anlæg bil {{forumTopicSubject}}
fylder år her søndag og har bil.
har bare nogle spørgsmål angående anlæg.
vil have noget der lyder sådan "ok" og kan spille højt med god bas i.
Det jeg har liggende ligenu, er noget der hedder sådan her, har ikke rigtig forstand på det. men det er 2 højtalere.
- 150mmx230mm 3-waycar speaker, 420w max.
- også har jeg en diskant fra thansen tro det er en diskant der står ikke noget på den. men købte den i thansen for nogle år siden for 500 kr.
jeg skal have nogle billige højtalere, ydligere hvad synes i der mangler før det bliver et "ok" billigt anlæg der spiller godt. giv eventuelt links tak og lidt rådgivning.
Jeg tænkte på, skal jeg købe en forstærker? til den opsætning? vi har jo en slags cd spiller deri i forvejen i bilen, ved heller ikke hvordan man sætter højtalerne til og sådan :s er lidt lost i det hele. håber i kan hjælpe lidt.
okt 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Emner: 9 Svar: 212
aug 2006
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 5 Emner: 22 Svar: 2.870
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 32 Svar: 121
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 121 Svar: 1.255
men har du et sæt 6x9, en bas og en forstærker så kan du få et anlæg der sikkert passer dine behov. plus evt nogle diskanter foran
aug 2007
ej altså jeg har forstand på lave anlæg osv til værelser og blablabla. bare lige når det er bil, det er jo første gang jeg forsøger mig med det, men har jo også min far, han hjælper mig jo med stortset det hele.. så det jeg har brug for at vide er bare.
hvilken forstærker skal jeg have til den opsætning? og hvor kan jeg få den?
og hvad betyder det der 1 kanals og 2 kanals osv når man kigger efter en forstærker?.
http://www.ice-shop.dk/product_info.php?cPath=189_191&products_id=396&osCsid=61motm58ejlfgkml9161iqn9k5
og hvad er de der batteritingester på billedet ?
aug 2006
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 5 Emner: 22 Svar: 2.870
En 1 kanals har altså én ingeng og én udgang. Bruges typisk til at trække sub med.
En 3 kanals ja der har du så én kanal til sub, og 2 til at trække f.eks højtaler i hattehylden (én kanal til vestre, og én kanal til højre)
De batteritingester som du mener på billedet har intet med batteri at gøre.
Det er delefilter til højtalerne, så diskanten kun spiller de høje toner, og bassen de dybe
aug 2007
jamen.. doh. er så forvirret... jamen hva for en skal jeg så bruge? ... hvis jeg har 2 højtalere af 420wmax og den der diskant ting der er en meter lang ca, også nogen flere højtalere lidt blandet købt billigt fra nettet?
aug 2007
aug 2007
anlæg bil