Bil anlæg {{forumTopicSubject}}
Jeg har en peugeot 306, har brugt en del tid på at smide et anlæg i. Der sidder to subwoofers, 12 ". To baghøjtalere i hattehylden, to front højtalere med løs diskanter foran. JVC anlæg og Xzound Gold 5100 forstærker. Okay, here s the deal-
Da subwooferne var sat til, de to baghøjtalere og den venstre forhøjtaler. Skulle jeg tænde anlægget, der skete ingenting . . . Subberne sagde bar "dump" og begge enheder røg nogle cm. ud. Efter det intet - jeg prøvede at finde ud a hvad der var galt. Men så begyndte den højre baghøjtaler at ryge og brændte af. Jeg tog forstærkeren ud, tjekke sikringer og åbnede den. Intet var brændt, den er næsten helt ny. Jeg satte en anden forstærker i jeg vidste virkede. Ingenting skete. plus kablet sidder stabilt på batteriet med en stor sikring der ikke er smadret. Stel forbindelsen sidder som den skal. Så nu er jeg jo lost ? Er der nogen der har en løsning ? eller eventuel ved nok til at, jeg kan hyre dem til at lave det. Selvfølgelig mod betaling.
Heelp !
okt 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 537
okt 2010
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 18
Sub, var sat på kanal 5. Bag højtalere på kanal 3 og 4, forhøjtaler på kanal 2. Stelforbindelsen med stort, tykt kabel på skure der holder sædderne fast nede i karrosseriet. plus kabel trukket til plus polen på batteriet med en sikring.
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.194
lyder lidt som om kablet til den døde højtaler har fået stel eller sådan noget...
eller en fejl på højtaler fra producenten...
okt 2010
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 18
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.194
ka være højtaleren eller kablet op til den der er noget galt med... thats its... men spiller intet har højtaleren nok taget forstærkeren med sig...
men burde den ikk ha gjort...
jul 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 976
det var en kanal på forstærkeren der var brændt af, fra fabrikken. men hvis du oplever det samme med anden forstærker skal du nok gå dine linekabler igennem. kunne jo være en fejl på et af kablerne som får forstærkeren/forstærkerne til at gå i safemode...
mar 2005
Følger: 95 Følgere: 92 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 5.176
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 113 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.598
aug 2007
Følger: 88 Følgere: 88 Biler: 8 Emner: 207 Svar: 2.213
for kan også være signal udgangen på den da er defekte
har du tjekket dine signal kabler?
at de ikke er sat i klemme et sted og er blevet ødelagt?
for hvis du siger at det er det samme problem uanset hvilken forstærker du prøver med er dit problem nok ikke forstærkeren selv om det er en Crapsound forstærker fra Thansen
Bil anlæg