{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
875 visninger | Oprettet:

Protection mode {{forumTopicSubject}}

Hejsa, har lige et spørgsmål.
Jeg ved godt en forstærker går over i protection mode hvis stel ledningen er dårlig eller hvis 2 højtaler ledninger evt. røre hinanden.

Men jeg var ude og trille igår aftes og hørte musik som jeg nu plejer, har ikke rodet med anlægget i nogen mdr, da det har spillet helt upåklagelig.

Men imorges da jeg kom ned og skulle afsted tændte jeg anlægget som jeg plejer, men så gik det helt AMOK, det hylede og pev HELT vildt, det skrattede og larmede rigtig meget. så slukkede igen, prøvede igen lidt senere, men stadig samme problem.

Så nu her pillede jeg headuniten ud og pillede stikkene fra og satte den til igen. så spiller det igen.
Men nu går min forstærker i protection mode, hvad kan det skyldes, jeg skal vel ikk til og tjekke alle ledningerne, synes det lyder lidt underligt hvis 2 ledninger skulle lige pludselig røre hinanden.?

Det er lidt besværtlig og komme ned til anlægget da det er Gemt godt væk. heh..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Protection mode
  • #1   25. jan 2008 Hvordan kan den gøre det lige pludselig.?

• #2   25. jan 2008 eller da du har taget din hu ud så du så efter om din remot ledningn sad på som den ska ?? men ja nok en ledning som får stel...

• #3   25. jan 2008 Jeg kiggede efter remote ledningen, det så fint ud efter hvad jeg lige kunne se.
    Men ellers mår jeg jo lige prøve og samle alle ledningerne anlægget forfra, for og være sikker på de sidder som de skal.
    orker det bare ikke.. hehe.

• #4   25. jan 2008 En højtaler ledning kunne være blevet klemt et sted måske

• #5   25. jan 2008 Prøv at pille alt andet end power og remote fra dine forstærker, går den stadig i protection mode når den tænder er den sikkert stået af i forbindelse med alt det skrot den prøvede at forstærke da den hylede og skrattede!!

• #6   25. jan 2008 Hmm har lige været nede og kigge lidt på situationen og har fundet ud af jeg åbenbart har "kondens vand" i bagage rummet, mine forstærker ligger på en solid plade som ligger på reservehjulets plads, når jeg mærker med hånden er forstærkerne helt fugtige og der lugter virkelig brændt.....!!

Headuniten har også fået et eller andet problem nu.. hvis jeg tænder tænder den ene forstærker, den som trækker højtalerne og den virker stadig som den skal, men når jeg så slukker anlægget kan jeg stadig høre det køre meget lavt i højtalerne.

Hvad kan det være??

• #7   25. jan 2008 Og det er selvf min Helix forstærker som trækker bassen som jeg er rimlig sikker på er røget sig en tur.

• #8   25. jan 2008 Hvis din opsætning gør at luften ikke kan komme ud af brønden, og luften er kold dernede, vil alt fugt kondensere på dine forstærkere når de bliver varme, så sørg for airflow!
    Hvad er det du kan høre "køre" når din headunit er slukket?

• #9   25. jan 2008 Ja de er helt fugtige, det er også alt den skide regn!! smiley
    Ja den køre stadig når jeg har slukket anlægget, men har fundet ud af at den slukket helt nogen sekunder efter jeg har slukket, den slukker med et brag i højtalerne.

Det er sq alt for underligt de problemer her kommer nu da det har virket fint hele tiden. Tror det hele har noget med alt det vand og gøre, måske der er kommet vand ind de forkerte steder.

Mit næste problem er så at jeg kan ikke komme ned til forstærkerne, da bas kassen står ovenpå, og den er spændt fast på en eller anden måde, jeg kan ikke se nogen skruer eller bolte nogen steder, pillede bas enheden ud og kiggede inde i kassen.

• #10   25. jan 2008 Altså jeg kan stadig høre radio selvom headuniten er slukket, men efter nogen sekunder så slukker den helt og det giv en knald i mine højtaler.

Der lugter sq godt nok som om at forstærkeren er gået sig en tur når jeg stikker hovedet ned i bagage rummet.

Kommentér på:
Protection mode

Annonce