{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anlæg peugeot 307
  • #1   3. mar 2010 Mikkel P: virkelig flot kommentar som Sebastian kan bruge til meget...... Jesus christ!!

og hvis du så lige så efter så er det en GT5 sub, og ikke GTO...

Sebastian S: Den GT5 sub er en af de billigste JBL laver, og kvaliteten er derfor også derefter. hvis du har lidt flere penge og det skal være JBL, så vil jeg anbefale dig at se på denne i stedet, da den er noget bedre:

http://www.street-speed.dk/shop/jbl-gto1204br-subwoofer-23405p.html

eller denne som er med deres nye patenterede port som giver en minimum af portstøj:

http://www.street-speed.dk/shop/jbl-gto1214br-subwoofer-23367p.html

det er selvfølgelig lidt mere at give for det, men pengene er efter min mening godt givet ud, da begge subs lyder markant bedre end den GT5 du har kigget på.

HVIS du er fast besluttet på at det skal være den GT5 sub, og det skal være en JBL forstærker der skal trække den, så ville denne passe ganske godt:

http://www.jblcar.dk/visvare.php?nr=209

og den vil faktisk også kunne være ganske god til GTO subwooferne.

der er nogle herinde (Mikkel P incl.) der mener at GTO forstærkerne er noget lort, der er jeg så af en anden mening, nu har jeg efterhånden monteret en del af de GTO forstærkere (den nye model som jeg har linket til) og jeg har fået ganske fornuftige resultater ud af.

jeg synes det er nogle ganske fornuftige forstærkere, som også virker ganske solide, de er ikke bare bygget i plastik som så meget andet, og samtidig synes jeg selv designet er ganske fedt og stilrent.

lyden deri er selvfølgelig ikke oppe på niveau med en forstærker i 10k klassen, men det afspejler prisen jo også.

til GTO monoblokkene følger der også en basslevel remote med hvilket er ganske fedt (dette medfølger også til mange andre mærker).

• Sebastian S
    Sebastian S Tilmeldt:
    nov 2009

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 28
    #2   3. mar 2010 Tak for de gode svar smiley
    Det skal IKKE nødvendigvis være JBL noget af det smiley

• Sebastian S
    Sebastian S Tilmeldt:
    nov 2009

#3   3. mar 2010 sub'en ikke over 1500 smiley

• Sebastian S
    Sebastian S Tilmeldt:
    nov 2009

#4   3. mar 2010 Det er i en sub kasse ikke? smiley

• Sebastian S
    Sebastian S Tilmeldt:
    nov 2009

#5   3. mar 2010 Hmm, ellers tak, vil gerne have noget nyt smiley

• #6   3. mar 2010 Mikkel P: det er jo så en direkte løgn, den JBL forstærker er IKKE kun et halvt år gammel, det er en gammel sag....

har du forresten hørt om Gary Biggs? han er 6 eller 7 gange verdensmester i SQ og SPL, og han kører med JBL, i hans gamle bil brugte han GTO til HF og MF, så mon ikke det er ganske ok. og sjovt nok nævner du IGEN JBL's Power og GTi serier, hvor du kun har hørt et lille udsnit af.... hvordan kan du så sige at det er ok?

tvivler faktisk på at du overhovedet har hørt GTO forstærkerne... sjovt nok er der også andre herinde der har været efter dig fordi du bare anbefaler det som de "kloge" anbefaler....

hvor meget har du reelt selv hørt? og hvor meget har du bare læst dig til? nu har jeg selv monteret 12-15 stk. af de GTO forstærkere, og de er skam ganske fine!

hvad nu hvis jeg anbefaler manden noget Infinity, så har du vel også hørt det??

ja det er rigtigt at du kommer med et forslag, dog er det til en hel serie, det kan han jo ikke bruge til noget eftersom der er en del forstærkere i den serie... og det jeg hentydede til var at du skrev "samme lave kvalitet" det er jo noget værre pis at fyre af. hvad sammenligner du måske med???

GT5 er jeg ikke selv meget for, der mener jeg man kan gøre bedre køb ved andre mærker, men de andre serier mener jeg er ok til prisen, også i forhold til andre mærker...

