{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.100 visninger | Oprettet:

Mere Strøm Til Anlæg {{forumTopicSubject}}

Hey ... Har Monteret Et efterhånden stort anlæg i min Audi A4. Problemet er at nu er den 25kvadrat Strømledning, som var i fra start af, sleeeet ikke kan trække nok støm..

Så skal jeg Til at smide en 50Kvadrat i Ekstra.. Koster ca 1100kr .. Eller ska jeg Smide en Tør batteri om bag i ?!?!.....

Hva best.?..billigst ? smiley

Mvh Den fortvivlede Tømrer...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mere Strøm Til Anlæg
  • #1   4. nov 2009 det bedste vil være et tøt batteri bagi og en batteri skiller imellem de to batterier . det er det helt optimale

• #2   4. nov 2009 Lyder som om der ska være 3 batterier nu ??

• #4   4. nov 2009 Tørbatteriet i bagagerummet er at foretrække, men uanset hvad, kommer du så til at skulle trække et monster af et kabel fra primært til sekundært batteri.

Ellers kunne du købe dig et 50mm² med diverse sikringer, stadig beholde dit 25mm² kabel og så have samlet set, 75mm².
    Hvis du stadig mangler strøm, må du have dig et batteri mere, det kan du så passende bruge dit nye 50mm² kabel til og så klippe dit 25mm² kabel op i mindre stumper til hver forstærker/kondensator.

• #5   4. nov 2009 Hmm... Køre du 25 og 50 igennem samtidigt skal de IKKE hænge sammen grundet de forskellige modstande i kaler og lign... Jeg ville personligt smide en 25 mm2 mere igennem bilen, koble dem parralet og sætte et tørcelle batteri til både for og bag hvis du vil gøre det seriøst !

• #6   4. nov 2009 Tørbatteriet i bagagerummet er at foretrække, men uanset hvad, kommer du så til at skulle trække et monster af et kabel fra primært til sekundært batteri.
    ?????????

Hvorfor ..... Ska den ikk kun lade den Sekundere batteri op ?? ... Kræver da vel ikk oss en kæmpe ledning vel ?? ..

Og ska det være et tørbatteri .. ?? .... Og må man ikk bar bruge et normalt bilbatteri ?? smiley

• #7   6. nov 2009 Normalt syrebatteri må GERNE være inde i bilen hvis der er sørget for god ventilation og overløbsslange. Uanset hvilken type batteri du monterer bag i bilen, skal du for optimal ydelse og driftsikkerhed montere sådan en skillerelæ her: http://www.kjoeller.com/Tystor/septor_skillerelae.htm og det kræver ikke mere end et 10mm2 kabel. Så er den diskussion faktisk slut.

• #8   6. nov 2009 ville helt ærligt stadigt hellere købe to mindre tørcelle batterier af samme type og størrelse, droppe relæet og smide en 25 mere mellem batterierne... Klart sjovere... Bar somsagt husk at opgradere din stel...

Kommentér på:
Mere Strøm Til Anlæg

Annonce