Radio slukker af sig selv? {{forumTopicSubject}}
Hey
For noget tid siden spurgte jeg, hvorfor min JVC radio gik ud, når lydtrykket kom op i volumen. Jeg gik samtidig med planer om at skifte til en Alpine radio, og fik at vide, at det var fordi min JVC var for dårlig, og ved et skift til et mere "prof" mærke, ville sådan noget ikke forekomme.
Det gør det nu alligevel. Jeg har en 4 kanals forstærker til at drive sub og baghøjtalere, mens fronthøjtalerne er sat direkte til radioen. Ved ca. 50% af max volumen (15-17 ud af 35) slukker radioen for sig selv, ligger død i et par sekunder, og starter så op igen. Vælger jeg at slå den indbyggede forstærker til, og altså udelukkende køre over den eksterne forstærker, spiller det uden problemer, bortset fra, at jeg så ikke har lyd forfra.
En kammerat mener, at det er fordi jeg mangler strøm. Men hvordan får jeg mere strøm til radioen? Det kan da ikke passe at der skal en kondensator til forstærkeren, når den spiller som den skal, vel?
Det drejer sig i øvrigt om en Alpine CDA 9847R og en MDS Classic AMP4.1
okt 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 109 Svar: 1.091
ellers kan det være dine højtaler der kortslutter når de kommer op i svingninger..
hvis din radio er stabil ved 4Ohm og dine højtaler er på 2Ohm så kan det godt være der for..
feb 2004
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 77 Svar: 3.035
Du siger du vil købe en Alpine CDA 9847R så vidt jeg forstå right?
Spar nogle flere penge sammen og køb en Alpine CDA-9851R den er suværen og nok markedet bedste til prisen! Syntes jeg bare lige jeg vil sige sorry for OT!
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 165 Emner: 184 Svar: 5.589
Så først og fremmest ville jeg sætte et nyt batteri i, hvis det er et ældre et du har!
Har du målt spændingen over anlægget, når det slår fra?
Fugga: Modstanden kan skam ikke blive for høj!
Jo højere ohmsk modstand, des lavere belastning.
Jo lavere ohmsk modstand, des større belastning.
jan 2004
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 248
Essal - Jeg har sådan et ur, der viser hvor meget strøm der bliver lavet, og den ligger som regel omkring 14-15v. Kan det stadig være batteriets skyld, hvis det er gammelt?
Radio slukker af sig selv?