Ingen lyd ved brug af phono til forstærker. {{forumTopicSubject}}
Ja som overskriften siger, har jeg et problem med lyd når jeg bruger phono udgange på min HU. Min HU er en Xzound SM10 med phonoudgange og så har jeg en Sony Xplöd 2 kanals forstærker. Meningen er at jeg vil køre mine 4 højtalere over HU'en og min 8'' bas over forstærker. Men hvis jeg sætte phonokabler i min forstærker og min radio sker der ikke noget. Så måden det er koblet på nu, er at HU begge frontudgange er koblet delefilter på hver der deler ud til 4 frontenheder. Og de 2 HU rearudgange er koblet i high level input på forstærker og derfra ud til 2 6x9 højtalere i bag. På den samme forstærker er der brokoblet et delefilter hvor den ene udgang går til bas. Men den spiller ikke den kraftige bas man gerne vil have. Håber i kan hjælpe med det, og bruge min beskrivelse da jeg er ret grøn inden for carhifi.
HU og Phonokabler er Ganz neues.
dec 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 284
Nummeret står i min profil.
dec 2006
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 20 Svar: 35
dec 2004
Følger: 95 Følgere: 92 Biler: 4 Emner: 14 Svar: 375
Hvis du lader sine 4 højjt kører over radioen, og sætter den 8" til den 2 kanals er det jo fint.
Du skal ikke ha alt det filter på. ( med mindre der ikke er lowpass filter i den forst)
Du skal bare sætte phono direkte i R/L på forst, og sætte den 8" på bridge udgangen!( Brokoble 2 udgange sammen til en)
Så skulle det spille...
Ingen lyd ved brug af phono til forstærker.