{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
952 visninger | Oprettet:

Trække pluskabel fra motor til kabine {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Jeg har igennem vinteren indkøbt nyt og brugt bilstereo og nu hvor temperaturen er over frysepunktet, har jeg været i gang med monteringen på min Citroën Xsara 1.6 5 dørs 1998.

Nu er mine spørgsmål:

1. Hvor i pladen mellem motorrum og kabine kan jeg trække plus-kablet igennem?
Det er ikke lykkedes mig at finde et sted en gummimanchet, som kan bruges til formålet og jeg vil gerne undgå at lave flere huller i bilen.

2. I hvilke sider af bilen kan jeg med fordel trække hhv. strøm og signalkabler?

3. Gulvtæppet er hæftet fast til underlaget i siderne ved dørlisterne - så hvordan får jeg trukket kabler i højre og venstre side? Er det nødvendigt at flå hæfteklipsene ud af gulvtæppet - eller hvad gør man? Skal jeg hive dørlisterne op?

Jeg håber virkelig at I kan hjælpe mig til at få bedre lyd i bilen (jeg er meget spændt på resultatet) - der må være andre som har installeret bilstereo i en Citroen Xsara smiley

Vh. Christian

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trække pluskabel fra motor til kabine
  • #1   7. feb 2011 I min golf er der nogle paneler i siden som man kan løsne. Der trak jeg kablerne igennem så de ikke ligger og flyder på gulvet. smiley Så prøv om du ikke kan tage dine paneler af, for der er jeg næsten sikker på at alle de andre elektroniske ting er trukket igennem også. Det andet kan jeg desværre ikke hjælpe med.

• #2   7. feb 2011 1 ved jeg ikke men venter gerne på svar, skal selv igang med samme projekt i min xsara.

2 phonokabel i den side hvor der går færrest kabler i bilen. evt. helt ind under tæppet for at undgå støj. regner selv med at monterer det undet tæppet og fastgøre kablet for hver 10'ende cm. i bedste emma stil.

3 de fleste biler skal du have de lister der op. gulvtæppet sidder i en mærkelig gummiliste som bliver holdt fast af dørlisterne. (gør det i pug 306 og de skulle efter sigende være ens.)

Kommentér på:
Trække pluskabel fra motor til kabine

Annonce