{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.246 visninger | Oprettet:

Pioneer bilstereo, opsætning? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har lige købt nyt Headunit og skal have købt nye forhøjtalere, men jeg ved ikke hvad jeg skal gå efter?
Det skal ikke være komponent sæt, men bare højtalere.
Størrelsen på dem er 6,5"

De skal kunne spille rent og højt de to ting er de vigtigste for mig, det skal helst være Pioneer.

Budget omkring: 1600kr

Jeg har kigget på modellen: TS-E1702is kan ses på Pioneers hjemmeside.

Hvis i har andre gode forslag eller billige men gode højtalere så kom gerne med link eller produkt navn.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pioneer bilstereo, opsætning?
  • #2   12. nov 2008 @ mikkel
    Jeg håber du ved hvordan man bruger udstemme funktionen smiley


  • #3   12. nov 2008 @mikkel

    Håber du finder noget du kan bruge.

    Desværre er det ikke alle der kan læse på dette forum
    "Det skal ikke være komponent sæt, men bare højtalere." og "eller billige men gode højtalere så kom gerne med link".

    Tag ned og lyt til lanzar opti hvis du har mulighed for det, for til prisen spiller de rigtig godt. Desværre er der nogen der mener det er noget kineser lort (fordi de ikke har fattet at nærmest al elektronik produceres i kina) og tror at prisen er lig med kvaliteten af det man køber.
    Jeg ved at lanzar udbydes så billigt fordi importøren ikke ønsker at parallelimport skal være en mulighed og for at introducerer mærket på markedet.

    Held og lykke med købet.


  • #4   13. nov 2008 hvor er det heldigt at det er tilladt at have forskellig smag og intelligens i det her land.

  • #5   13. nov 2008 hvis du nu ikke var så amatør at du gik efter watt på æsken (gør nogen overhovedet det?) og så læste manualen kunne du se at opgivelse er 4x35watt RMS ved 0,01% THD 4ohm f.eks..

    Havde helt ærlig forventet mere af dig, som vil være så professionel, at du ikke slyngede peak watt omkring dig, men i stedet for en anerkendt standard.
    Alle opgiver urealistiske tal for at sælge... selv de store mærker og du hopper åbenbart på det.


  • #6   13. nov 2008 Den kan jeg ikke udtale mig om da jeg ikke har prøvet den. Har du målt på den siden du kan sjusse dig til sådanne udtalelser?

    Du er så super let at sælge ting til. De skal være dyre og tunge for så er det per definition kvalitet.

    Prøv at sæt dig lidt ind i klasse D, så finder du nok ud af hvorfor den er let.

    Og nej... jeg tror ikke den kan levere 4Kwatt... det er sikkert opgivet med 10% thd og som dynamisk/music så du kan sagtens dividerer med 2 (ligesom alle andre der opgiver i music RMS watt).


    http://www.lanzar.com/itempage.asp?MODEL=MXA412 1000watt?

    næh 4x35watt hvis man gider tjekke manualen http://www.lanzar.com/itempage.asp?MODEL=MXA412

    De har jo ikke løjet med målingen, men at du så skal bruge 1Kwatt ved 0,1% THD er jo ikke deres problem. De har jo ikke skjult den reelle RMS@4ohm opgivelse og at du ikke gider læse kan da ikke være deres problem.



    Mht. seriøse mærker så ved du tilsyneladende stadig ikke hvad du snakker om. Tjek alpine, JBL, eton og nærmest alle andre og se om de er konsistente i deres opgivelser af watt.

    alle bruger jo dynamiske watt, varierende THD, varierende ohm, varierende indgangsspænding osv. som trick for at kunne skrive flere watt på pakken.


    "jeg var flov hvergang"
    jeg ville nærmere være flov generelt.


  • #7   13. nov 2008 "Og de yder 2000 WattRMS ved 0,1%THD"

    målt ved hvad? 13,8v eller 14,4v? hvor mange ohm? Hvad måler du med for nogen instrumenter?


  • #8   13. nov 2008 p.s. "Du må sgu være den eneste I dk der tror at det du selv siger passer..."

    Jeg kender da mindst én mere...

    Underligt som du mener det er mig der er noget galt med når nu utallige brugere både her og de andre fora du er så stolt over at være medlem af, heller ikke kan snuppe dig. Hvorfor smutter du egentlig ikke tilbage til BSF hvis nu niveauet er så lavt og du er omgivet af idioter på BG?


  • #9   13. nov 2008 @ Jan
    Vi aftaler bare at vi passer os selv. Jeg kan jo se at folk bliver trætte af dig efterhånden så på et eller andet tidspunkt tager BG sig nok sammen og smider dig ud af vagten.
    Selv din fælle Jesper synes du er for meget og dum at høre på (så længe det ikke lige tjener det formål at være uenig med mig).

    http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=461511



    @Jesper
    Du citerer bare der hvor jeg "spiller" klog.

    Det er fint du endelig har fundet en der gider fortælle dig hvad du skal putte i din bil når nu du ikke selv kan finde ud af det (eller læse op på det).
    Jeg håber du lærer lidt teori undervejs.

    Det er mig ubegribeligt at du fuldstændig negligérer teori fordi praksis er det eneste du kan bruge til noget når forskellen på en middel produkt og et high-end produkt netop er at man forstår teorien og derfor kan optimerer produktet.
    Tror du selv duelund "bare fandt på" at vikle kondensatorer på den måde eller fordi han forstod noget om induktans og intern resonans? Og laver dem af materialer der ikke er ringe di-elektriske produkter som f.eks. silke, harpiks, voks, papir o.l.?

    Så er det jo fint at du kan købe dem for at få bedre lyd, men brug nu lige hovedet inden du håner teoretikere bare fordi du ikke selv forstår det.


