{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
632 visninger | Oprettet:

Pioneer 4100SD problem {{forumTopicSubject}}

heysa

er der nogen som har forstand på en Pioneer 4100sd radio?
Mit problem er at den slukker af sig selv når, (bassen tror jeg) bliver for høj.
Det er næsten i alt musik den slukker når radioen rammer ca 28vol. og tænder få sekunder efter.
Har fået af vide at den gør det for at beskytte højtalerne, er det rigtig.
Resten af bilen er std. mht. anlæg.

Udover det gemmer den ikke de radio kanaler den er på, når bilen slukkes (den slukker selv når der taget tæning af.)

/Mikael

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pioneer 4100SD problem
  • #1   29. jul 2010 Bilen er forresten en pug 206 hvis det skulle have noget at sige.

• #2   29. jul 2010 Det med at den slukker når du spiller for højt, lyder enten som om at den ikke får strøm eller stel nok, eller at der er en højtaler + ledning der rører ved noget stel et sted.

Mht. at den ikke gemmer, så skal du tage radioen ud og bytte om, på den røde og den gule ledning smiley

• #3   29. jul 2010 Lyder som en dårlig forbindelse el kortslutning i dine højtalere.. Du kan prøve og lytte om alle spiller som de skal el om nogen skratter..

• #4   29. jul 2010 Jeg har samme problem med min 4100SD. Jeg har prøvet at køre med for og baghøjttalerne hver for sig og der er der ingen problemer. Så det burde ikke være mine højttalere. Jeg har så lavet et bedre stelkabel, men problemet er der stadig. Jeg har så prøvet at føre nyt 12V+ kabel fra sikringsboksen af, men det hjalp heller ikke. Så nu prøver jeg at føre 12V+ helt ude fra batteriet engang... Godt nok irriterrende.... smiley

• #5   29. jul 2010 Hmm okay, lyder da underligt at i begge har samme fejl...
    Så lyder det meget som om i burde tage ind til forhandleren og få dem til at kigge på den...
    evt. først prøv at kom den over i en anden bil, bare for at tjekke...

• #6   29. jul 2010 prøv evt. bergs.dk han har rimelig godt styr på det med radioer..Kan være han ved noget..

• #7   29. jul 2010 Jeg har lige sendt en besked til bergs.dk - osse der jeg købte HU'en. Så kan jeg da evt. lige poste svaret herinde.

• #8   29. jul 2010 Nu siger du selv at den ikke husker noget som helst når du tar tænding af.
    Du har højst sansynlig en løsning på begge problemer samlet i én fejl.
    Lige nu da trækker den alt strøm via det lille bitte tynde kabel som går fra din tænding og op til HU, men det er skal altså kun give en lille impuls strøm når du har tænding på bilen.
    Bytter du om på den røde og gule ledning i iso-stikket, så har du hermed også sørget for at den ledning med konstant plus, hvor HU trækker alt strøm igennem samt sørger for hukommelsen sidder rigtigt, og så vil din HU ikke mere trække alt strøm igennen den lille tændings ledning.
    Bytter du de to er jeg 99% sikker på at den også har strøm nok nu til at spille helt ud.

• #9   29. jul 2010 DET er FORDI den ikke får strøm nok smiley du skal lige bytte om på den gule og den røde ledning på bagsiden af radioen smiley så skulle det problem gerne være løst..

• #10   29. jul 2010 okay cool, vil jeg prøve det når jeg kommer hjem fra ferie. tak for svarene

Kommentér på:
Pioneer 4100SD problem

Annonce