{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

Hvad mener i ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har søgt lidt i forum og på nettet
der efter har jeg fundet noget anlæg som er en mulighed i min corolla.

men jeg mangler lige nogle forstærkere som i mener kan klare opgaven.

Her er linkene til det jeg har fundet:

Komponentsæt 6.5 :
http://shop.lfaudio.dk/shop/pioneer-69c1.html

komposæt til hattehylden:
jeg kan ikke finde noget ordenligt at sætte i min hattehylde, vil gerne prøve noget komponentsæt med to 8" og 2 diskanter

jeg har valgt at kører med to 10" basser fra JBL
http://shop.lfaudio.dk/shop/jbl-p1022-525p.html

Pioner radio:
http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=7927&pk=&produkt=Pioneer_DEH-P7100BT

Jeg vil gerne hører jeres mening om det jeg har fundet, mangler stadig at finde Forstærkere og komposæt til min hattehylde.

så hvis der er nogen der har nogle ider så kom frisk:)
i må også gerne sende PM hvis i har lyst?

PÅ FORHÅND tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad mener i ?
  • #1   28. jul 2009 Fine ting du har fundet...

Men det ville være en idé at lige skrive hvor meget du vil bruge på forstærkere... Bare så man ikke skyder alt for langt under eller over målet...

Og hvis jeg var dig ville jeg da droppe det med højtalere i hattehylden... det giver aldrig en god lyd...

• #2   28. jul 2009 hvad ville i så smække i hattehylden?

jeg har ca 5-600 til rådighed hvad angår forstærkere smiley

• #3   28. jul 2009 ups det er rigitg 5-6000 til forstærkere.

hmm hvorfor ser man så mange der har det i ?

• #4   28. jul 2009
    Ketil =SBL= L

Nu må du altså lige... det Focal sæt er IKKE bedre end det Pioneer PRS sæt han allerede har fundet...

• #5   28. jul 2009 Dennis Ø

Grunden til at du ser mange der har hattehylde højtalere i bilen er simpel... de ved ikke en skid om lyd...Såre simpelt... Og de tror at der SKAL være noget... jeg har ikke mødt en eneste der har siddet i min bil der har villet have noget i hattehylden bagefter...

• #6   28. jul 2009 Ketil =SBL= L

Vrøvl der er kun 600 kr i forskel på de 2 sæt... nu må du lige styre dig med dine fantasipriser...

• #8   29. jul 2009 Jeg har det nu fint med folk der vælger at bibeholde deres baghøjttalere, hvis det for dem giver den mest behagelige lyd-oplevelse.
    Kan ikke så hvorfor problemet skal gøres SÅ stort som nogen gør det til.
    Jeg har selv kun front-enheder, men kan da godt følge mange i at det giver noget fylde med baghøjttalere også.

Lydmæssigt korrekt....Måske ikke. Men er det sådan man finder det mest behageligt er det selvfølgelig sådan man skal gøre det....Uden at man skal høre på en masse "du-ved-ikke-en-skid-om-bilstereo"-opkast

• #10   29. jul 2009 Allan D

Du har helt ret... i sidste ende handler det om personlig smag... det er ikke alle der synes at en perfekt scene og et perfekt stereobillede er det ultimative... For nogle er det bedste det at de føler sig midt i lyden... så op i røven med om det er korrekt... Og det er der skam intet galt i...
    Det der dog kan irritere mig er dem der pr automatik stater i den forkerte ende... de sætter hattehylde højtalere i bilen og en subwoofer... Det svarer til at tage til metallica koncert og så stille sig ned til bagvæggen med ryggen til... Måske ikke det smarteste vel???
    Men jeg kan godt forstå det passer bedre til folk med baghøjtalere... også derfor jeg som oftest siger de skal starte med at lytte til det uden baghøjtalere og synes de der mangler noget så kan de kigge på baghøjtalere...

Men jeg lover dig næsten at 90% af de biler der er baghøjtalere i, der har folk ikke forsøgt at lytte på det først... de har ikke tænkt på hvad der egentligt er lydmæssigt korrekt eller hvad der vil passe i deres smag... de har bare sat dem i fordi der enten var i forvejen elelr fordi det desværre er blevet almindeligt at tro at der SKAL være noget deromme...

• #12   30. jul 2009 Allan D

Nemlig vi er helt enige... For det med højtalere overalt i bilen giver netop den der diskotekslyd... Hvilket jo er sublimt hvis det er primært er den musik du hører på diskoteket du også hører i bilen... Men knap så godt hvis man vil høre noget god rock ala Metallica f.eks....
    Men der må man jo gå lidt på kompromis...

Ja mange gange spørge folk efter coax enheder fordi de synes det lyder besværligt at skulle sætte seperat diskant i bilen... men det er næsten altid besværet værd...

Kommentér på:
Hvad mener i ?

Annonce