{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

Sammensætning af anlæg. {{forumTopicSubject}}

Goddag..

Jeg er lige ved at kigge lidt på anlæg med en kammerat og vi diskutere lidt, det er ham der skal have det og det er det første han køber.
hans plan er at have 2 12" bag i bilen, han laver selv kassen.
vi har kigget på dem her : http://shop.ccproshop.dk/product.asp?product=48714

og så kiggede vi på denne forstærker, men det er jo kun en monoblock, kan den trække dem begge eller hvordan?


På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sammensætning af anlæg.
  • #1   31. jan 2012 Link til forstærker! : http://shop.ccproshop.dk/product.asp?product=244705

  • #2   31. jan 2012 Nu har jeg ikke så meget viden om anlæg, men EARTHQUAKE har nogle fede produkter og det er primært det jeg bruger.

    Men ring til BD-Audio.dk han ved jævnt meget om det og har hjulpet mig med alt det anlæg jeg har, og er bestemt ikke utilfreds


  • #3   31. jan 2012 Okay, tak! det vil jeg lige have i baghovedet!


  • #4   31. jan 2012 Forstærkeren passer fint til. Du skal bare sørge for at købe basserne i 4 ohm, og parallelkoble dem over forstærkeren så du ender i 2ohm, så passer det.

    Tais B: Det ville da være ærgeligt at anbefale ham Earthquake når det han linker er af bedre kvalitet.


  • #5   31. jan 2012 Aner intet om kvaliteten på de forskellige mærker????

    Jeg gav bare min mening og henviste til en der ved en masse om bilstereo da det tydeligvis var det han manglede.


  • #6   31. jan 2012 Du skriver at de har nogle ret fede produkter, er det ikke det samme som at anbefale det?

  • #7   31. jan 2012 nej da!! der står at det er det jeg bruger.
    intet andet.


  • #8   31. jan 2012 Er virkelig kedeligt at se alt det alpine efterhånden smiley ..

  • #9   31. jan 2012 https://autohifi.dk/index.php?route=product/product&path=63_99&product_id=175

    De har da nogle produkter som godt kan bruges. Det kommer nok an på hvad man kan lide..


  • #11   31. jan 2012 Klaus D: Hvorfor linker du til sådan en gang affald?

  • #12   31. jan 2012 Altså det skal være kvalitet, ikke gtx og andet l**t....

    Men er det et godt anlæg hvis man nu kun tog 1 12" og så den forstærker som jeg har linket til?


  • #13   31. jan 2012 Det ville ihvertfald ikke være helt tosset. Men jeg har svært ved at se at man kan købe bilstereo uden at høre det først.

  • #14   31. jan 2012 ja, men de link jeg har sendt er til en forhandler som ligger ca 30 km væk, så regner stærkt med at vi køre op og høre det!



  • #15   31. jan 2012 Det er et fint setup du har linke til, men der findes meget andet i prisklassen, der kunne være bedre. Det vil dog altid være en smagssag.

    Hvis man ikke kan købe en forstærker og en sub, uden at have hørt det først, så må det satme være svært, nogensinde at få noget i bilen.
    Sandsynligheden for, at lige den sub og den bas sidder i samme podie, er ikke ligefrem den største. Og om den så gjorde, ville du ikke få den fjerneste fornemmelse af, hvordan den ville lyde i din bil.


  • #16   31. jan 2012 BDOG: Tja, kan jeg ikke få lov til at høre det, skal jeg bare ikke have det.. Køber du biler uden at prøvekøre dem?. Hvordan i al verden skulle man vide hvordan det man køber lyder ellers?, med autostereo, og det må du jo vide alt om, kan man ikke bare gå ud fra prisen.

  • #17   31. jan 2012 Okay, det lyder meget klogt! Men hvad kunne alternativet være i samme prisklasse?


  • #18   31. jan 2012 Det er også fint, at du gerne vil det, men du må stadig have svært ved at finde noget så.. Har endnu ikke set en bilstereobutik, med samtlige forstærkere og subwoofere sat til podiet.. Heller ikke mig.

    Har ikke sagt, at man skal gå efter prisen. Sidder netop og siger, at der findes meget bedre produkter, i samme prisklasse. Endda også billigere.

    Respekterer din mening, men forholder mig til facts.


