{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.095 visninger | Oprettet:

højtaler ledning {{forumTopicSubject}}

fra forstærkeren og ud til højtalerne. kan der blive gennereret støj i dem fra 12V kablerne.
mere hvad side jeg skal ligge højtalerledningerne i af side i bilen når jeg køre fra bagagerummet og frem til front højtalerne.

på forhånd tak for hjælpen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  højtaler ledning
  • #1   20. apr 2010 modsat af plus ville jeg for ikke at magnet feltet forstyr (:

• #2   20. apr 2010 læg plus kabel og remote kabel i venstre side af bilen og alle højtaler i højre smiley

• #3   20. apr 2010 Emil N,

Vil det sige, at remoten ikke må ligge med phono kablet? smiley altså tænker mere på de phono kabler, hvor det er støbt ind i ? smiley

• #4   20. apr 2010 Jeg har godtnok aldrig oplevet at en generator støjer i højttalerne gennem højttalerkablerne. Det burde slet ikke kunne lade sig gøre. Uens højttalerkabel-længde er IKKE at anbefale.

• #5   20. apr 2010 Anders M>> Ja, og det er heller ikke en remoteledning, men en potentialudligningsforbindelse. Den skal forhindre radio og forstærker at trække stel gennem phonokablet i tilfælde af at der opstår en dårlig stelforbindelse, og bare generel potentialeforskel.

• #6   20. apr 2010 hmm..
    ved godt der kan dannes støj i phono kablet.
    men hvis jeg forstår ret. må højtalerledningerne så godt ligge sammen med den 12V
    den med samme længde. betyder de 2 meter så meget for lyden. og hvad skulle alternativet være. at ligge en overlængde på 2 meter til den ene højtaler

• #7   20. apr 2010 og hvorfor burde en støj gennem højtaler kablerne ikke kunne lade sig gøre. et kabel vil vel altid kunne blive påvirket af et andet kabels x verdi (reaktansen) men har den noget at sige når ikke den går igennem forstærkeren og bliver forstærket op??

skal til at trække ledningerne så kunne være super at få lavet det HELT rigtift i første hug.

• #8   20. apr 2010 Jo jo, men påvirkningen er så minimal at du ikke kan høre den. Du kan jo selv regne det ud når støjen i et phonokabel ikke bliver tydligere end det gør, selvom signalet bliver forstærket mange gange. Jeg har installeret mange anlæg i biler, og jeg har altid trukket højttalerkablerne i hver deres side. Altså korteste vej fra forstærker til højttaler. Aldrig har jeg fået klager.

• #9   20. apr 2010 super. jeg takker mange gange.

• #10   22. apr 2010 Ved almen ellære kan hverken plus eller minus forstyre højtalerkablerne idet AC og DC ikke påvirkes betydeligt af hinandens megnetfelt. Ligeledes påvirkes phonokabler heller ikke af højtalerkabler. Men jeg vil alligevel anbefale højtaler og signal i den ene side, pluskabel i den anden side. Remoten placeres blot hvor det passer bedst i det strømmen er for lille til at forstyre noget som helst med mindre dine phonokabler er VIRKELIG, VIRKELIG, VIRKELIG, VIRKELIG (som i nærmest fritliggende kobber) dårligt skærmet.

Kommentér på:
højtaler ledning

Annonce