{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  12" eller 10" sub
  • #1   15. okt 2010 jo større jo bedre.. sådan vil det altid værre smiley havde 2 x 15" cerwin vega i 405eren og har aldrig mærket så stort et tryk før. 2 x 1000 watt 2 ohm forstærker.

    så ville snuppe 2 x 12". og ville også vælge samme mærke da det ellers kan komme til at lyde underligt.


  • #2   15. okt 2010 okay

  • Jeppe S
    Jeppe S Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Svar: 75
    #3   15. okt 2010 Luftmængde, flyttet = membranareal * slaglængde.

    You do the math smiley


  • #4   15. okt 2010 Mark K
    Og dog (:

    En større højttalerenhed vil være langsommere, og det er derfor ikke sikkert den kan følge bassen i musikken (:


  • #5   15. okt 2010 Har så bare hørt flere steder fra at især 10" slår bedst til musik med meget bas i, ligesom techno smiley Men ved ikke om det rigtigt

    Har selv en 12" Alpine i min bil, og den trykker ihvertfald rigeligt til mig ! smiley


  • #6   15. okt 2010 Mark K det har som regel ikke noget med størrelsen at gør, har lige udskiftet mine 12" med 1 10" mest af alt fordi jeg har mere forstærker kraft at gøre med på den måde og derved bedre kan styre min enhed.

  • #7   15. okt 2010 altså de 2 15 tommere gav så stort et tryk. men som i selv er inde på er de forstore.. altså de kan ikke følge med. og det problem fik jeg. så fik jeg en 10" i puntoen og den spillede meget bedre med musikken og gir et "fint" tryk til mig .. men slet ikke det samme

  • #8   15. okt 2010 En 12" er langt fra nødvendigvis langsommere, hvis bare forstærkeren er kraftig nok. Og er den det, ja, så vil en 12" jo kunne flytte mere luft.

  • #9   15. okt 2010 Nicklossi

    Ha ha ha ha ha ha ha-.. du tror også på den retarderede myte om at 152 er "langsommere" end 10"... det er noget vrøvl...


  • #10   15. okt 2010 Har jeg bare ladet mig fortælle, og i mine ører giver det meget mening (:

  • #11   15. okt 2010 Nicklossi

    Ja men så er der noget galt med dine ører...

    Det er rigtigt at en 10" enhed og en 15" enhed i samme serie, har visse forskelle... membranen er tungere på en 15" og den er sværere at drive... MEN det er netop derfor den er rated højere i watt... Med den rette forstærker og det rette kabinet kan en 15" komme til at lyde langt bedre end 10" enheden fra samme serie... det hele kommer an på hvordan du bygger anlægget op... ikke hvor stor enheden er... den største forskel er faktisk det lydtryk de kan levere... og af naturlige årsager leverer en 15" mere end en 10"... simpelt pga større membran areal...


  • #12   15. okt 2010 Kan hilse at sige at mine 2 stk B2 HS15 slår lige så godt som min gamle 10", så giver ikke ret meget for den snak om langsomme enheder.

  • #13   16. okt 2010 Tag at brug pengene på en ordentlig forstærker og brug en time(MINIMUM) på at indstille den ordentligt !
    Det største problem er tit at mange folk køre med ALT for små/dårlige forstærkere til deres sub's !

    krogh


  • #14   16. okt 2010 Nu ved jeg jo ik lige hvad bil du har, men jeg vil mene at hvis du køber den rette forstærker og den rette bass-enhed, er det temmeligt sjældent nødvændigt med mere end en 12" bass...

    Jeg har en 12" i min bil og hvis jeg skruer helt op for den, kan jeg sku ik holde ud at være i bilen smiley


  • #15   16. okt 2010 ps. micharl k - hvorfor skal man bruge en bestemt mængde tid på at indstille? smiley bare indstil til det lyder rigtigt smiley det kan sjældent tage ret lang tid smiley

  • #16   16. okt 2010 psa- Det var nu bare et tal jeg slyngede ud. De fleste bruger jo knapt 5 min. til at kigge på de indstillings muligheder de har på deres forstærker, HU. De smider det bare i bagagerummet og skruer op smiley

    Ved godt det ikke er alle. Min erfaring siger mig også at man rent faktisk også kan få ret billige forstærkerr til at lyde ganske hæderligt, netop hvis man bruger lidt tid på at indstille dem ordentligt.

    vh
    krogh


  • #17   16. okt 2010 - PSA Project -

    He he godt vi er nogle der ikke har så pivede ører... smiley Kører med 4 stk 12"... smiley

    men ja 1 stk 12" er såmænd rigeligt til de fleste hvis det er lavet rigtigt...


  • #18   17. okt 2010 Har 2 stk DLS Nobelium 12i.

    Og har aldrig haft noget der slår ligeså hårdt som dem. Har haft adskillige af basser, både i 10" 12" og 15"


    Så størrelsen er ikke afgørende for om den bliver sløv. Det er om man er en torsk til at bygge det rigtige kabinet, og så at man ikke giver enheden effekt nok.


Kommentér på:
12" eller 10" sub

Annonce