{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

Blaupunkt - til husbehov - er det ok? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er ved at opgradere lyden fra standard til "god lyd til husbehov"i min Citroen Xsara.

Jeg har fundet følgende brugte enheder:
Front: Blaupunkt THC 662
Sub: Blaunpunkt GTw 1200 Mystic series

Er der ok lydkvalitet i dette, prisen taget i betragtning i alt kr. 500?

Kan I anbefale alternativer i samme prisklasse eller måske lidt bedre? Jeg skal bruge lydkvalitet frem for stor lydstyrke.

Jeg skal også bruge 2 stk 2 kanals forstærkere til at drive ovenstående - kan I anbefale noget godt brugt - til max. kr. 800,- for begge forstærkere?


Tak på forhånd - gode råd modtages!!

Mvh. Christian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blaupunkt - til husbehov - er det ok?
  • #2   7. dec 2010 Jeg har generelt god erfaring med Blaupunkt... Det er god kvalitet til billige penge.

    Men hvorfor ikke tage en enkelt fire-kanals forstærker istedet for to styk to-kanals?

    Jeg har selv kørt med en Blaupunkt-forstærker og den var rigeligt til det behov jeg havde, og efterfølgende min lillebrors, den ligger dog stille nu, sammen med en blaupunkt Sub, og et par højtalere...


  • #3   7. dec 2010 hvis du skal holde bugget nede med forstærker vil jeg anbefale en billig 4 kanals forstærker ..evt den brandford 1200 watt fra haraldnyborg den blev jeg meget overrasket over den spiller faktisk godt og er nem at instille med 2 fronthøjtalere og en bass.

    Ang dit højtaler valg går man aldrig helt galt med blaupunkt når det skal spille godt uden at være overdrevet


  • #4   7. dec 2010 Ok, tak for svaret begge to smiley

    Jeg har læst mig til, at 2 seperate forstærkere spiller bedre end en 4-kanals forstærker, når jeg skal drive subben med 2 af kanallerne. Hvilket 4-kanals forstærker og sub kørte du med i din opsætning?


  • #5   7. dec 2010 Så vidt jeg husker hedder den Blaupunkt GTA 470, men den ligger hos min bror lige pt... Derudover en Blaupunkt GTT 1200 Subwoofer, og højtalerne kan jeg ikke huske, men havde nogle 4" foran og nogle 6x9" ibag, samt nogle 4x6", hvor alt andet end sub og 6x9" sad i originale beslag. De 4" blev dog i bilen.
    Det spillede ganske godt...

    Tidligere var det en anden no-name subwoofer, og et par JBL-T595 kopier (ikke de billige af dem, men nogen lavet på samme fabrik).


  • #6   7. dec 2010 Men i min nye bil har jeg intet udover det originale der følger med til sådan en Polo...

Kommentér på:
Blaupunkt - til husbehov - er det ok?

Annonce