "almindelig" familiebilsbrug, men så snart jeg er alene i vognen og gerne vil have det noget højere, går det galt. Det høres tydeligt at der mangler en forstærker men jeg er i tvivl om hvilken, så hjælp mig, eksperter, med at få afklaret et par spørgsmål...
Er det normalt, eller nødvendigt, at tilslutte både fronthøjttalere og baghøjttalere til en eller to forstærkere?
Er det bedst at matche højttalernes effekt (wrms) så godt som muligt med forstærkerens, (f.eks. 150wrms forstærkerudgang til 150wrms højttaler) eller er det bedst at en af delene kan yde mere?

Jeg skal også have eftermonteret en diskant i instrumentbrættet, da højttalerne i fordørene sidder røvlangt nede... Hvordan sættes disse bedst på systemet?
Håber der er nogle der kan være behjælpelige med nogle svar...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af forstærker...
  • jan m
    jan m Tilmeldt:
    okt 2004

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #1   13. dec 2004 Skal også lige siges at der ingen sub er pt. men på et tidspunkt skal der monteres én eller to 10", så forstærkeren skal jo nok også være forberedt på det, vha. en ekstra udgang eller noget...

  • #2   13. dec 2004 Ja, som du selv siger er det du mangler en Forstærker.
    Du skal vælge en 4 kanals forstærker, vil jeg anbefale, der er dog mange der kun smider forstærker på de baghøjtaler og glemmer helt front, hvilket er jo lidt dumt, for du er jo foran og du kommer til at høre fronthøjtalernes mislyde.. vil ikke anbefale Thansen forstærker har kun hørt skidt fra dem, og har måtte rette op efter det lort mange gange.. Tag ind til en CD-Cardic forhandler...
    Hvad jeg vil anbefale, ja.. for dit forbrug vil jeg mene du skal gå Efter Alpine V-power, det er deres billig serie, du vist godt finde en god 4-kanals for omkring 2000,- det tager du ikke fejl af

    Alex.


  • #3   13. dec 2004 *.....du kan vist godt....*
    du skal også huske ledninger og sikringsboks, du kan købe komplet set med alt hvad du har brug for samme sted, for 400,- ca.


  • #4   13. dec 2004 PS. med en forstærker vil du med det samme høre meget forskel i lyde, selv ved alm. familiebrug..
    grunden til jeg anbefalede Alpine V-power er at det har en meget "ren" klang, og ikke den der bass filter funktion som de flest unge elsker som ja....


  • jan m
    jan m Tilmeldt:
    okt 2004

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   13. dec 2004 Tak for dit hurtige svar Alexander. En forstærker til de 2 - 3K passer fint ind i det jeg regner med at ofre på det. Hvis der nu skal være mulighed for, senere, at putte en sub ind i systemet, så har det i princippet ikke noget med denne forstærker at gøre, vel? Jeg mener, at der skal helst en uafhængig forts. til at trække den, ik'?
    Hvordan så med diskanter? Dem har jeg ikke rodet med før, så ved du (eller andre) hvordan de kan/skal sættes på?


  • #6   13. dec 2004 svarer lige under din profil

  • jan m
    jan m Tilmeldt:
    okt 2004

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   13. dec 2004 Davs Nikolai
    Om jeg vil have en sub på, afhænger af, hvilken dybde jeg kan presse ud af mine 6x9"'ere... Jeg har hørt diverse anlæg, og jeg er klar over, at der ikke er nogen 6x9'ere der slår en sub i dybden, men kan jeg, ved at smide en middel forstærker ind, få en god og stabil bas, så er det at foretrække. Da det primært er en familievogn synes jeg heller ikke der er nogen steder der er udpræget meget plads til en sub...
    Diskanterne har jeg ikke købt, men så vidt jeg er informeret kan man godt sætte et sæt diskanter og delefiltre sammen med mine 2-vejs fuldtone fronthøjttalere, for at få diskanten højere op, istedet for nede ved benene... Men hvis du har andre meninger, så luft dem endelig, men vid at jeg ikke er villig til at købe et sæt med mellemtone og diskant, da pengene ikke hænger på mine nærmeste træer...


Kommentér på:
Køb af forstærker...

Annonce