• #7   3. mar 2010 Nick V - Arbejder du til dagligt med JBL grej... ? Intet ondt, bar af nysgerrighed :-)...

GT serien og GTO serien er lidt vandet efter min personlige mening... GTo'erne har jeg os snart monteret et bundt af bestemt og de levere skam en masse buldre og brag... Synes bar ikke de er synderligt velspillende...

Power serien er jeg tilgengæld tilfreds med... Virker os betydeligt bedre dimensoneret...

GTI serien synes jeg er kanon... Lidt dyr ja... Men den gør det altså godt... Har selv pt et sæt Coax 504 GTI'er liggende :D... Legetøj...

Sebastian S - GT5 serien er synd og skam at køre hvis du vil have bar lidt kvalitet i det du bygger på... Billige subs må jeg indrømme at Hertz energy serien gør det rigtigt godt til prisen... Og skulle det være JBL så er budget enheden klart GTO basserne som jeg nu synes er lykkedes "okay" for dem...

• Sebastian S
    Sebastian S Tilmeldt:
    nov 2009

#8   3. mar 2010 Har lige et spørgsmål mere, skal det være en 1 - kanals forstærker? eller?
    For det skal jo trække alle std. højttalerne og bassen smiley

• #9   3. mar 2010 Det er så evt en af fordelene ved at vælge GTO basserne... Effekt er ikke synderligt stor, så du vil kunne drive den på de fleste forstærkere... En 5 kanals forstærker ville kunne gøre arbejdet for dig... Ellers så er en 2 kanals eller 1 kanals til subben og en 4 kanals til diverse andre højttalere vejen frem...

• Sebastian S
    Sebastian S Tilmeldt:
    nov 2009

#10   3. mar 2010 okay tak smiley

• #11   3. mar 2010 Dog skal du lige være opmærksom på at enhederne i en 307'er er af imponerede ringe standart... Så helt personligt havde jeg startet med at skifte dem ;)..

• Sebastian S
    Sebastian S Tilmeldt:
    nov 2009

#12   3. mar 2010 Ja de er rigtig ringe smiley
    Så du foreslår jeg skifter dem og så kommer bas í senere? smiley

• #13   3. mar 2010 Helt bestemt... Og så gør dig slv den tjeneste at køb lidt lyddæmpning til dørene... Det ville være det hele værd... Og så brug hoveddelen af pengene på frontsættet og dæmp dine baghøjttalere... Så begynder det at blive fornuftigt... !

• Sebastian S
    Sebastian S Tilmeldt:
    nov 2009

#14   3. mar 2010 Jeg vil godt indrømme at jeg er lidt af en dum pap til det her og har 1000 spørgsmål. smiley
    Men hvad foreslår du til front ? skal helst ikke være for dyrt, skal bare have noget der kan spille bedre end. std. smiley har et maximun til front på 1500 ca. og bag ca. 1000 smiley

• #17   3. mar 2010 Ville købe rainbow SLX265 deluxe til foran... Dog ville jeg give lidt andre sæt en lytter... Der er jo andet i verdenen ;)... men personligt synes jeg SLX sættet er det bedste til prisen... Baghøjttalerne skal generelt bar være nogle prisbillige Coax enheder... De skal ikke rigtigt kunne høres... evt ville en rainbow Coax være en mulighed... Ellers har du os muligheden at droppe højttalerne i bagdørene helt og så satse på fronten... Det er den vej de fleste fornuftige lydnørder går ;).

