{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.156 visninger | Oprettet:

Hyletone på anlæg {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle.

Jeg har svært ved at få den kendte hyletone væk fra mit anlæg. Hyletonen stiger i takt med omdrejningerne, normaltvis ville det være generatorstøj - men det er udelukket.

I kan se et diagram over hvordan det forskellige er tilsluttet her: www.infamous.dk/anlaeg.jpg

Sådan ligger landet:

Med motoren slukket er der ingen hyletone. Med det samme motoren tændes, kommer der hyletone på. Tager jeg den ene forstærker af, holder hyletonen op. Sætter jeg den til igen, og tager den anden fra holder hyletonen op. Det er kun når der er 2 forstærkere tilsluttet. Jeg har allerede et støjfilter på generatoren, og har prøvet at sætte et på anlægget, et på forstærkeren og et på forstærkeren ved subwooferen.

Det er underligt, da hyletonen forsvinder når motoren ikke køre, og hyletonen forsvinder når den ene forstærker tages fra når motoren kører.

Jeg er ved at løbe tør for idéer, har i nogle forslag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hyletone på anlæg
  • #1   19. feb 2005 Havde næsten samme problem med mit anlæg, prøvede også at skifte ALT, men det var radio'en der lavede støjen...

  • #2   19. feb 2005 Kenneth>

    Hvis dine signalkabler og strømkabler følges ad er dette sandsynligvis grunden.


  • #3   19. feb 2005 komj lige i tanke om at jeg ikke skiftede radio, men tog + og tændingsstrøm et andet sted fra...

  • #4   19. feb 2005 Det forekommer også når jeg spiller CD. Hvilket det jo ikke skulle gøre.

    Stellen har jeg tjekket, det kan ikke blive bedre. Der er også nok strøm.


  • #5   19. feb 2005 Jeg havde dette system før også, det eneste jeg har skiftet ud er tykkere strøm og stel ledninger. Nye højtalere og ny subwoofer, og en ekstra forstærker. Faktisk er det eneste nye bare en ekstra forstærker og nye kabler. Hyletonen var der ikke før, og ledningerne er trukker igennem bilen som før.

  • #6   19. feb 2005 det var strømmen til radio'en jeg tog et andet sted fra og så holdt det op....


  • #7   19. feb 2005 Kenneth>

    Ja ja, men jeg siger bare at hvis du skiller kablerne ad, så løser du problemet. Det er måske bedre at løse problemet end at gå og bruge tid på hvordan problemet er opstået.


  • #8   19. feb 2005 Super M:

    hehe ja det er rigtigt nok. Men burde tonen så ikke stadigvæk være der, når jeg piller den ene forstærker af? Lige gyldigt hvilken en af dem der spiller, så er den væk. Der må bare ikke være to samtidig, så forekommer hyletonen..


  • #9   19. feb 2005 Kenneth>

    Hvis dit system er brokoblet, er der på en måde gennemgang i HELE systemet. Også selvom den ene blir pillet fra. Jeg tror det er en bagatel, men svært at sige når man ik har set den.


  • #10   19. feb 2005 hmm ja.

    Strømkablet går fra forstærkeren (højtalere) videre til subben.

    Det samme gør stel forbindelsen, det hele er bro koblet.

    Er ved at tro, at den ikke kan komme af med strømmen i ét kabel på den måde, selvom min makker har gjort på samme måde, så kan det vel være at stellen ikke er så god på min som på hans.

    Det ville også forklare hvorfor, at hyletonen forsvinder når jeg piller den ene forstærker af.

    Udover det, så bliver hyletonen også højere, når jeg f.eks. tænder lyset, eller andre elektriske dele.


  • #11   19. feb 2005 Min bror havde samme problem, og han delte bare kablerne fra hinanden, og så var alt i orden..
    Han førte + i førersiden, og kablerne fra forstærkeren til radioen i passagersiden.. Præcist ligesom Super M siger at du skal gøre


    /Kim S


  • #12   19. feb 2005 aha. Det vil jeg sku prøve så.

  • #13   19. feb 2005 Det er næsten lov at signal kabler og strømledning skal føres hver for sig.

    Og uanset hvad du mener din lyd ikke er, så ER det altså generator støj, når den er omdrejningsafhængig.

    Jeg har aldrig haft behov for støjfiltre i de biler jeg har skruet anlæg i, så længe jeg har holdt kablerne adskilt, men lige så snart man tænker på at nærme signal kablet noget med strøm i, så kan man være 95% sikker på, at der kommer andre lyde i højtalerne end dem man havde tænkt sig.


  • #14   19. feb 2005 Ja altid strøm i venstre side og signal i højere! desuden skal du være opmærksom på at kablerne ikke kommer for tæt på hinanen i bagagerummet altså de ikke kryser hinanen, fjerner det ikke helt støjen kan man købe et filter hvilket jeg kørte med i den gamle bil for hvergang jeg tændt mine forstærkere kommer der volsomt meget støj i et meget kort stykketid og de ødelægger sku anlæget i længden

  • #15   19. feb 2005 Hvor montere i jeres støj filter? Mit er bare sat på signalkablet og ind i forstærkeren.. det hjalp med det samme!

  • #16   19. feb 2005 hehe, har støjfilter på generatoren - og udover det har jeg haft sat et bag på anlægget og bag på begge forstærkere.. Men det er nok inteferens fra strømkablet.

  • #17   19. feb 2005 Jeg har lade mig fortælle at et filter ødelægger forstærkeren i længden er det rigtigt

  • #18   19. feb 2005 Så vidt jeg ved kan der ved en hård belastning på +ledningen induceres en større strøm imellem kablerne end ved lav belastning. Det kunne måske forklare at det hjælper at tage den ene forstærker (belastning) fra.

    Har selv oplevet at det var omme bagved radioen at ledningerne var klemt for tæt op af hinanden, og at de i øvrigt var dårligt isolerede fra fabrikkens side.

    Men hvis det har virket før kan det jo være en lille monteringsfejl eller stelforbindelsen.

    Håber du finder ud af det.


  • #19   22. feb 2005 det kan godt være at du har sat støjfilter ved generatoren og selv er sikker på at det slet ikke kan være generator støj... men det er det altså... lige meget hvad du siger så kan det kun være støj fra generatoren hvis det kun forekommer når motoren er startet.. og at hyltonen følges med omdrejningerne...

Kommentér på:
Hyletone på anlæg

Annonce