Trække pluskabel fra motor til kabine {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Jeg har igennem vinteren indkøbt nyt og brugt bilstereo og nu hvor temperaturen er over frysepunktet, har jeg været i gang med monteringen på min Citroën Xsara 1.6 5 dørs 1998.
Nu er mine spørgsmål:
1. Hvor i pladen mellem motorrum og kabine kan jeg trække plus-kablet igennem?
Det er ikke lykkedes mig at finde et sted en gummimanchet, som kan bruges til formålet og jeg vil gerne undgå at lave flere huller i bilen.
2. I hvilke sider af bilen kan jeg med fordel trække hhv. strøm og signalkabler?
3. Gulvtæppet er hæftet fast til underlaget i siderne ved dørlisterne - så hvordan får jeg trukket kabler i højre og venstre side? Er det nødvendigt at flå hæfteklipsene ud af gulvtæppet - eller hvad gør man? Skal jeg hive dørlisterne op?
Jeg håber virkelig at I kan hjælpe mig til at få bedre lyd i bilen (jeg er meget spændt på resultatet) - der må være andre som har installeret bilstereo i en Citroen Xsara
Vh. Christian
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 25 Biler: 11 Emner: 299 Svar: 1.150
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 4.042
2 phonokabel i den side hvor der går færrest kabler i bilen. evt. helt ind under tæppet for at undgå støj. regner selv med at monterer det undet tæppet og fastgøre kablet for hver 10'ende cm. i bedste emma stil.
3 de fleste biler skal du have de lister der op. gulvtæppet sidder i en mærkelig gummiliste som bliver holdt fast af dørlisterne. (gør det i pug 306 og de skulle efter sigende være ens.)
Trække pluskabel fra motor til kabine