• Sebastian S
    Sebastian S Tilmeldt:
    nov 2009

#18   3. mar 2010 Havde og selv kigget på Rainbow smiley
    Har du et forslag til forstærker? smiley

• #19   3. mar 2010 Mikkel P: nej du er ikke en klon fordi du har samme smag, men fordi at du skifter mening så snart nogle af de "kloge" gør (eller det har du i hvert fald gjort!). det er fx. først da Darkliner/cody begynder at nævne B2 at du også begyndte på det....

se du skrev jo ikke at det kun var den sub du havde til salg der var et ½ år gammel... og når trådstarter ikke ved så meget om bilstereo så er det jo nok ikke så smart ikke at være præcis... smiley

tag at google ham, så finder du ud af hvem det er, evt. check inde på diymobileaudio og talkaudio...

det du siger med at du ikke har anbefalet eller snakket om produkter du ikke har hørt passer jo ikke helt. det er ikke andet end et par mdr. siden jeg spurgte dig om hvad du havde hørt af GTi, og der havde du ikke hørt andet end W12GTi (mener jeg det var) og alligevel skriver du om GTi serien som helhed?

det er skam helt iorden du har dine egne meninger (hvis du har det) alt respekt for det, også selv om vi er uenige. JBL er absolut ikke et gude produkt, der er sgu mange andre mærker der er ligeså gode, eller bedre...

hvad er det præcist du mener jeg er ignorant og uvidende om?

du har ret, jeg aner ingenting om dig eller dit forhold til div. mærker, udover du altid anbefaler det som bl.a. Cody anbefaler (stort set)...

igen din kompetance er i mine øjn hvad du gør den til herinde, altså snakker de andre efter munden... (det er sådan som jeg oplever det, det er muligt jeg tager fejl, men jeg ved bare at der også er andre der har været efter dig herinde pga. det).

det er muligt at du har kompetancer der er bedre end mine, det skal jeg ikke kunne sige noget om, synes bare ikke du viser det herinde ved at anbefale det "eksperterne" gør... mine kompetancer er at jeg laver og sælger lyd til dagligt, det er her jeg får min erfaring fra....

Niclas A: ja jeg arbejder til dagligt med JBL grej, samt mange andre mærker smiley

GTO forstærkerne kan sagtens komme til at lyde hæderligt, de skal bare have en stabil strøm, så giver de god fast og kontrolleret bund. selvfølgelig er de ikke (som jeg også har skrevet længere oppe) op niveau med forstærkere i 8-10k klassen, og det er jo heller ikke meningen med dem.

Power- og GTi klassen er så en del niveauer over GTO serien, og det er også dem jeg selv kører med og bedst synes om (af JBL) GTi betaler man en del for, men dyrt synes jeg ikke det er. selv kører jeg med 660GTi komp. sættet som koster 12.000,- og det mener jeg er alle pengene værd, og ville uden at blinke bruge de penge på det igen!

GT5 serien behøver vi ikke komme ind på... den er ikke tiden værd.....

• #20   3. mar 2010 Synes bar i prisklasse hvor GTO serien ligger findes der mange andre mere vellydene ting... Men igen er jo en smagssag...

Sebastian - Hmm Jamen igen det afhænger af hva du er villig til at ofre på forstærkeren... !

• Sebastian S
    Sebastian S Tilmeldt:
    nov 2009

#21   3. mar 2010 Alt i mellem 1000 og 2000 smiley

• #22   3. mar 2010 Jeg er faktisk ret enig med Nick V. Jeg kører selv med GTO sub og forstærker og jeg er sgu ret god tilfreds. Jeg ved godt at det ikke er Peerless eller B2 vi er oppe i, men de ligger også i en helt anden prisklasse end JBL gør. Den sub jeg kører med er den der også er blevet linket til højere oppe i tråden (gto1204-br) og den spiller glimrende for de penge den koster. og hvis det bare er til hverdags brug kan jeg ikke se noget galt i at anskaffe sig sådan en sub. jeg vil så lige sige at med en god forstærker på og ordentlig strømføring så kan det komme til at spille ganske glimrende. det er i hvert fald min erfaring med JBL.

