{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

strøm og ekstra batterier {{forumTopicSubject}}

.. hej gutter..

jeg står stadig og mangler strøm nok til mit anlæg..
så er det jeg tænker. hvis jeg får et batteri eller flere i .. kan min standart generator så godt lade dem op? eller er der noget andet man skal tænke på?
er det ikk noget med de falder sammen hvis de ikk bliver ladt helt op hver gang osv?

hvis man har en digital monoblock forstærker må man så godt have en kondensator på?
og hvor meget strøm er optimalt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  strøm og ekstra batterier
  • #2   29. dec 2008 det var et dårligt svar det sidste synes jeg smiley

    hvordan finder man ud af om generatoren er stor nok så?
    jeg bruger jo kun strøm til mit anlæg og lys, lygter osv man skal? så kan ikk lige forstå hvad du mener*?


  • #3   29. dec 2008 mener en generator i en polo lader med 90 amp

  • #4   29. dec 2008 arh 90 amp det er satme meget, det lader en golf gti ingengang..

  • #6   29. dec 2008 Jeg har en 70 amp generator i min Calibra og jeg får en del problemer med strømmen, hvis jeg har blæser, rude varmer og anlæg kørende kan jeg mærke det lidt tænder jeg så sæde varmer mister jeg en del strøm

  • #7   29. dec 2008 hvis man skal have en ny generator og står op på thansen hjemme side.. og køber den så lader den med 90 amp står der...
    så går ud fra en standart også lader med det..
    mit lys blinker når jeg spiller højt.. hver gang bassen slår.. så jeg skal have mere strøm.. men kan en normal generator godt lade flere batterier op?
    og jeg risikere ikk der er noget der står af veed det= eller jeg pludselig står en morgen og ikk kan starte?


  • #9   29. dec 2008 jo mit batteri er et 60ah og 420amp..
    kan ik se hvorfor thansen ikk kan bruges som kilde..
    jeg har en digital monoblock på 2000rms watt og en 4kanals rockford.
    der har jeg 25kvardart strøm og stel og jeg har ordenligt stel til..


    fik afvide af ham jeg købte min monoblock af at jeg ikk måtte sætte en kondensator til den fordi så ville den brænde af... det er købt i autohifi..
    og nu tænkte jeg mere på måske 3 batterier?
    men ved jo ik hvordan jeg skal finde ud af mit forbrug..
    men det er lige som når jeg skuer højt op så stopper subben på et tidspunkt med at skue højere op og det tænker jeg er pga strømmen... for der blinker alt lys i bilen.. speedometer , forlygter , og baglygter..


  • #11   29. dec 2008 Du kan umuligt få en generator der er stor nok til at dække de ampere dit anlæg trækker, fordelen med et ekstra batteri i bagagerummet er at du kan glatte strømmen en del.
    Typisk er det dårlig kabelføring der giver lys der blinker og så videre, og kan din forstærker ikke holde til en kondensator ( Hvilket jeg ALDRIG har hørt om før, dvs. jeg tror ikkke på det), så kan den heller ikke holde til et batteri da det er stort set det sammme. En kondensator aflader og oplader blot langt hurtigere, hvilket jo er en fordel når bassen pumber.


  • #12   29. dec 2008 Rettelse til det jeg skrev:
    Du kan ikke få en gennerator der er stor nok til at dække de ampere dit anlæg trækker når det peaker.


  • #13   29. dec 2008 nå ja så må jeg så hører forretningen igen..
    men ville de optimale så være at få et batteri og en kondensator?


  • #14   29. dec 2008 Hvorfor må du ike sætte en kordensator i?
    I det tilofælde du ikke må. Så må du jo heller ikke sætte et batteri i, da det i bund og grund er det samme.

    Dit problem kan tildels hjælpe med at sætte batteri i, i bagage rummet hvis det er der du har forstærkerne.
    Men efter noget tid du har spillet musik, kommer du igen til at mangle strøm.
    Så det beste er en kordensator i begage rummet, da forstærkeren så kan få det strøm den skal have med det samme.

