{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.534 visninger | Oprettet:

Opgradering af stel til karosseri {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en golf 3 som jeg døjer med generatorstøj i. Altså højtalerne hyler i takt med omdrejningerne.

Har prøvet nogle forskellige ting, og er nu kommet frem til at jeg vil prøve at opgradere stelforbindelsen til karosseriet. Men hvordan gør jeg det?

Bilen er som sagt en golf 3, det er en 3-dørs og den er fra 1992.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opgradering af stel til karosseri
  • #1   28. dec 2009 Du fører et stelkabel på samme tykkelse som dit strømkabel fra batteriet til karossen
    Derefter fører du et stelkabel af samme tykkelse, fra motor/gearkasse til karossen.

DONE!

Hvis du har lavet dine stelforbindelser korrekt (mål dem igennem), og du stadig har en konstant hyletone, kan det være at stelbanerne i din headunit er døde.
    Jeg har lige fået repareret mine, til den nette sum af 618kr inkl. moms...

• #2   28. dec 2009 618kr.. Så meget tror jeg ikke engang min HU har kostet smiley Men mht til det, så har jeg fundet en løsning på det problem på nettet - der var en der havde sat en ledning imellem phono-samlingen, og så stellet den ledning, det virkede hos ham. Det har osse fjernet meget af den hyletone jeg har, men dog ikke det hele.

• #3   28. dec 2009 Hvordan vil du have at han skal måle om han har lavet sine stelforbindelser korrekt? Det kræver udstyr som ingen private har.

• #4   28. dec 2009 Jeg har faktisk adgang til et multimeter, så det skulle ikke være noget problem smiley

• #5   28. dec 2009 Det kan du sku ikke tjekke med et multimeter. Det kræver et apparat der er beregnet for at belaste en given forbindelse med en given strøm, og samtidig vise vha. et amperemeter hvor stor strømstyrke der bliver trukket. Har overvejet selv at bygge en sådan tester, men det er lidt halvdyrt. Især når man ikke kommer til at bruge det til hverdag.

• #6   28. dec 2009 Nej okay, det giver mening smiley Kan jo selvfølgelig få max udslag uanset hvilken ledning jeg trækker, men det er jo ikke sikkert den kan klare den belastning der skal til smiley

• #7   28. dec 2009 Man kunne jo også bare måle hvor stor en modstand der er fra "forstærkerenden" af stelkablet og til et sted på karossen tæt på stelpunktet - eller eventuelt der hvor man har slebet "for meget" maling af rundt om stelpunktet.

Det behøver ikke være så afsindig svært og dyrt smiley

Lad være med at montere støjfilter eller hvad det er for noget du har gang i.
    LØS problemet, lad være med at skjule problemet!

• #9   29. dec 2009 Opgadere min stel til karosseri og motor/gearkasse og vender tilbage smiley håber det løser problemet..

Kommentér på:
Opgradering af stel til karosseri

Annonce