  • #19   31. jan 2012 Hvad kunne alternativet så være BDOG??

  • #20   31. jan 2012 Kan desværre ikke vejlede dig med hensyn til produkter, da jeg selv er forhandler og det hurtigt kan opfattes som at vejlede forkert, for at sælge.dig noget.



  • #21   31. jan 2012 Iorden, Jeg bukker og takker! Kan godt se jeg skal researche lidt mere.. (:

  • Jesper  N
    Jesper N Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 118
    #22   31. jan 2012 Hold dig langt langt væk fra EQ, det er en værre gang skrammel det meste.

    Jeg vil sige Alpine er super fint, men man kan finde mange andre alternativer.

    Går udfra budgettet er omkring 6000,-

    Jeg ville råde dig til at vælge følgende:

    http://rabu-acoustics.dk/bas-71/sb-acoustics-10-sw26dac76-4-p1132 (2 Stk.)

    http://shop.ccproshop.dk/product.asp?product=137169


    Til orientering så findes der min. 2 danske bilstereo butikker hvor man kan høre hvilken som helst højttalere, og subs på hvilken som helst forstærker og på hvilken som helst HU, og sådan bør det også være til hver en tid, hvis man vil sælge. Det er ikke et stort arbejde at lave, så jeg mener det er for let som forhandler at have den bedste forstærker og bedste HU koblet op på alle højttalere og subs. Spiller et sæt godt i podiet vil det i givet fald også spille godt i bilen. Hvis ikke man kan høre om en enhed spiller godt, jamen så går man ikke særligt meget op i det alligevel. Bilstereo er ikke så meget anderledes i forhold til hjemme hifi selvom mange gerne vil gøre det til raket videnskab.


  • #23   31. jan 2012 Er helt enig i,at det er fis i en hornlygte, at have den bedste forstærekr og den bedste hu koblet op.. Ligeledes at lave demobiler, med de største profukter man sælger. Så SKULLE den kommentar være møntet på mig, preller den af, da det ikke er tilfældet.

    Hvorvidt man kan have alt koblet op, er så sandelig et spørigsmål om antallet af produkter, så der er vi ikke enige. Desuden er 99% af alle podier i de danske bilstereobutikker store perfekt tunede podier, hvor samtlig enheder spiller langt bedre, end de nogensinde kommer til i en bil. Hvilket i sig selv, er mere vildledning, end vejledning. Men igen, det er bare min mening.


  • #24   31. jan 2012 Det kommer vel også an på hvad man køber og hvor man placer det, for at få den lyd som man hørte i butikken..

    I mit til fælde syntes jeg det lyder bedre i bilen ind i butikken når alt spiller sammen..

    Det er klart, at monter man en 6.5 højtalere i døren nede i hjørnet spiler den lige inden i den ben og du vil gå glip af lyden.

    Det samme med 6*9 højtalere de spiller lige op i bagruden.. Så når man høre dem i butikken spiller de lige til dine øre..


  • Jesper  N
    Jesper N Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 118
    #25   1. feb 2012 Jeg vil ikke mene den var møntet på dig, men mere som et wake up call til de forhandlere som ofte kigger med her.

    De 2 butikker jeg kender til har omkring 10 HU koblet op, ca 15 forstærkere, og 15 højttalere sæt. og 10 subs.

    Som jeg skrev tidligere, så er den lyd man høre i podiet samme lyd som man kan høre i sin bil. Det er kun et spørgsmål og at installere det ordentligt.
    Nu har jeg selv konkurreret i bilstereo, og der er rigtigt mange der tror man mister al lyden fordi den er nede i bilen, men det passer nu ikke helt. Man skal ikke være bange for at lyden ikke når "frem" for det skal den nok gøre.

    Jeg ved ikke hvad der menes med perfekt tune en enhed udover det må være kabinet størrelsen der henvises til. Nu har jeg selv haft ret meget forskelligt i min bil, og langt de fleste af mine højttalere har lydt bedst i free air, så at fx vælge at lave et kabinet til mellembasser, det er sjældent nogen forbedring af lyden. At et subwoofer kabinet er perfekt afstemt og tunet i butikken, ja det kan man jo også selv gøre, det er der ikke de store problemer i.


Kommentér på:
Sammensætning af anlæg.

Annonce