692 visninger
|
Oprettet:
Hjælp med forstærker tilkobling {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Har lige fået ny HU. Kan derfor nu ikke finde ud af at tilkoble min forstærker. Min forstærker har en "rem" som ifølge brugervejledningen skal kobles til en "remote out" eller "power antenna".
Min gamle Blaupunkt købte jeg et stik hvor der var line out stik og en "remote out" ledning. http://www.blaupunkt.com/dk/7607893093_main.asp
Men hvad gør jeg med min nye HU? Den har indbygget lige out stik men ingen "remote out"...
Håber i forstår og kan hjælpe!
maj 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 188
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 33
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.745
Det er ikke andet end et svagt strømsignal, det er der som sagt for at sørge for at forstærkeren tænder og ikke mindst slukker sammen med bilen, så anlææget ikke står og trækker strøm og dermed dræner batteriet når bilen er slukket!
Du skal derfor have fat i en del af lednignsnettet af bilen, hvori der KUN løber strøm når der er tænding på bilen! Det kan du f.eks. finde ved bilens tænding, mange cigarettændere har det også, eller som du selv er inde på, bag på din HU, far de har også en remote udgang/indgang, så de kan tænde sammen med bilen!
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.735
aug 2007
Hvad før jeg præcist så... For min forstærker virker jo ikke så længe den ikke er sat til... Den får ingen strøm...
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.735
Forstærkere skal ikke tænde sammen med bilen, men sammen med Radioen. Den sikreste og bedste måde er stadig at bruge den Remote der er bag på Radioen. Alternativt, så kan Antenna-Remote bruges istedet.
aug 2007
Og hvis ikke jeg kan finde den hvor finder jeg så Antenna stikket?
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
den plejer at skulle monteres i mellem + og - på din forstærker, men vil forslå dig at købe en kondensator til din forstærker hvis du skal have noget ud af den
aug 2007
Hvilken skal jeg koble den på? Omformeren eller det originale stik?
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Nu ved jeg ikke om du mener omformer = iso stik.
Altså dit originale stik er jo også godt nok vil jeg mene så længe du bare kan finde power antene eller remote ledningen ellers ville jeg sætte det iso stik på det tager jo kun 1 min.
Hjælp med forstærker tilkobling