{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

Festivals anlæg {{forumTopicSubject}}

Hej

Er igang med at lave et festivalsanlæg. Har monteret to stk 5,25" højttalere i en 12" basskasse hvor bassen stadig sidder i. Jeg vil ikke montere forstærker og sætte sub til, da det alt for hurtigt tærrer et bilbatteri op!

Men jeg overvejer at sætte to stk 6,5" højttalere i også, for mere lyd. De er på 240 W hver. De to andre 5,25" er på 160 W.

Jeg har monteret en X-Zound AV-3 radio i, som er på 4 x 50 W.

Mit spørgsmål er så:
bruger radioen 4 x 50 W(200 W)?
Bruger det mere strøm hvis der f.eks er monteret to stk. 360 W 6x9" højttalere frem for hvis der f.eks er monteret
to stk 160 W 5,25" ? Det jo under det halve af Watt.

Jeg skal vide det, da det er afgørende for om jeg vil montere to større højttalere. Men er jo ikke interesseret i det hvis den pludselig bruger dobbelt så meget strøm.

Og til sdist. Med et nyt bilbatteri på 68 AH(20AHR), hvor lang tid vil der gå før det er brugt op, hvis der kun er radioen og de to 5,25" højttalere?

Og evt, hvor lang tid vil der gå hvis de to 6,5" også bliver sat til?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Festivals anlæg
  • #1   19. jun 2011 Mikkel P - Hvis du nu læste hvad jeg skrev, så har jeg IKKE skrevet noget om jeg skal have monteret en bass til anlæget..... Bassen sidder stadig i kassen, men er ikke sluttet til. Ved udemærket godt hvordan en bass uden forstærker lyder !

  • #2   19. jun 2011 Køb en masse brugte batterier på genbrugspladsen til 50 kr stk.

  • #3   19. jun 2011 Michael H - Koster de kun 50 kr pr. stk. ?

    Mikkel P - Jeg skriver at jeg har bygget det ind i en 12" baskasse. Det var meningen at bassen sku være i brug, men det vil kræve for meget strøm med forstærker. Men kassen passer perfekt , oh der var plads til radioen og de to 5,25" plus der stadig er plads til de to 6,5" jeg overvejer at sætte i. Men vil ikke sætte dem i, hvis det vil resultere i at anlæget bruger meget mere strøm. For lyden er fin som den er nu...


Kommentér på:
Festivals anlæg

Annonce