{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
642 visninger | Oprettet:

HU og højttallere i Elantra J2 {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg har for nylig købt en Hyundai Elantra J2 1,6 16v fra 06/96 som der stadig sidder den org. radio i, med casette afspiller samt ingen RDS, derfor skal der noget nyt til...

Jeg regnerm ed at HU'en fra min gamle bil (Vectraen der er oprettet) bliver flyttet over, men jeg skal også have nye højttalere i dytten.

Jeg er kommet frem til at der må sidde fabriksmonteret 6x9" i hattehylden, men hvor store er dem som sidder i døren, faldt en gang over en side hvor man kunne se højttaler størrelsen i de fleste bilmodeller men kan ikke finde den mere desværre...

Mht HU'en, hvordan har andre så gjort med monteringen? Jeg har set efter at have skilt bilen ad, at der ikke er en desideret DIN ramme at monterer radioen i, så hvordan har andre gjort, desuden er hullet som den org. radio sidder i lidt mindre end en normal DIN radio, så igen, hvad har andre gjort...

Håber på hjælp, og dumme kommentarer som "køb en anden bil" og hvad ved jeg får jeg ikke anlæg i af, så spild jeres krudt på en anden....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HU og højttallere i Elantra J2
  • #1   18. sep 2011 Puhha køb en anden bil... smiley

    Ej i en Hyundai Elantra har du 5.25" foran... og hvor mærkeligt den end lyder så tror jeg faktisk det er 6.5" i bag... 6x9" kan placeres uden store problemer...

    MHT radioen tror jeg simpelthen at du enten kan få en adabtor hos din Hyundai forhandler... eller også må du til at modificere hullet en smule..

    MVH
    Darkliner


  • #2   18. sep 2011 Hæhæ, ja den med en anden bil har jeg godt selv tænkt, men det er udelukkende set ud fra brændstoføkonomien i den, for derudover er jeg yderst tilfreds med den, den kører satme godt... :o)

    Okay 6,5" i hattehylden standard, nå men så er den tidligere ejer da blevet træt af dem, for der sidder 6x9" i nu, dog kun i pap kvalitet...

    Adaptor er ikke muligt, så jeg må se om jeg kan gøre noget evd hullet...

    Tak for hjælpen...


  • #3   18. sep 2011 Det var så lidt.

Kommentér på:
HU og højttallere i Elantra J2

Annonce