    Hvis du sætter et ekstre batteri i. Så skal du huske der også skal lades strøm på det. Thansen generator er lidt større end standardt generatore.
    Men den ville komme til at skulle arbejde fuldt ud konstant ved ekstre batteri. Og derved ville dit brændstof forbrug så også sige.

    Min golf brugte også vildt meget strøm til anlægget.
    Der blev jeg belært om at det var fordi jeg havde for dårlige kabler. At de så tog en masse effekt.
    Altså skulle jeg sørge for ordentlig stell forbindelse fra batteriet, og ned til karosen.
    Og derefter ordentlig forbindelse i plus kablet.

    S¨sørg for ordentlig forbindelse, og sæt så en kordensator på også. Så skulle dit problem gerne være løst.


  • #16   29. dec 2008 han sagde noget med noget digitalt strøm så den ville brænde af .. men nu tager jeg lige ind og hører ham i morgen...

    men jeg har fin stel og fin pluds.. 25kvardart burde være rigeligt..



    belastningen på generatoren vil da stige tænker jeg da også?
    der kommer jo to batterier der skal lades op da der tydeligvis ikk er nok strøm på et


  • #18   29. dec 2008 nå okay.. det kan godt være du har ret så

  • #19   29. dec 2008 Direkte ville forbruget ikke stige.

    Men har man to batterier. Så ville man også have en tedens til at bruge mere strøm i form at høre mere musik hvis man f.eks er til træf. Gør bilen ren osv osv.
    Der skal nogle omdrejninger på bilen for at generatoren kan lade fuld styrke. Og det for man jo ikke hvis man holder i tomgang.
    Så indirekte ville 2 batterier give større forbrug på generatoren, da den så skal lade mere strøm på, da man ofte ville bruge noget mere strøm smiley


  • #20   29. dec 2008 Men som skrevet.
    Start med at købe sådan et stell kit så du sikre optimalt stell fra batteri og ud til karosen.


  • #21   29. dec 2008 stell kit?

  • #22   29. dec 2008 Nu kan jeg sku desværre ikke finde det.
    Ved Thansen havde det på et tidspunkt.

    Men det går ud på man trækker flere kræftige/gode kabler fra batteriet, og ud til forskellige steder på karosen (i nærheden)

    Husk også at tjekke alle andre forbindelses punkter.
    Altså der hvor du har tilsluttet din stel fra forstærkeren til karosen.
    Hver perfektionist når man laver sådan noget.


  • #23   29. dec 2008 jeg har tjekket op på alt det der flere gange pga generator støj osv.. så det er i orden nu

  • #24   29. dec 2008 Køb dig evt 2 x diesel ganareator fra 1,9 TDI modelen... Få lavet et ophæng... Så kan du lade 180-200 AH...

  • #26   29. dec 2008 Så lige jeg skrev en ordentligt omgang sprogspasseri ;)... "generator"...

    Men anlægget skal godt nok være ekstremt før det kan virke nødvendigt med alt dem strøm... Men det er selvfølgeligt os altid skægt...


  • bamse v
    bamse v Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 385
    #27   29. dec 2008 Mikas: Det enkleste er nok at du får større kabler til din forstærker. Opgraderer kabler til generator (hvis muligt), medmindre at du skal have flere (så skal du jo alligevel opgradere), sørger for at få fat i 2 batterier som er ens og som gerne må være af den type som har en høj CCA og gerne på 70 og derover AH. Husk nu at kabler mellen disse også skal være af god kvali. Du kan også få skiftet laderelæet til din generator så den lader med en lidt højere spænding. Er det ikke nok, så skal du op i en større kvali kondensator, ikke noget fusk og ikke noget 1 - 3 farad, helst større.

    Held og lykke ;0)


  • #28   30. dec 2008 nå okay.. ja det jo også svært at vide

Kommentér på:
strøm og ekstra batterier

Annonce