{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

Helix SPXL 12" vs B2 HS15 {{forumTopicSubject}}

Hey BG

Jeg sidder og overvejer hvilken bas jeg skal have i min bil. Jeg har en B2 HS15 liggende fra en tidligere opbygning dog har jeg kigget på en Helix SPXL 12, som jeg også har set mig lun på.

Jeg vil derfor spørge hvad folk siger til de 2 subwoofere. Begge kommer vil komme i et portet kabinet som passer til hvad de er opgivet til. Hvilken subwoofer vil jeg få mest ud af?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Helix SPXL 12" vs B2 HS15
  • #1   9. jan 2011 Nu har jeg en steg k204 så forstærkeren har jeg smiley brugte den til 2 af de HS15, men syntes det fyldte alt for meget og så var det umuligt at få lavet en kasse, der var åben som passede til bassen og som kunne være i bilen. Derfor blev det projekt nedlagt. Jeg hælder også til HS15'eren da det jo er en lækker sub og det kommer til at fylde det samme i bilen da begge skal omkring 75 l åbent.

• #2   9. jan 2011 Nej det er også det jeg er klar over. Er ret sikker på at HS15 giver mere tryk end Helix'en da det er en 15" men er ikke helt sikker dog tror jeg Helix'en giver bedre SQ end HS15'eren.

• #3   9. jan 2011 Tror ikke du får samme lydkvalitet ud af helix'en... Men bestemt ingen dårlig enhed...

• #4   9. jan 2011 Okay det havde jeg måske ikke regnet med, hva så med SPL ?

• #5   9. jan 2011 havde hold på min b2´er...

• #6   9. jan 2011 Tror jeg de rammer et meget ens område... Du har stadigt fordelen at hs15 har det store membran areal...

• Peter P
    Peter P Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 43
    #7   11. jan 2011 Helix bassen er fed, men den er også svær at drive pga lav følsomhed. Nu har du ju kræfter nok, så det er ikke problemet. Men med en 15" har du jo langt højere følsomhed og mere membran areal, så der skal mindre til at få det til at spille op.

Personlig havde jeg nuppet større membran areal fremfor at give en mindre enhed mere effekt.

• #8   11. jan 2011 jeg tror jeg ville vælge helix den spiller rigtig fet både sq og den trykker også rigtig godt. men den den kraver en kraftig forstærker og skal være i portet kabinet den spiller ikke så godt i lukket. b2 hs15 har jeg kun hørt kort de trykker godt men tror helix er bedere rent sq messigt

• #9   12. jan 2011 Tommy husk denne Helix er en rendyrket Spl enhed...

• #10   12. jan 2011 nej det der det abselut ikke. det er faktisk en rigtig velspillende sub som samtidlig også kan give noget tryk

• Peter P
    Peter P Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 43
    #11   12. jan 2011 At tro at en Helix med en en følsomhed rundt de 86-87 dB vil kunne spille højere end en 15" enhed med en følsomhed på 93 dB som ikke vil kræve lige meget af forstærkeren er jo lidt en selvmodsigelse. Du skal give den helix en god del mere effekt før det er nogenlunde jævnt. Og det vil så også sige at forstærkeren vil skulle presses mere, og så får du mere THD, som så fører til dårligere lyd. Det at den ikke spiller godt i lukket som du sier er jo igen en selvmodsigelse. De fleste SQ enheder trives fint i lukkede kasser.

Helixen er uden tvivl en fed sub, men den kommer til kort mod en enhed som ikke forværrer forstærkerens "damping factor" i forsøg på at skulle spille lige højt.

• #12   15. jan 2011 jeg har aldrig sagt at helix´en ken spille højere end b2´en kun at den også kan give et godt tryk. og det kan godt være mange sq basser trives fint i lukker kabinet og det kan helix¨en som også saktens men den gør det altså bere en del bedere i portet så jeg syntes det ersynd og sætte i likket

Kommentér på:
Helix SPXL 12" vs B2 HS15

Annonce