{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.037 visninger | Oprettet:

Casper M
Casper M
Emner: 1 Svar: 3

Hjælp en nybegynder! :D {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige monteret et sæt 5.25" / 200watt højtalere i de to forreste døre.
De spiller næsten som de gamle 80watt smiley
Kan det have noget med min headunit som kun giver 45x4watt?? aner ikke om det er noget med det at gøre nemlig smiley får også snart monteret 500watts højtalere omme bagi.
Nogen der kan hjælpe? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp en nybegynder! :D
  • #1   17. maj 2011 På med en forstærker, så kører det!

• Casper M
    Casper M Tilmeldt:
    mar 2011

#2   17. maj 2011 Har en 1000watts liggende. skal jeg så bare smække den i, og så spiller det det ordentligt? smiley

• #3   17. maj 2011 Bare og bare..
    Altså hvis jeg var dig ville køre forbi en forhandler som har forstand på det, eller få en med viden på område til at hjælpe dig.
    For 1000 watt er nødvendvis 1000 watt.. Kommer helt an på hvilken forstærker osv smiley
    Det er med at afstemme det hele så det passer sammen smiley - det er min erfaring.

• #4   17. maj 2011 Jah altså det vil spille bedre når du skruer op, og du vil have mulighed for at indstille det yderligere.
    Altså opsætning af anlæg er ret komplekst, så det bedste er at du får én kammerat eller lignede der ved hvad han laver, til at hjælpe dig. Det er ikke bare sådan liiige at skrue tingene sammen, og så spiller det som noget fra en anden verden..

• #5   17. maj 2011 Hehe enig Jiraen..

• #6   17. maj 2011 Der er MANGE ting der spiller ind. Det kan både være din HU der ikke har kraft nok til at drive dine enheder, eller det kan være at den lydmæssigt simpelthen ikke formår at levere noget, eller det kan være din nye højttalere der simpelthen bare ikke er gode nok.
    Om det gavner med en forstærker kommer an på flere ting, for selve lyd-billedet bliver ikke bedre, det bliver bare højere. En forstærker er altid at foretrække, men kom med lidt info om højttalere og HU først.

• Casper M
    Casper M Tilmeldt:
    mar 2011

#7   17. maj 2011 Tak for hjælpen smiley

• #8   17. maj 2011 Casper M: Hvilke højtalere har du købt?

• #9   17. maj 2011 At en højtaler er på 200w er ikke ensbetyden med den er bedre end de gamle på 80 watt.
    Watt er kun et tal, og i billigere højtaler bruger producenten "salgswatt", og glemmer at opgive hvad de reelt set er på.
    Det samme med din forstærker. Du siger den er på 1000w, men hvad er det for nogle watt?
    Hvad yder den i RMS på hver kanal?

Hvilke højtalere har du monteret? Mærke og model?

• #10   18. maj 2011 Et anlæg vil aldrig være bedre end det svageste led.
    som der tidligere er nævnt skal du ikke fokusere på watt opgivelsen på dine højttalere, for det første er det en peak effekt, det vil sige den spidsbelastning højttaleren kan holde til i et kort øjeblik før den står af. Den effekt der er interesant er opgivet som RMS watt og er effektn de kan klare kontinuerligt.
    Det er klart at hvis din Headunit leverer 45 watt vil du ikke kunne sparke 200 watt ud i højttalerne. Som Essal også nævner vil lydbilledet ikke blive bedre af at tilslutte en forstærker men du vil opnå en større effekt.
    og kunne spille højere, for bedre lyd kræves gode komponenter og den rette indstilling, men igen det ville være rart at vide hvilke komponenter du har?
    At en højttaler er opgivet til en høj effekt er ikke ensbetydende med at den spiller højere og bedre end en med lav effekt, en 40w, kan sagrens spille bedre end en 500w, det er helt andre data man skal ind og kigge på og skal ikke lade sige blænde af producenternes watt opgivelser. Et anlæg bliver aldrig bedre end det svageste led.

• Casper M
    Casper M Tilmeldt:
    mar 2011

#11   18. maj 2011 Det er 200watts JBL tror jeg, det er ikke de dyreste, for bilen i sig selv er ikke det værd at smække det vildeste anlæg i smiley men har fundet ud af, at jeg skal have nu HU smiley den er lige kradset af idag smiley

Kommentér på:
Hjælp en nybegynder! :D

Annonce