{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

Tilkobling af flere forstærkere ?? {{forumTopicSubject}}

Hej bg jeg har et lille problem.. har 2 forstækrere som jeg har koblet til.. den ene af dem vil geren spille meen den der skal trække min sub gider ikke at spiller.

Har følgende enheder

5ch bosch forstærker 1200w
4ch american pro bass 1600w
Kondensator 1,2 farad
Fordelerblok med sikringer (stel samt plus går gennem her til syystemet)
2x 10'' hertz sub 700w
2x 6'/9'' bag
2x 4'' front

Min 5ch virker og det hele der er intet problem her, heller ikke når jeg tilslutter mine 2 10'' der spiller den også.
men når jeg kobler mine 10'' til min 4ch så spilelr subben ikke men kun mine diskanter... og det hele skulle værre monteret korrekt skulle jeg mene, men er ikke sikker.

Nogen som kan give en god detaljeret forklaring måske?

Tak på forhånd smiley
Mvh K1B4

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilkobling af flere forstærkere ??
  • #1   10. apr 2011 Har prøvet at tage kablerne fra min 5ch og satte dem til min 4ch og der var ikke ændret noget, har også prøvet at bytte om på signal kablet, fra min 5ch til min 4ch, (kablet som går fra hu'en) men intet har hjulpet af det... men min 5 ch kan sagteens trække subben... bar ikke min 4ch som om der mangler stel / strøm, men det for den jo...

• #2   11. apr 2011 Hmmm lyder lidt som om at din 4 kanals er færdig ! Har du ikke en kammerat hvor du kan prøve at sætte den til i hans bil ???

Men hvorfor har du overhovedet den 4 kanals sat i ???

Sæt din 5 kanals som følger -
    front- dine 4"
    Rear- dine 6x9
    Sub-køre dine subs. De skal forbindes så de kører i enten 2 eller 4 ohm !
    Leg lidt med det her - http://www.rockfordfosgate.com/rftech/woofer_wizard.asp?submitted=true&woofer_qty=2&woofer_imp=4

• #3   11. apr 2011 Michael K

Forstærkeren virker, har haft 2 stk 12'' boxter på den og der spillede den helt fint.

Og grunden til jeg skal have en forstærker til subben er fordi det kun er en kanal som skal lave et output på 700 watt hvilket den ikke kan eftersom den kun ligger på de 1200 watt i alt..
    1200 / 5 = 240 watt per udgang

• #4   11. apr 2011 Normalt er en 5 kanal fordelt så den ligger x-antal watt på de 4 første kaneler. Der hvor man regner med at de forreste og mindre højtalere sidder. Der efter er der lagt ekstra watt på den sidste kanal hvor subben skal sidde.
    Så hvis vi tager dine 1200 watt(som højst sandsynligt er peak-wattog ikke rms watt), så vil de sikkert fordele sig -
    4x200 watt til de forreste
    og 1x400 på din sub udgang. Sådan cirka

• #5   11. apr 2011 ~ K1B4 ~
    Du har en 5 kanals du vil bruge til højtalerne... fint nok den er også langt bedre end den der 4 kanals discount brevvægt du har... Så bruger man ikke en 4 kanals til subwoofer... visse 4 kanals især de billige har nemlig fast højpasfilter... uden mulighed for lavpas...
    ud og find en god monoblok... for din 4 kanals levere sgu ikke mere end din 5 kanals...

• #6   11. apr 2011 De watt der er opgivet er i rms... og min 4 kanals kan sagtens trække 2 styk 12'' boxter... men når efter jeg har tilsluttet det hele samlet så gider den ikk levere lyd til de 2 10''... det eneste der sker hvis jeg lytter godt efter er mega lavt musik...

Min 4 ch har LP og HP til alle kanaler så i princippet er det en monoblok

• #7   11. apr 2011 Sejt... en 4 kanals der yder 2x1600 watt rms brokoblet... det har jeg satme ikke set før...

• #8   11. apr 2011 Sikker på din forstærker er fra Bosch og ikke fra BOSS... for er den fra BOSS... så er watt tallene ren fantasi... og american pro eller hvad de kalder det andet kinadiscount der passer watt tallene ihvertfald ikke...

(lad være med at tro du kan lære mig noget om dine forstærkere... )

Kommentér på:
Tilkobling af flere forstærkere ??

Annonce