{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  generator vs anlæg
  • #1   8. nov 2011 kunne ikke mærke forskel men tror bestemt ikke det dumt at tage en 90amp´er

  • #2   8. nov 2011 ok super det er for jeg kan ikke huske hvor lille generator jeg havde på min gamle golf men den gik lige pludselig bare i stykker så havde jeg en anden liggende fra en anden gold jeg havde købt og der kunne satme mærkes forskel men ville bare høre om der var den store betydning fra kun 75 og så op til 90 for så hvidt jeg ved kan jeg max få en på 90a til min hyundai accent

  • #3   8. nov 2011 Det har meget stor betydning! Især for dit batteri! Den kan aldrig nogensinde blive for stor! Og HUSK HUSK HUSK nu at bruge MINIMUM 35mm2 pluskabel mellem batteri og generator og batteri, og ligeledes stelforbindelserne mellem generator og motor, og motor og karosse! MEGET vigtigt! Sammen med et godt batteri, kan jeg love dig for at du har et driftsikkert system både med hensyn til motorstart, og leverance til anlægget:-)

  • #4   8. nov 2011 En bil under normal drift, bruger 50-70% af en standard generators ladekapacitet. Derfor er det i sagens natur ikke skadeligt med en overstørrelses generator!

  • #5   8. nov 2011 du kan måle om det vil give en forskel. hvis du tænder bilen med fuldt opladt batteri. derefter måler amp forbrug. så smider du anlægget på fuld smadder og måler amp, hvis forbruget samlet overstiger 90 amp vil du jo tømme dine batterier i stedet for at lade dem op.

  • #6   8. nov 2011 kan sige så meget jeg har

    1x red top batteri i bagagen
    2x exide maxxima 900 dc til 2700kr stykket i bagagen

    så har jeg

    2x jbl bpx 2200.1 mono blokke
    1x jbl px 300.4 til diskanterne
    2xboxter shark gtx 2000rms watt
    og diverse højtallere smiley

    og når jeg skruer op for anlægget blinker mine lys dog ikke særlig voldsomt men de blinker eller bliver lidt svagt i det

    og jeg køre med 50mm2 strøm kabler i hele bilen fra batteri i motor rum til batterier i bagagen og fra 35mm2 fra batterierne fra bagagen til diverse forstærkere

    og min generator er kun på 75a står der ihvertfald på den så det er vel det den lader?

    så ville håbe det hjalp på at jeg smed en 90a generator på vil det hjælpe?


  • #7   8. nov 2011 je køre selv med tre tørstof i bagagerummet og et i front. plus 4 kondensatore på 2.5farad stykket. men køre dog to styk ph10000w monoblokke opgivet til 3000w rms stykket (men det levere de ikke). til to styk 12" re audio xxx. steg forstærker en k202, til fire 8" dyn audio basser . en steg k402 til to sæt dyn audio composæt.
    jeg trækker på mit 100mm2 hovedkabel fra bat til fordeler blok lidt over 250 amp når der er godt tryk på. men jeg har stadig kun en 90 amp lader på. og ingen problemer med lyset på vognen. laderen sørger bare for du har fyldte batterier. hvis man køre og høre musik på fuld smadder hele tiden skal du ha en lader der svare til dit forbrug.. men det er der jo ikke nogen der gør- så når du ikke høre højt musik bliver dine batt opladet igen. jeg har regnet mit sådan at jeg har 360amp timer på batterierne i bagagerummet. det svare ca til jeg kan spille med fuld knald i 1.5 time uden bilen er tændt før mine bat løber tør jeg tror nærmere dit lys blinker fordi eks( stel er lidt dårlig, du har et sammenklappet batt. eller dine batterier kan ikke lever strøm hurtigt nok. det er jo det kondensatoren bruges til..


