{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

1 output fra HU til 3 x forstærkere??? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have sluttet 3 forstærkere til min HU

1 x 4 kanals til at trække 6x9 og 6,5"
2 x 1 kanals til at trække en 2 x 2 ohms subwoofer

Der er både Input og output/aux phono stik i den, så det giver måske lidt sig selv.
Som kan ses på side 20 i denne manual

http://fe0wap79.bosch.de/intershoproot/files/serviceDocuments/7607792108001_BA_DK.pdf

Men spørgsmålet er så om man uden videre kan koble de 3 før nævnte forstærkere i røven af hinanden uden at skade noget??

håber der er en eller flere der har nogle gode råd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1 output fra HU til 3 x forstærkere???
  • #1   15. apr 2009 Hov! glemte lige at tilføje noget!

    Spørgsmålet var jo om den rigtige løsning er at koble dem i røven af hinanden eller om jeg skal have en HU med flere udgange?


  • #2   15. apr 2009 Jeg vil uimiddelbart mene at hvis du satte de 3 forstærkere i røven af hinanden på et enkelt stik vil du få dem til at køre på sammen kanal, hvilket er noget bras (Subwoofer frekvenser på alle dine højtalere).
    Jeg er ingen ekspert, men det er min uimiddelbare mening


  • #3   15. apr 2009 han kan jo skrue frekvensen af på hans Forstærker.. du kan gøre det med instilling bliver vildt besværlig iforhold til en med 3 udgange.. plus tror der går lidt af lydkvaliteten og når du er oppe og have købt 3 forstærkere skal det så ikke bare kører?

  • #4   16. apr 2009 vil du have to forstærkere ville jeg altså have en anden headjunet hvis jeg var dig.. der skal helst være to udgange minimum. det giver klart den bedste effekt

  • #5   16. apr 2009 For det første vil jeg spørge dig om hvordan du har tænkt dig at koble 2 forstærkere på 1 sub ? det går næsten altid galt med mindre man kan linke dem sammen selvfølgelig. Derudover skal du overveje om din remote udgang kan trække 3 forstærkere, da de fleste headunits trækker maks 200 mA igennem remoten hvis det viser sig at være et problem ska man sætte et slaverelæ på. Men ville helt klart anbefale dig denne her HU:

    http://carsound.dk/produkt.asp?id=6883&pk=2&produkt=Pioneer_DEH-P7000UB_Autoradio


  • #6   18. apr 2009 Bjarke L << Har fået fortalt at på en 2 x 2 ohms bas, er der 4 stik eller hvad man nu kalder dem, og så ville jeg jo bare kører begge forstærkere i 2 ohm og smide et Left/Right signal fra hver forstærker ned til sub'en

    Tror også jeg skal have mig en ny HU, og den du sender link på, ser sku' lækker ud, har selv en mindre pioneer model af den i forvejen.




  • #7   18. apr 2009 Men hvis jeg køber en med 3 udgange, er det så bare plug & play??


    Burde de 2 monoblokke kører på samme udgang, altså bare linke dem sammen hvis jeg har tænkt mig at kører 2 forstærkere på en bas?






  • #8   18. apr 2009 Hvis forstærkerne kan brokobles kan du bare smide dem på samme kanal ja. Og resten er bare plug and play. Jeg ved min radio har en front / rear og Sub udgang til forstærkere, og det er så nemt at sætte op smiley

  • #9   18. apr 2009 Micheal B << Eftersom 2 af dem er monoblokke, skal de jo ikke brokobles, og de sidste er en 4 kanals som skal trække et sæt 6,5" og et sæt 6x9"

    Jamen så er svaret jo at jeg skal have mig en ny HU med 3 udgange smiley


  • #10   19. apr 2009 Lyder ikke som en god idé at køre en forstærker på hver spole. Det kræver at du har indstillet dine forstærker til nøjagtig det samme, men hvis du ikk har, kan du brænde din sub af rigtig hurtigt. Tag dog istedet og serieforbind din subwoofer(plus på forstærkeren til plus på den ene spole og fra minus over i plus på den anden spole og så den sidste minus ind i forstærkeren) så kører den i 4 ohm til din forstærker.

  • #11   19. apr 2009 Bjarke L<< sådan som du beskriver det, så er det kun en forstærker der bliver koblet til bassen ikke??

    ************************
    Jeg har 2 af de her forstærkere

    Blaupunkt Velocity VA 1400

    Kanaler 1
    Max. Power 1 x 1200 watt i 4 ohm
    Max. Power 1 x 1800 watt i 2 ohm

    RMS Power 1 x 450 watt - 4 ohm (THD @ < 0,02 %)
    RMS Power 1 x 800 watt - 2 ohm (THD @ < 0,02 %)

    Frekvensgang 15 - 250 Hz
    Signalstøjafstand > 100 dB/A
    nput Impedance > 10 kOhm
    Damping factor > 100
    Indgangsfølsomhed 0,3 - 8 V
    Stabilitet 2 ohm
    FREQ. (Low Pass) 50 - 250 Hz
    Sloope 12dB / 24 dB
    Subsonic-filter 10 Hz (12 dB/Oktave)
    Fjernbetjening
    til basniveau Ja
    Dimensioner
    BxHxD (mm) 490 x 60 x 300

    ----------------------
    som skal trække 1 eller 2 af dem her

    Blaupunkt Velocity VW300

    Subwoofer
    Diameter 300mm
    Max. Power 2250 Watts
    RMS Power 750 Watts
    High sound pressure level 93 dB (2,83 V/1 m)
    Frequency response 30 -1000 Hz
    Impedance 2 x 2 Ohm
    Membrane material fibre glass
    Installation depth 138 mm
    Installation -Ø 283 mm
    Hole circle 323mm


    Det som jeg er lidt i tvivl om, er om forstærkerne kan trække en bas hver, eller om jeg skal kører i 2 ohm og så kører 2 forstærkere på en bas.



  • #12   20. apr 2009 du kører bare en bass på en forstærker. Det du ska kigge på er RMS watt og ikke max watt. det kan du ikk bruge til en skid. RMS er den højeste uforvrængede effekt du kan spænde for en højtaler, eller en højtaler kan tåle.

    Du serie kobler altså bare din sub ind i din forstærker. Hvis du er i tvivl om hvordan man gør det, mener jeg at der er nogle guider herinde på BG der viser hvordan man gør


  • #14   20. apr 2009 Bjarke L<< så er spørgsmålet bare, hvad er fordelen ved at serie forbinde så den kører i 4 ohm??? smiley

  • #15   21. apr 2009 jamen du ska jo forbinde de 2 spoler på en måde så du kun har 1 udgang, den anden måde at forbinde dem på er at parralel forbinde dem, men så ryger du ned i 1 ohm hvilket din forstærker ikke er stabil i .

Kommentér på:
1 output fra HU til 3 x forstærkere???

Annonce