• #23   3. mar 2010 Mikkel P: det med B2 var bare et eksempel, synes bare generalt du har anbefalet det samme som Cody efter han først har anbefalet det, det er muligt at jeg tager fejl, det er bare sådan jeg har set det indtil videre... hvis jeg er forkert på den så undskylder jeg mange gange.

tror skam på du får beskeder herinde mht hjælp til bilstereo, det gør jeg også selv, og det er jo dejligt man kan hjælpe andre, for ligesom vi to ikke har samme smag, så har dem der kontaker os to jo sikkert heller ikke samme smag, så det er jo fint nok at de får forskellig vejledning..

nu skal du huske på at bare fordi der sidder GTi i en bil, er det ABSOLUT ikke ens betydende med at det lyder godt, monteringen og justeringen er jo en del vigtigere end enhederne selv...

du har nok ret i jeg minder om din "kammerat" Loooove Clear Music, da han også var efter dig... vi er jo ikke enige, men du ville nok også være efter mig hvis jeg sagde at Eton, B2, Peerless eller Seas var noget lort (hvilket jeg ikke siger da jeg har hørt med egne ører at det kan lyde helt kanont! dog har jeg også hørt samme produkter lyde af lo** til...) vi har alle forskellige meninger, og sådan er det jo...

jeg kan ikke se hvordan jeg skal kunne få ret, hvad skal jeg få ret i? eller for den sags skyld, hvad skal du få ret i? vi har hver sin mening, og ingen af dem er jo forkerte.... det eneste jeg bare synes virker forkert at kalde noget direkte lort eller lav kvalitet, for det mener jeg ikke det er, og det er også derfor jeg har skrevet som jeg har, og jeg kan også se længere oppe at der er andre der (tildels) deler min mening...

jeg håber du forstår hvad jeg mener.

• #24   3. mar 2010 ja det er jo så der jeg er af en anden mening, der er blevet brugt fornuftige komponenter, samlekvaliteten er i top (ingenting der knirker eller rasler eller ryster sig løs og man kan mærke at der er noget gods i dem) og som jeg har skrevet længere oppe så kan man få fornuftig lyd ud af dem hvis strømmen til dem er iorden. (husk på det ikke er GT5 jeg snakker om)

ja jeg giver dig ret i jeg næsten angreb dig, men det var fordi jeg mente du gik lidt over stegen, ligesom jeg skal huske på at der er andre meninger end min egen, så skal du det samme, så at sige at JBL's billige serier er noget billigt lort er at at trække den for langt efter min mening.

ja det var min mening hvis jeg skrev det, men derfor ville du nok have sagt et eller andet til mig alligevel...

faktisk så er jeg ved at montere GTO i min lillebrors bil, så det er lidt ærgeligt at du bor så langt væk, det kunne være sjovt at se hvad din mening ville være om det efter jeg har monteret det og justeret det ind så det lyder hæderligt i mine ører.

med alt mulig respekt, så vil jeg mene at har GTi været skuffende i den Golf, så har manden alligevel ike vidst nok, eller også har han sløset lidt, for jeg VED at det kan lyde godt, kører trods alt selv med det smiley og som man også kan læse rundt omkring på nettet, så får GTi altså gode anmeldelser. det har potientialet til at blive justeret ind til (stort set) enhvers smag, selvfølgelig kan man ikke justere sig ud af alt, men alligevel...

• #25   3. mar 2010 der ville nok altid være noget der ville være bedre at vælge, mit 660GTi system har da også nogle svagheder, disse har jeg dog kunne justere mig ud af.

jeg har også hørt Seas Lotus som jeg absolut ikke mente var pengene værd, men var samtidig overbevist om at det kunne justeres så det ville falde i min smag.

he he bare fordi der står JBL på kassen er sgu ikke ens betydende med man automatisk får gude-lyd! så det med T.Hansen giver jeg dig ret i. dog har man efter min mening en bedre basis for at lave et fornuftigt system med det JBL man kan købe i T.Hansen end så meget andet man kan købe der. men igen er det jo bare min egen mening.

som en fingerregel så er JBL effektsulten, det gælder også Power-serien, det skal simpenthen bare have nogle watt for at kunne yde, forstærkeren kan have en nok så god strømforsyning, levere den ikke nok effekt, så spiller enheden ikke optimalt, en BPX1100.1 ville ikke være overkill til en eller to P1222, selvom de er opgivet til mindre effekt. til gengæld når de så får nok effekt, så skal de nok lave et ordentligt lydtryk, samt være faste og kontrolleret i lyden.

jeg kører selv med BPX2200.1 til mine to W12GTi MKII og de suger bare effekten i sig som om det var saft. de er virkelig effektsultne! men får de effekten, så lyder de også himmelsk! (efter min egen mening)

• #26   4. mar 2010 for at være ærlig så har jeg ikke planlagt så lang ud i fremtiden endnu, min kæreste har lige født, så der er meget omkring hovedet på mig lige nu til at jeg kan tænke så langt ud i fremtiden..