  • #8   8. nov 2011 glemt lige:_) at dit lys bliver svagt.. hvid du sætter et skillerelæ/laderelæ på mellem det forrest batt og dem i bagagerummet blinker dit lys ikke mere . men mål lige din volt når du spiller maks hvis den falder under 11volt ville en kondensator gøre underværker. men nup du en 90amp generator så kan du spille længere smiley


  • #9   8. nov 2011 altså vil der også komme mere tryk på anlægget af jeg skifter til en 90a generator? og den kondensator er det ikke bare som et ekstra batteri? altså som gør at hvis det kommer under eks volt så giver den lige et ekstra boost? det er sådan jeg har opfattet det når folk har snakket om sådan en hvis det bare er det at den gør kan man jo ligså godt bare bruge et godt batteri til det i stedet for?

  • #10   8. nov 2011 OO==[][]==OO 4ever !: en bil under normal drift?, der sidder 90A generator på min T4, Det vil sige at den skal bruge godt 580W under normal drift. Der går 120W til forlys, og 20-60W til bag/bremselys. Det er 180W, så går der lidt til at holde en magnetventil, og måske lidt til en blæser, men der er da stadig et stykke op til de 580W?

  • #11   8. nov 2011 Dan J: Du får ikke mere tryk på anlægget af den grund, men måske længere levetid på batteri og generator.

  • #12   8. nov 2011 nej en kondensator afgiver strøm meget hurtigere end et batteri gør-- altså når din bas slår trækker den meget strøm lige i slaget. og der kan et batteri ikke altid levere det hurtigt nok så derfor bliver det en pludre bas i stedet da den ikke får nok guf i det split sekund. men vor i landet bor du for jeg har et par kondensatore stående (ikke til salg eller udlån) så kan vi bare prøve dem af en dag så kan du se hvad det gir


  • #13   8. nov 2011 anders smiley ja jeg undrede mig også for jeg køre med en 90amp på og mit forbrug når bilen står med alt lys tændt ligger på omkring 25 40 amp og går så op på 60 amp ca når blæseren køre mener jeg det var

  • #14   8. nov 2011 der vil jeg næsten give mikkel P ret jeg har haft en kondensator før og det gav slet ingen forskel på mit anlæg dog kunne jeg bare se hvor meget volt den gav men nåede at bruge den i en uge så røg speedometeret i den da pæren sprang pågrund af bassen :S men den hoppede dog fra 12.99v mener det var det den stod på og så røg den ned på omkring en 10 stykker

  • #15   8. nov 2011 trækker den lidt smiley hehe ja tror bare jeg fik formuleret mig lidt utydigt smiley jeg mente ikke at uden kondensator blive bassen pludret . men derimod at man skal sørge for at holde sin volt over 12. hvis den ryger under vil det kunne høres specielt på bassen da den vil få en langsommere reaktion, det var det jeg mente med pludre/kontant/præcis bas. jeg køre også totalt overkill på mit system da mit system ligger konstant på 14.6v lige gyldigt hvilken volume jeg spiller med da jeg har en udjævner på. dan. hvis din volt falder så meget er det pludre bas hele tiden. det er så langt ned at dine forstærkere slet ikke kan lever den mængde effekt som de ville kunne ved eksempelhvis den volt jeg køre med. da jeg køre 14.6v hedder regnestykket 14.6v* 250amp = 3650watt. hvis jeg kun har 10volt som i dit tilfælde når din bas peaker ville jeg kun levere 10v*250amp =2500watt det er 1150 watt til forskel det er altså en hel del man vinder der. og volten falder kun hvis man ikke kan flevere strømmen hurtigt nok til forstærkerne. er det bedre uddybet er ved at være lidt overtræt smiley

  • #16   8. nov 2011 Anders N>> Ja og så har du en fødepumpe (5-10A), en radio der spiller, en kabineblæser på trin 1 (5A) Motorstyring også (5-10A) osv. osv. Det er jo bare en ca. tommelfingerregel.

  • #17   9. nov 2011 hvis din volt faldt til 10 med kondensator har den kondensator du har haft på slet ikke været stor nok og du vil af den grund ikke kunne høre nogen speciel forskel på om du køre med eller uden. eller dine forbindelser har været dårlige

Kommentér på:
generator vs anlæg

Annonce