928 visninger
|
Oprettet:
Kondensator eller ej? {{forumTopicSubject}}
Hej bg Da jeg har planer om at få anlæg i min bil, har jeg følgende spørgsmål: Er det nødvendig at have en kondensator (stav) hvis man bare har en forstærker og bass?
Er ikke den store bilstereo mand, så måske er spørgsmålet dumt?
Mvh Tobias
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 4.042
men vil nu holde på at en kondensator altid er en god ide, det ser så dumt ud når ens forlygter blinker fordi man spiller lidt musik hehe
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.194
nu har jeg selv sub og en sæt fronthøjtalere som spiller over en forstærker.. ikk det helt vilde men når jeg skruer op på 25 ud af 33 begynder bilen og danse i tomgang pga den ska bruge strøm når bassen ska banke igennem...
en kondensator skulle gerne afhjælpe det...
men generalt er det en god ting at have...
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 713
Jeg køre f.eks ikke med kondensator selv om jeg har 4 stk forstærker i bilen. Men derimod har jeg en ret stort bilstereo batteri istedenfor
Så mit råd.. Smid anlæget i bilen. Se hvordan det spiller.. Mangler det strøm kan det ses hvis lygter m.m blinker eller bassen ikke slår stram nok. så overvej at smide en kondensator i eller et større batteri.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.735
Hvis den begynder at hoppe og danse i tomgang, så ville jeg nok investere i en stærkere generator, så du ikke mangler strøm når du spiller højt. Evt, et batteri der kan give strømmen hurtigere end dit nuværende kan.
Kondensatoren kan kun sørge for at udligne spændingen så meget som muligt, den kan ikke give xtra strøm til systemet. Den skal stadig trække strømmen ligeså hurtigt fra batteriet som hvis du ikke havde en på.
Sørg for at strømmen er på plads først, så kan du gå igang med at sørge for udligning af spænding og strøm med kondensatorere bagefter.
jul 2006
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 200
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.194
syns jeg ikk er ret meget... men ka godt være ja...
aug 2006
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 5 Emner: 22 Svar: 2.870
jul 2006
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 200
Kondensator eller ej?