1.139 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Placering af kabine højtaler Placering af kabine højtaler

hej. jeg har har en vectra b, men eftersom de gamle højtalere er fædige vil jeg skifte dem alle ud.
jeg har en 4-kanals 250 watts forstærker fra Rally.med tilhærende sub, en 500 watts 4 kanals xzound, samt en 1500 watts xzound. 2 cerwin vega 12" hæjtalere fra en gammel kasse samt en 12 fra en amazone sub. Men i kabinen er der både diskanter og mellemtoner/bass hæjtalere. hvad ville være fedt at erstatte dem med. Evt. nogle 6/9 i døre og hylde?. eller skal jeg have fat i nogle nye diskanter, og holde det seperat.

Hvordan skal jeg lige smede det sammen?

Kilde: Biltesteren
TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!
Slå lyden til
00:00
/
10:16
LIVE

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BMW E30. SKAL DU HJÆLPE MIG?

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af rødder 6.000 kr.
  • Vægbeslag TV 500 kr.
  • Bore huller i beton væg til billeder 400 kr.
  • ømreropgave: Lægge én gulvbrædde, skære bjælke jævn m. væg, fjerne gips/stål fra loft + lukke hul, montere 60 cm opkant 3.200 kr.
  • Fix mit komfur/kogeplader 1.100 kr.
  • El tavle 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Placering af kabine højtaler
  • #1   9. jan 2011 NU HOLDER DU..........! hvis du har en Subwoofer, så skal du bare have fat i et godt komponent sæt med separat diskant der passer ved håndtaget... Vil da være for dumt at sætte 6/9 i dørene ( tror nu heller ikke de kan være der).. Men du har jo ikke brug for bas i højttalerne hvis du har en Subwoofer..

Mener det er et 6.5" komponent sæt du skal have fat i...

• #2   9. jan 2011 det var sådan set for at høre om man kunne lave noget sjovt, der lød godt og ser vildt ud. de gamle ser så kedelige ud. Dørene skal bygges ud. Har du en ide til sådan et komponent sæt? spørger jo fordi jeg ikke har det vilde erfaring på området. er vant til at lave maler og rust arbejde.

• #3   9. jan 2011 Nu ved jeg jo ikke om det er en fire eller fem dørs Vb'er du har, men disse er ganske Udemærkedet hvis du smider dem gennem en forstærker - http://www.astina.dk/product_info.php/magnat-selection-p-110622?cPath=68_461_893

Der er jo ingen grund til at lave mere arbejde til sig selv end højst nødvendigt, og tvivler nu osse på det færdige resultat hvis du begynder at smide 6/)'er i dørene...

• #4   9. jan 2011 det er en 4 dørs. hvad med cerwin vega højtalerne 600 rms til sub. Hordan skal jeg bygge den i bagarerummet hvis jeg bare skal fyre en masse tramp af. hvad giver den fedeste makante lyd? med eller uden reflex. Og indbygget med plader/fiber eller bare en kasse?

• #5   9. jan 2011 hvis det er til tramp, må den ikke være for stor i ", brugte selv en Boxter Shark 2000W med dobbelt svingspole... Den gjorde det Udemærkedet dengang... Men nu det er en 4 dørs, så ville jeg smide et par Jbl GTO om i bagruden og få et sæt som jeg linker til til for, så det eneste du mangler er en forstærker til højttaler i for ifølge min opskrift...

• #6   9. jan 2011 køb 6,5 " komponent system og nøjes med e af de subs du ar til du har råd til noget ordenligt og hvis du skal bruge nogen af de forsærker ville jeg vælge rallyu forstærkeren da det dog bare er lidt bedre end Xzound og så ville jeg smide resten på lodse pladsen

kig rundt omkring fx. Carsound.dk osv.
    eller au2tek de har et rigtig fint hertz kopmo sæt til 1049,- det hedder ESK165

• #7   9. jan 2011 Om du vælger din Caliber Rally forstærker eller XZound går ud på et... Dog tror jeg XZound forstækeren har flere krafter, så havde jeg valgt... Vælg dig et godt sæt højttalere istedet for at fylde bilen med lort... Og desuden så husk mindre men bedre altid er vejen frem...

• #8   10. jan 2011 har anskaffet mig 4 styks 6,5" højtalere da det er dem der er færdige. de er godt nok kun på 60 watt rms. Det er VDO(audiodesign). Men skal jeg lade dem spille over headuniten, eller forstærker. Har fået af vide at de vil gå til hvis jeg kobler en forstærker på dem, men hvad siger i? det drejer sig vel bare om ikke at skrue op for lortet.

giver forstærkeren en bedre lyd, eller hvorfor benytter man den overhovedet til kabinehøjtaler?

• #9   10. jan 2011 det giver lidt mere "kontrol" af dem, mm du har et anlæg som er spækket med muligheder for indstilling.. Men det hele skal jo til passes sammen med din sub, og i sidste ende er det rigtig nok at man skal passe på hvor meget man skruer op smiley

• #10   11. jan 2011 det sku lækkert med nogle gutter som jer, der bare lige kan give mig det svar jeg skal bruge tak for det smiley

• #11   14. jan 2011 Komponentsæt er helt sikkert det rigtige valg. 6,5'' for og 5,25'' bag er der i en Vectra B.

• #12   14. jan 2011 har hørt at man kan bygge en vild bass hvis man limer 2 12mm mdf plader sammen og skærer ud til en lukket kasse på 50 liter. fuger i alle kanter smider 2 stk 12".
    det er en af mine kameraters venner som har bygget bass og sub til discoteker. men det er vist lang tid siden, s[ det er ikke sikkert at det er den beste metode l;ngere.

• #13   14. jan 2011 Nu er det ikke muligt bar at smide en enhed i 50 liters kabinet... Litermål skalnpasse til enhederne...

• #14   14. jan 2011 det mener jeg jo også, men spørger også om det kan passe for ellers bilder han mig jo bare noget på ærmet.

• #15   14. jan 2011 Jackoby - hehe tror det er en til ærmet smiley

Kommentér på:
Placering af kabine højtaler

Annonce