469 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

for stor basskasse? for stor basskasse?

hej hej..
jeg har en lukket basskasse lavet til min bil, med 2 rum på hvert ca 32L lavet til 10" subs..
Hvis jeg smider en DLS Nobelium 10" i hvert rum, denne enhed står til at skal havde 28L i et lukket kabinet. Hvad vil effekten være af at den kommer i en "for stor" kasse? (dog er samme enhed oplyst til at skal havde 31,65L i en åben kabinet, dog har jeg ikke super meget styr på at lave en port rigtig med udregninger osv...

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  for stor basskasse?
  • #1   4. okt 2010 du vil jo ikke få samme tryk på . men hvad med at isolere den godt . det vil vel tage et par liter fra så er du nogenlunde nede

• #2   4. okt 2010 Der vil ikke ske noget ved det misha T.

Jeg har selv haft 10´erne og har nu Nobelium 12i.

Mine 10" var i et 32 l. da jeg ville ha lavet dem med portet kasse, men valgte og lade være.

Det som det vil gøre, er at de vil kunne gå en dybere, ikke at de gør det. Men i teorien burde de gøre det. Og så bliver de lidt sværre og kontrollere for din forstærker, men hvis der er krafter nok vil du nok ikke mærke den store forskæl.

Et tip er at du kan lille træ klodser ind i kabinettet, og derved få littermålene ned smiley har jeg gjort et par gange.. Men husk nu og skrue dem fast smiley

er der mere du vil vide, så smid mig en pm smiley

• Jeppe S
    Jeppe S Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Svar: 75
    #3   4. okt 2010 Trykkammer er ikke særlig påvirkelig over for "volumenændringer".

Du vil sikkert ikke kunne høre forskel, men rent teoretisk så går din enhed dybere og den vil spille mere fast, da Qt falder.

Jens M: Det er noget bullshit!

• #4   4. okt 2010 Passer meget godt selve enheden tager jo også noget volume smiley

• #5   5. okt 2010 jeg konstatere ikke noget jeg spørger . hvis du læser mit indlæg igen . men ville da kun syntes det lød indlysende . at hvis du har 32 liter i en lukket kasse vil trykket da falde i forhold til en kasse på 28 liter lukket .

• #6   5. okt 2010 Det burde ikke gøre den helt store forskel, men ellers kan du jo som Henrik siger, sætte nogle træklodser ind i kassen,. så det passer bedre til det korretke litermål smiley

• #7   5. okt 2010 yes det er korrekt .

• #8   5. okt 2010 men det jeppe s skriver passer da ikke . når den får flere liter bliver den da ikke fastere i hvert fald ,

• #9   30. okt 2010 hvad nu hvis det var 2L for lidt? altså en bass som skal bruge 34L i et 32L rum?

• Jeppe S
    Jeppe S Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Svar: 75
    #10   31. okt 2010 Kommer an på om det er refleks eller trykkammer. Trykkammer er ikke særlig påvirkeligt over for volumenafvigelser. Ofte kan det være en fordel at lave kabinettet lidt mindre, hvis ens forstærker har høj udgangsimpedans!

Jens M: Jo, det passer nu meget godt smiley

Kommentér på:
for stor basskasse?

Annonce