bedste 3-vejs højtalere {{forumTopicSubject}}
hej gutter og gutinder...
nu er jeg sgu kommet dertil hvor jeg behøver eksperternes hjælp...
Jeg er jo verdens lykkeligste ejer af en dodge cab fra 69..se den evt i min profil...den skal der bygges lidt godt lyd i, og subber + forstærkere + ekstra batteri + kondensator er købt...altsammen ground zero, og så langt så godt...mangler kun højtalerne, og her er jeg bare så meget i tvivl om hvad jeg skal gøre...betingelserne er at jeg ikke vil have huller i døre osv i min fine bil...dog har jeg bestemt og ofre mine kick panels...der kan jeg få 6,5" ned i, og der er huller i instrumentbordet til 4" og et par diskanter er jo nem nok og smide i.. Indtil videre har jeg kigget på lidt forskelligt, men lige nu hælder jeg mest til Hertz HSK163 3-vejs sæt... Kravet er at det skal spille monster godt, og samtidig kunne spille rocker-højt..
Er det sæt det rigtige valg, og er der evt nogen der har erfaringer med andre sæt i nogenlunde samme prisklasse..??? altså sådan plus minus en tusse... Foråret banker jo på nu, og jeg kan ikke trække den længere, så kom med jeres guldkorn venner...
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 191
aug 2004
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 1.745
ja dem har jeg også kigget på, men rent faktisk er det en carsound medarbejder der har anbefalet de hertz istedet for deres egne produkter, da han mente at de var en micro-tand bedre og ville kunne klare lidt mere power inden de sprang i luften...hahaha, og det er jo noget jeg kan li og høre... ;p
jan 2007
Følger: 260 Følgere: 204 Biler: 29 Emner: 267 Svar: 9.047
Dette sæt.
Jeg har det i Swiften, for SATAN der er smæk på !
Spiller helt rent.. !
Men det har jo en del med kablerne at gøre.
Men jo, der er fucker god lyd i
aug 2004
de ser fede ud, men...har fået at vide at skal det være jbl skal det være gti serien...ved ikke om det er sandt da jeg ikke har hørt dem, men thats the word on the street... Dog syntes jeg at 90 watt er liiiiiige i underkanten når forstærkeren er på 2x215 watt.. tror ikke de kommer til at holde ugen ud..haha...Men ellers et fedt setup du har...
jan 2007
Det hedder jeg også
Så det passer fint, ej..
Jamen, jeg er ikke med på moden..
aug 2004
der er, i min verden ihvertfald en ret stor forskel på 2900.- og 7899.-
Sådan cirka 5000.-...haha...Ingen tvivl om at det nok var et bedre valg, men det er jo også 2½ gange dyrere...
hvis vi holder os omkring max 4000, er det hertz så et godt eller dårligt valg...???
aug 2004
det med 3 vejs, eller 4 vejs for at være korrekt har jeg hørt flere sige er en dårlig løsning, så jeg er næsten overbevist om at det så istedet skal være 2 vejs kombo sæt jeg skal ha´...prøver lige og kigge på dem du nævner...
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 20 Emner: 4 Svar: 303
aug 2004
kender du noget til seas lotus reference...????
aug 2004
bor i århus...
og fredericia skal den være færdig til... hahaha...jeg må sgu nok hanke op i kufferten og køre en tur til sjælland og lytte, eller osse skal jeg råbe røv og tage chancen med et af sættene...
aug 2004
hahaha...ja, sådan er det altid...det var ikke anderledes da jeg kørte rally...aftenen før løbet skruede man til klokken 4 om morgenen selvom man havde haft en måned til at få fingeren ud...det samme med amerikanerbilen...den står først klar en halv time før afgang til træf....vi er sgu for dumme...haha
jan 2007
Det er netop derfor at jeg har solgt kasserne, og så ligger mine højtalere herhjemme, indtil at der er mulighed for at lave glasfiber-dørbeklædninger med højere position af de små
bedste 3-vejs højtalere