{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.532 visninger | Oprettet:

montering af kondensator {{forumTopicSubject}}

jeg har lige et par spørgsmål vedrørende monterigen. kan jeg køre kablet fra batteriet til kondensatoren og videre til forstærkeren. eller skal jeg køre til forstærkeren og videre til kondensatoren. kan man ikke spare en fordeler box hvis man køre begge kabler i forstærkeren og videre til kondensatore. skal lige til sidst høre om stel forbindelsen behøver at tages far samme sted som kondensatoren. på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  montering af kondensator
  • #1   13. jan 2004 kablerne skal køre fra batteriet og til kondensatoren og så til forstærkeren. Du skal kun have en fordeler box hvis du har flere forstærker. Stel tager du bare der hvor du har lyst men sørg for at der er god forbindelse

mvh Black Devil

• #2   13. jan 2004 Det er rigtig at du skal køre fra batteri til kondensator til forstærker. Vedr stel er det bedst at sætte dem det samme sted, da du ellers kan få problemer med støj.

• #3   13. jan 2004 tak for svarene.jeg har læst at den skal monteres parralelt altså som i skriver fra batteri, kondensator til forstærker. gælder det også for stellen. man skulle jo umiddelbart mene at stellen er den samme på hele bilen.har læst noget om at den ingen effekt har har når den bliver monteret i serie så hvis nu stellen sidder et andet sted og stellen ikke hænger sammen så sidder skidtet jo i serie. jeg er lidt i vildrede her så håber i kan svare

• #4   13. jan 2004 mit lys blinker stadig selvom den er monteret, ikke så meget som inden, men jeg er sgu i tvivl om jeg har sat den rigtig i. som den sidder nu går plussen fra batteri til kondensator til forstærker og stellen sidder i højre side af bilen, hvor stellen til forstærker sidder i venstre side af bilen. håber i kan hjælpe mig.

• #5   14. jan 2004 Mikkel det er ikke din stel der er problemet der. Det er godt nok som du har gjort med 2 stelforbindelser, der vil du kun kunne risikere støj.

Det problem du kan have med at dit lys blinker kan være 2 ting.
    1. Dit batteri er ikke stort nok, eller kan ikke levere den strøm som du skal bruge, her skal nok vælge et batteri til, eller udskifte dit med et gelebatteri som kan være et Optima Yellowtop pris ca 2000kr, eller et blå Exide batteri pris ca 1000kr (Kontakt mig på mail: peterbl@ofir.dk) hvis det er.

2. Din generator er for lille og kan ikke levere den strøm du skal bruge. Lidt større problem.

Jeg ved ikke hvor stort anlæg du har i og hvor meget dit lys blinker, så det er 2 generelle ting som jeg har taget. Men find ud af hvor mange Amp du bruger og hvor meget din generator lader med, så ka du finde ud af hvor du har problemet.

PS: Mit lys blinker også med gelebatteri, 2 kondansatorer, og stor generator som der er på en diesel.

• #6   19. jan 2004 Det med støjen har jeg godt nok aldrig hørt før. Der kan da heller ikk komme støj fra et stel kabel. Men der kan da komme støj fra et phone kabel ja. Jeg har tør (gele') batteri på og en kondensator på 1 farad og en 90amp generator og mit lys blinker ikk !!!!!

• #7   23. jan 2004 Hej BRO ha ha
    skal vi ikke snart ha smidt et par billeder af slæderne ind?

og tag så ned til robberen og find ud af det med dit batteri!!!!

hilsen big bro

• Jacob O
    Jacob O Tilmeldt:
    feb 2004

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 26
    #8   11. feb 2004 Er det lyset i dit instrumentbord eller lyset i dit anlæg der blinker..
    Hvis det er i anlægget skal du trække et tykkere kabel til det..

• #9   11. feb 2004 Det er lyset i hans forlygter der blinker....

Kommentér på:
montering af kondensator

Annonce