• #27   4. mar 2010 Nick V .

Dine ører er ødelagt af JBL... Så du ved jo desværre ikke hvad god lyd er... hvilket er synd da du ellers virker til at vide en del om lyd... Mange der har JBL synes ikke om andre mærker fordi de lyder ikke lige som JBL.. Dette er ikke fordi Hertz, Seas Lotus, Audison, Ground Zero ikke er JBL langt overlegen... Men fordi folk åbenbart har fået ødelagt ørene af JBL...

Ja det er faktisk groft skrevet og det er naturligvis ikke helt alvorligt ment... Og dog... For mange der anbefaler JBL gør det især fordi de kan lide lyden i dem... Ikke fordi JBL faktisk gengiver lyden korrekt... For det gør de sjældent... Men fordi Lytteren synes om lyden... Nu er jeg så en af dem der foretrækker en ren klar korrekt lyd... noget jeg endnu ikke har oplevet JBL levere... Ihvertfald ikke så godt som man burde forvente i den respektive prisklasse på det grej man nu lytter til... Det er derfor jeg mener at JBL Ikke er pengene værd som man betaler for det... Dog udvikler JBL nogle meget smarte ting.. Deres slipstream porte... Deres store GTI forstærkere der yder samme effekt ved både 4, 2, og 1 ohm... Altså nogle ret inovative og gode løsninger... Desværre lyder deres grej ikke nær så godt som konkurrenternes...

OG DOG... Deres forstærkere er dog en anden sag... De NYE GTO forstærkere er faktisk rimeligt gode... (Alt før 2008 bør man dog holde fingrene langt fra hvis man kan lide god lyd)

PS: der er en god grund til at de fleste først er begyndt at anbefale B2 EFTER jeg har gjort det... Det kan have lidt at gøre med at jeg var den første person i Danmark der rent faktisk kørte med det mærke... Jeg var den første i Danmark der konkurrerede med B2... og jeg tog en 2. plads i regionals ved VM med B2...

• #28   7. mar 2010 ***Looove Clear Music** *

Jo jo men der er heller ikke tale om det største GTI sæt fra JBL vel???

Desuden synes jeg det er ustyrligt morsomt at du sammenligner det sæt med GZNC slttet der jo prismæssigt kun koster 1/3... MDS har aldrig lavet noget godt... Og rainbow... Ja de har jo lige det omvendte syndrom... at deres billigere serier faktisk gør det bedre end deres de dyreste... Set i forhold til pris... igen kan du ikke sammenligne der... Medmindre du faktisk har hørt dette sæt: http://carsound.dk/produkt.asp?id=5088&pk=1&produkt=Rainbow_CS275.28_Platinum_%282v_Passiv%29_-_H%F8jttaler
    Hvilket jeg sjovt nok ikke tror du har...

Dynaudio, Medmindre du har hørt deres bedste sæt kan DU heller ikke sammenligne der...

Helix har slet intet i den prisklasse... Såeh... hvad blander du det ind i det for?

Kunne have forstået hvis du havde sammenlignet med Ground Zero GZPC165SX http://pr-autostereo.dk/oscommerce_st/catalog/product_info.php?cPath=22_61_40&products_id=420

Eller Audison Thesis sættet: http://www.audison.eu/index_main.php?Section=K2

Se DET er produkter med en chance for at lammetæve det der GTI sæt... Og det er produkter i samme prisleje...

Fremover bør du sammenligne med produkter i samme klasse... For jeg ville sgu nok også vælge det store GTI sæt frem for noget fra helix... bare jeg ikke selv skulle betale...
    Så inden du prøver på at argumentere... så find lige brugbare argumenter først...

Kommentér på:
Anlæg peugeot 307

Annonce