{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

Problemer med anlæget. {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens.

Jeg har købt ny bil, og ville i samme omgang også købe nye højtalere til "hattehylden". Jeg har genbrugt min gamle Branford forstærker som har spillet uden kvaler i 3 år, en 1000 watt's af slagsen.

Den spillede fint med mine gamle panasonic 6x8 højtalere og Macaudio 2x10" basser. Nu har jeg opgraderet panasonic'erne til 6x9 X-Spidere og bassen skiftet ud med en Toxic 12".

De første 2 dage spillede anlægget uden problemer med fuld skrald på, pludselig morgenen efter stoppede lyden bare da jeg kørte rundt. Jeg var omme og tjekke forstærkeren, den var ikke gået i "Safety mode", men lyste som om at intet var hændt. Efter at have slukket og tændt forstærkeren spillede den lidt igen indtil jeg atter fik skruet lidt op. Jeg prøvede efterfølgende at skrue ned for tingene på forstærkeren, dette hjalp også kun i en lille time's tid så skete det samme igen. Nogen der har en forklaring på dette?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med anlæget.
  • #1   4. sep 2009 har du tjekket at alle kabler sidder fast som de skal ? og evt. tjekket at stel forbindelsen er i orden ?

især phonokablerne kan finde på at drille lidt både fra radio og i forstærkeren.

• #2   4. sep 2009 har tjekket begge kabler bag på radio'en og i forstærkeren, har prøvet at ændre på hvordan stel kablet sad, ingen problem. Sjovt nok når bilen holder stille så kan jeg spille ekstremt højt længe, men når bilen så bliver startet forsvinder det næsten med det samme. Mon det er bilen der er problemer med?

• #3   4. sep 2009 Jeg havde engang et problem hvor den også spillede super fint når bilen holdt stille, og men når jeg kørte gik det ud hele tiden.
    Det var min sikring på plus kablet der ikke var samlet ordentligt, det tog laaang tid at finde ud af heeh

• #4   4. sep 2009 jeg synes aldrig rigtig jeg har hørt om bilen skulle være skyld i det bare fordi den kører.

Kan du fremprovokere problemet med mange omdrejninger i frigear ?

for det kan jo nemt være en løs forbindelse der bliver trukket lidt i når du kører rundt.

• #5   4. sep 2009 det kan også godt være fordi enten dit batteri, eller din forstærker ikke kan trække det hele.

• #6   4. sep 2009 Har haft sikringen ude og tjekket om den fejlede noget, (Hele plus kablet og phono kablerne blev forresten også skiftet ud med nogle dyrere i den nye bil), det er først når bilen kører, har prøvet at give den nogle omdrejninger i frigear.

Forstærkeren er magen til denne: http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=823711

Har også forsøgt at skifte fra bridged til bare normal udgang med bassen, vil dog prøve at tage bassen fra idag og se om det evt kunne være den der suger for meget fra forstærkeren, men burde den så ikke gå i safety mode(Rød lampe?) istedet for bare at forblive grøn med slukke for lyden?

Forresten, tak for de ekstremt hurtige svar!

• #7   4. sep 2009 Mon ikke det er fordi din forstærker bliver for varm. Den behøver ikke nødvendigvis at på i safetymode bare fordi den bliver for varm.

• #8   4. sep 2009 Kim M: Jeg prøvede at mærke på den, og virkede ikke til at den var varm, jeg har også prøvet at ændre hvor den sad i bagagerummet, eftersom jeg blev fortalt at den kunne trække stel igennem bagsædet. Det kommer sjovt nok når jeg skruer over 25 på anlægget(Det var altid oppe på 39 i den gamle bil), holder jeg den under det, og fjerner X-tra bass'en er der ingen problemer overhovedet.. er bange for at det ender med at det er forstærkeren der er problemet?

• #9   4. sep 2009 synes bare det lyder som dårligt stel - dårlig jordforbindelse.

• #10   4. sep 2009 burde forstærkeren så ikke lyse rød? og det er sjovt at det først sker når bilen kører? Vil da lige prøve at rykke på stel kablet igen, fordi der var også lige 2 kollega'er der foreslog at sætte det et helt nyt sted, og evt tjekke stel forbindelsen i resten af bilen.. Kunne nemlig forstå at de gamle vectra'er ikke er glade for deres stel....

Kommentér på:
Problemer med anlæget.

Annonce