{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.390 visninger | Oprettet:

Hvilken kondensator og behøver jeg den {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg sidder med en kondensator jeg har fået af en ven. Ville lige høre om i vidste hvor stor en er. Den hedder Golden Professional High Performance Power Cap 100 Penthouse. Og øverst er der et mærke hvor der vidst nok står aiv og så neden under green power.
Og så ville jeg lige spørge om jeg overhovedet har brug for den? Jeg har bare en 2000W max peak X-zound forstærker, 4 phoenix gold højttalere og en 12" sub på 200W RMS.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken kondensator og behøver jeg den
  • #1   12. maj 2008 Du kan bedst selv sige om du behøver den. Spil musik på anlægget, find en nummer med masser af bass, skru højt op og se efter om lyset blinker på bilen og om musikken spiller rent. Gør den det behøver du den ikke. Blinker lyset og musikken kan godt hakke, så bør du montere den.

Normalt er tommelfingerreglen kondensator ved 1000RMS watt men det er kun en regel, praksis kan være meget anderledes

PS: hvis du nu googler modellen så finder du ud af specs på den...

• #2   12. maj 2008 Ka det passe det er en 1 Fahrad? det er umiddelbart den eneste jeg kan finde på google. Den ligner bare ikke, men hedder det samme.

Jamen jeg har ingen problemer med at lyset blinker og musikken spiller rimelig rent selvfølgelig op til et vis punkt hvor subben begynder at forvrænge. Men jeg har fået fortalt at det er fordi der er noget galt med magneten i den eller sådan noget..

• #3   12. maj 2008 Vrøvl.... enten spiller den rent og klart eller også spiller den ikke. HVIS den forvrænger ved lav volumen er den i stykker. Når en enhed belastes for hårdt begynder den at forvrænge....spiler man længe eller højere risikerer man at den futter af. Det er ganske normal praksis. Jeg tog livet af et sæt B&O med en 2500 watt RMS monoblok på et mobildisko engang men de skulle dø alligevel. De lød også af crap inden de døde.

• #4   12. maj 2008 Jeg kender ik den cap så om den er 1 farad eller ej melder jeg pas på.

• #5   12. maj 2008 okay.. det var bare mere et spørgsmål om det kunne passe at der findes kondensatorer på 1 Fahrad..
    Jamen så får den nok for meget at leve af den stakkels sub.. for jeg har skruet helt ned for den på forstærkeren og på HU'en og den kan stadig ikke komme særlig højt op før den forvrænger..

Kommentér på:
Hvilken kondensator og behøver jeg den

Annonce