{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
549 visninger | Oprettet:

hvilken forstærker skal man vælge? {{forumTopicSubject}}

En af mine venner vil gerne have lidt anlæg i sin bil.
Han vil gerne have 2 6x9 i hattehylden og en subwoofer i bagagerummet... Højtalerne bliver omkring 300 watt, og subben bliver omkring 800 watt.

han skal bruge en forstærker der har indbygget subwoofer kanal.

Det skal ikke koste for meget, og behøver ikke være det bedste kvalitet.
Nogle der kan hjælpe med at finde det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilken forstærker skal man vælge?
  • #1   26. okt 2009 hvor mange rms watt ?

  • #2   26. okt 2009 sku bedre at finde brugt kvalitet end finde nyt lavpris skrammel

  • #3   26. okt 2009 Første punkt er at glemme alt som 6x9" specilet når han også vil have en sub i.
    Er der mulighed for at montere noget i dørene, så prøv at undersøg først hvilke størrelse der passer i der.
    Hvis det ikke er muligt så smid et 6,5" komponentsæt i hathylden i stedet. Det kommer til at lyde langt bedre end med 6x9".

    Hvad har i af penge at gøre godt med?


  • #4   26. okt 2009 rms watt ved jeg ikke, da han ikke har fundet ud af hvilke højtalere han vil ha.

    Rs2000mk, vi har osse været ved at kigge på brugt smiley men syns det er svært at finde en forstærker med Sub-kanal.

    Hvorfor lyder 6x9 ikke godt? jeg vil nemlig osse have 6x9 i hattehylden.. Men jeg har puttet 2x5,25" i hver dørside bag i først smiley


  • #5   26. okt 2009 Som Lars skriver, drop 6x9...
    Smid komponentsæt i og placer højttalerne korrekt.

    Økonomi er vigtigt at give en melding om - ligesom det også er vigtigt at tænke over hvor kraftige kabler der skal til.


  • #6   26. okt 2009 hvad gør 6x9 dårligt?

    jamen, forstærkeren skal koste omkring 1000kr, og hver højtaler mellem 2- og 300, bassen mellem 500 og 1000kr. Så det skal ikke være noget SUPER godt anlæg.

    Ved godt kablerne skal være tykke og rigtig godt isolerede smiley har lige været ved at smide anlæg i min golf.. Og jeg har fået den der turbolyd. fandt dog ud af at et af de phonokabler jeg købe hvor der var remote med, var remote-kablet dårligt og gav det meste af støjen. Stel-kablet har jeg skiftet til det tykkeste jeg overhovedet kunne finde + jeg har puttet sølvpapir om det de steder hvor der går kabler forbi det.


  • #7   26. okt 2009 6x9" er lavet med henblik på at kunne spille lidt bas til dem som ikke har en sub i, hvilket de fleste også gør, men lyden er bare ikke særlig god i dem generelt. Du får langt mere klar lyd ved at smide et komponentsæt i, da i ikke har brug for bas fra dem, når der er en sub i.

  • #8   26. okt 2009 Altså, den sub vi har tænkt os, er en billig thansen model, så det var faktisk for at give lidt ekstra bas.. Men det har han måske ikke så meget brug for når han kun har 2 std højtalere, og så de 2 højtalere til hattehylden og bas. Så det er nok rigtigt at han har mere brug for klar lyd fra komponent-sæt.

    Men hvad med mig? Hvad vil i anbefale? Jeg har 2 std. højtalere oppe foran, 4 5.25" i hver side ved bagsæderne og en 12" bas i bagagerummet. Kunne godt tænke mig lidt mere bas når jeg ikke spiller så højt musik. Vil 6x9 kunne give mig det?


  • #9   26. okt 2009 Har selvfølgelig kun 2 højtalere i hver side - 4 i alt! smiley

  • #10   26. okt 2009 Et par 6x9" til aldrig komme i nærheden af den bas som du får ved at have en sub i.
    Hvis du vil have mere end det du har nu, så bør du kigge efter en bedre enhed, og evt en kraftigere forstærker. Nu ved jeg jo ikke hvad du har i på nuværende tidspunkt så svært at sige.


  • #11   26. okt 2009 Vil ikke snakke om hvad jeg har i nu, for så driller du mig bare smiley

    Ej.. Jeg vil ikke ud og investerer i for mange penge for et anlæg, det har jeg slet ikke behov for. Så det er noget Thansen Xzound noget jeg fik et godt tilbud på.


  • #12   26. okt 2009 Tjaaa... Altså pris og kvalitet hænger som sammen, men der findes faktisk mange andre ting i cirka samme prisleje som T-hansens ting som kan spille meget bedre. Men nok om det.
    Hvis du vil have mere ud af dit eget så skal du nok overveje at købe noget af lidt dyere kvalitet smiley

    Ang det til din kammerat, så hvis du kan komme med lidt detaljer på budget så kan vi helt sikkert finde noget til jer smiley


  • #13   26. okt 2009 har sagt til ham at i nok gerne vil have et budget.. jeg snakker lige med ham smiley

    opretter lige en tråd til mig selv ang. 1 forstærker smiley


Kommentér på:
hvilken forstærker skal man vælge?

Annonce