{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

Mærkelig fejl efter montering af ny HU {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har netop monteret en JVC KDG-731 i min Peugeot 206.
Og efter at jeg har monteret den, har jeg lagt mærke til at i displayet, hvor der står dato, tid osv., er begyndt at opføre sig ret mærkeligt.
F.eks. ved tiden - hvis jeg tænder bilen og tiden står til 12:30, så opdateres tiden ikke - dvs. den bliver ved med at stå på 12:30. Hvis jeg så trykker på knappen oppe ved displayet for at skifte mellem tid og temperatur visning, så opdaterer den pludselig tiden. Men når den så har opdateret tiden, så opdaterer den så ikke igen.
Håber i forstår hvad jeg mener smiley Ellers spørg løs.

Problemet var der ikke, da den original HU var monteret.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkelig fejl efter montering af ny HU
  • #1   16. okt 2008 Lige lidt uddybning:
    Hvis den viser 12:30, når jeg starter bilen og jeg så f.eks. 12:45 trykker på knappen ved displayet ændrer den tiden til 12:45, men opdaterer så ikke mere. Så står den fast ved 12:45.

• #2   16. okt 2008 Det lyder en fejl på selve headunit og ikke en installations-fejl, så vidt jeg kan forstå..

Har du prøvet at ringe til forhandleren (support linien)...

• #3   16. okt 2008 Dennis K =SSJ=
    Nej, ikke endnu - ville lige finde ud af om det er mig har lavet en eller anden fejl smiley

Alf P
    Jo helt korrekt smiley

• #4   16. okt 2008 Kim K

Er ikke sikker, men har du pillet ved batteriet for nylig... der sker typisk en form for kortslutning, men den plejer kun at nulstille... Lyder underligt..

• #5   16. okt 2008 Dennis K =SSJ=
    Overhovedet ikke - har købt bilen for nylig og monterede HU'en i sidste weekend - ellers har jeg ikke lavet noget ved bilen.

Forresten - kan det have noget at gøre med at HU'en ikke slukker, når der bliver fjernet tænding?
    Det vil jeg egentlig gerne have den til - er det noget med at bytte rundt på den gule og sorte ledning?

• #6   16. okt 2008 gul og rød..........

Den sorte er minus........

• #7   16. okt 2008 Netop det har noget gøre med ledningerne.. Men jeg tror ikke at fejlen på displayet har noget med det at gøre.. men hvis bilen helt ny, så tag der ud, nogle gange er de flinke og kigge eller rådgiver mht problemet...

• #8   16. okt 2008 Det er IKKE en fejl. Desværre har flere bilproducenter valgt at gøre info-displayet afhængig af den originale HU, forstået på den måde at de rent faktisk arbejder sammen, via et output fra HU.
    Når den originale HU afmonteres mistes det input der går til info-displayet, og alt efter pågældende type, vil det være et antal funktioner der ikke er tilgængelige efterfølgende.
    Men kan få bypass moduler der omgås dette, og i nogle tilfælde kan et værksted rent faktisk lave en 5 sek instruks på OBD stikket, der gør at det virker igen.

Men du får det IKKE til at virke med en eftermonteret HU, som standard!

• #9   16. okt 2008 Ronni H
    Super, det må jeg lige prøve når jeg kommer hjem.

Dennis K =SSJ=
    Den er ikke helt ny, er fra 2005. Er desværre ikke så gode venner med forhandleren mere - brokkede mig over et par ting og det faldt ikke i god jord.

• #10   16. okt 2008 Har selv JVC i min Vectra. Der slukkede uret hver gang jeg tændte for HU. Det fiksede min mekaniker via Tech2 (Opel's tester). Han "bildte" bilen ind at der sad en orig. HU. Ved ikke om Peugeot kan det samme.

• #11   16. okt 2008 Okay - så må jeg vist hellere en tur forbi Peugeot i næste uge og se om de kan hjælpe..

Tak for alle svarene smiley

• #13   16. okt 2008 Det har du nok helt ret i - men det er vel kun noget man kan købe igennem Peugeot?

• #15   16. okt 2008 Den er ikke købt gennem Peugeot, så det er ikke noget problem at købe igennem dem smiley
    Men kunne bare forestille mig at det var dyrere at købe igennem dem..

• #16   16. okt 2008 Att.: Jesper. På din model kan det "løses" via Tech2. De "bilder" bare bilen ind at der sidder en orig. HU. Det er bare ikke alle mekanikere der ved det smiley

• #17   5. feb 2012 Ved godt det er et meget gammelt emne, men har det samme problem med min 206, nu jeg har fået anden HU i?
    Fandt du nogen løsning på det?

Kommentér på:
Mærkelig fejl efter montering af ny HU

Annonce