  • #10   13. nov 2008 Vil lige pointere at "NÆSTEN" alle med lidt viden inden for billyd ved at lanzar og boss er generelt OEM... Kvaliteten er ringe og lyden er middelmådig... Så i den sammenhæng giver jeg Jan helt ret...!

  • #11   13. nov 2008 "Dine udtalelser om Lanzar viser at din viden er utroligt indskrænket, "

    Nej det viser jeg respekterer folks egen holdning til det budget de sætter op og langt de færreste har råd til en EMMA bil bare fordi de gerne vil have lidt bedre anlæg i bilen.

    Jeg har både DLS C-6, DLS R-6, Rainbow SLX 230, MDS DLC-6, Dali A4 og lanzar heritage som jeg har brugt herhjemme og i bilen og lyttet til Alpine, JBL, DLS, X-zound, Fusion, Sony, PG og efter min mening er det meget svært at slå lanzars pris vs. kvalitet, derfor anbefaler jeg tit opti serien til folk som ligger omkring 600-1200kr.

    Er du meget bedre selv? Hvor meget forskelligt anbefaler du? Anbefaler Jesper meget andet end Focal, måske Boston? (nu har han så fået ny mentor så nu får han nok fortalt hvilke nye mærker han skal synes er gode).

    Hvad er dit problem egentlig? Er du sur på verden og derfor skal andre også høvles ned på dit niveau?


    @ niclas
    OEM? ahh der er nu temmelig langt selv mellem xzound og så det max 15 watts paphelvede der sidder i biler som std.

    Og ja, jeg har aldrig hævdet andet end at lanzar er middelmådigt, men når folk har budget på 600-1500kr så ligger lanzar lunt i svinget i forhold til hvad man ellers kan få i det prisleje (sony, blaupunkt, X-zound de billige serier fra alpine osv.).

    Problemet er vel at meget få faktisk har lyttet til det og givet det en chance, men i stedet sat Xzound, Boss, Pyle, Fusion, Lanzar osv. i samme bås som værende det samme kineserlort (og nej Pyle, Xzound og Fusion kan jeg heller ikke lide, Boss har jeg ikke hørt).

    Det må sku være træls at leve så meget efter fordomme i stedet for at danne sin egen mening (æv at skoda blev hvermandseje, æv at KIA Ceed faktisk er en rigtig lækker bil).



    Måske at nogen af I "EMMA guruer" skulle komme ned fra jeres pedistal, tage kæppen ud af røven og så tiltale folk på en sober facon og svare/hjælpe dem med det de spørger om.

    Nu har jeg heldigvis ikke brug for hjælp, men det må da være enormt irriterende ikke at kunne lave en tråd uden at skulle belæres af de første 3 "EMMA" folk som nok ved hvordan sådan et anlæg skal skrues sammen uden at tage hensyn til musiksmag, budget, bilens acoustik, mandens egne evner, hvad han har i forvejen osv.

    Af såkaldte "guruer" så ved i dælme meget lidt før i kaster jer ud i forslag med store armbevægelser.


    Sjovt er det, at nogen af dem der ved mest altid holder lav profil og ikke kæfter op i mærkekrig, bl.a. derfor det er nogen af dem jeg respekterer.


  • #12   13. nov 2008 "hvorfor så ikke anbefale noget der lyder godt inden for det budget frem for Lanzar???"
    Slå ordet "subjektivt" op og forstå dets betydning.

    "uden en ordentlig baggrundsviden omkring tingene irriterer mig... Dvs. folk som dig... Folk som dig der ikke fatter at et OEM produkt betyder at det kommer fra en fabrik i kina der spytter enheder ud der egentlig er ens men bare har forskellige navne..."

    Du aner jo ikke hvad du snakker om? OEM står bare for Original Equipment Manufacturer som f.eks. at købe en org. FIAT gearknop i stedet for en Thansen. FIAT gearknoppen er OEM.

    Hvor er det underligt at alle de ens kineser mærker ikke ligner hinanden i membraner, ophæng eller delefilter.


    "Dvs du ville foreslå lanzar frem for f.eks. Rainbow SLX216 Deluxe?? Som ligger i den klasse du nævner og som er 100% langt bedre og med en mere homogen lyd en lanzar nogensinde får fremtryllet..."

    Ja nu går du jo gerne op til grænsen og der ville jeg tage OPTI 6C.
    Derudover er vi vist tilbage ved det subjektive?


    "hvilket bare viser hvor lidt du ved... grunden til at de ikke blander sig er fordi de er trætte af påståelige tosser der ikke har noget begreb om virkeligheden og hvordan ting lyder... Som dig f.eks."

    Ja da... så længe du selv tror på det.


    "mest fordi du er så latterlig at fortsætte denne diskution... "

    Lige over... og lad du nu bare folk selv om hvorvidt de skal ignorere mig. Er du bange for at de skal gennemskue dit bluff og lytte til nogen der ikke er så snæversynede siden du starter enhver tråd jeg har svaret i med at kommentere "at jeg ikke ved noget og er fuld af bavl"?

    V.h. smiley


  • #13   14. nov 2008 Der er sku godt nok ikk langt mellem Xzound og lanzar... Lanzar havde sidste år samme model fremme som Xzound brugte til 10 og 12" bas... bar med anden farvet membran... Så meget lanzar er = Xzound... Det er billigt kinabras...

    Men ja folk må sige hva de vil... Men har personligt selv hørt lanzar... Men synes ikk det er noget særligt... Og til den pris er der så meget andet der virker mere fornuftigt...


  • #14   14. nov 2008 Sålænge det ikk er mine øre det går ud over så er jeg sådan set ligeglad ;)...

Kommentér på:
Pioneer bilstereo, opsætning?

Annonce