{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.076 visninger | Oprettet:

Glasfiber baskasse? :D {{forumTopicSubject}}

Heey ligger inde med en 10 tommer bas jeg gerne vil bygge til en baskasse.

Har tidligere bygget højtalere af træ og så malet dem, men har før set nogle byggei glasfiber og derefter betrække med stof?

kunne godt tænke mig at lære det, men hvor kan man få fat i glas fiber og hvordan lærer man at bruge det rigtig?


Tusind tak på forhånd hvis der er nogen der kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Glasfiber baskasse? :D
  • #1   6. nov 2010 polyester og glasfiber måtter er vidst noget du kan få i almindelige byggemarkeder..
    hvis du skal til at lave noget i glasfiber så skal du starte med at bygge en ramme i mdf plade eller noget andet... og derefter begynder du at lægge dine glasfiber måtter på og smører dem ind i polyester...
    til sidst så spartler du overfladen ind så den bliver fin og glat..

    det er ikke så svært men det tager lang tid og skal det være ordentligt så skal der være mange lag.. smiley


  • #2   6. nov 2010 Jeg havde brugt gaffatape smiley

  • #3   6. nov 2010 Mikkel P:
    du kan sagtens betrække det med stof... det ser ganske pænt ud... men ja der er mange der vælger at få det malet i bilens farve eller samme farve som deres interiør...
    om man er til det ene eller andet er vidst en smagssag.. smiley


  • #4   6. nov 2010 Hvis du skal bygge noget i glasfiber, skal du ikke købe tingene i et byggemarked, det er alt for dyrt. Du skal tage ned til en der arbejder med det, der kan du få alt du skal bruge til ingen penge. Og så går du ud og køber de billigste pensler du kan finde, for de kan IKKE reddes igen når de har været smurt ind i polyester. (:
    Du kan bare skrive hvis du mangler hjælp (:


  • #5   6. nov 2010 Mange laver former i glasfiber og derefter evt lægger læder eller lign på... Det er bestemt ikke unormalt Mikkel p... Gør det selv tiltider... Det spare en for en del arbejde grundet fin spartling...

  • #6   7. nov 2010 nej fidusen er at få lavet former og design som er meget besværlige at lave (hvis ikk umulige) i træ

  • #7   7. nov 2010 kørned til din lokale båd dealer
    min kami gav 100kr for en stor måtte med glasfiber så noget polyester spartel og noget hærter og så nogle tæpper 100%polyester tæpper fra jysk koster 25 for tæppe (170cm x 240cm mener jeg...)


  • #8   7. nov 2010 og mikkel jeg ville også betrække med filt kundstlæder eller andet stof hvis jeg skal lave i min... syntes lakeret er alt useriøst at se op.

Kommentér på:
Glasfiber baskasse? :D

Annonce