Mit anlæg aflader batteriet? {{forumTopicSubject}}
HJÆLP!
Jeg har et spørgsmål angående mit anlæg i min Polo 6n. Nu har jeg nemlig skiftet batteri her for nogle måneder siden, i den kolde tid her. Havde startproblemer hver morgen så jeg skiftede det, men har så oplevet problemer med det samme igen. Koblede min plusledning samt HU fra og siden har der ikke været noget, så der må være en fejl i min installation af anlægget.
Min HU er en pioneer DEH-8300SD, da jeg monterede den i sin tid havde jeg problemer med at få den til at virke. Virkede som om tæningskablet ned til radion ikke virkede, så jeg lavede en brokobling mellem tændings stikket og konstantstrøm til HU. Så spillede den også fint.
Har så tænkt på om det kan have noget at gøre med den aflader?
mit andet bud kan være min kondensator. En soundquest 2F hvor jeg har kørt min plusledning fra batteri og ned på plus, på kondensatoren, og derfra 2 kabler videre fra pluspolen til mine 2 forstærkerer. Minuspolen på kondensatoren kører et kabel ned til stel på bilen og et kabel til hver af de 2 forstærkerer.
Jeg forstår bare ikke hvorfor den sådan aflader? Nu bliver bilen brugt til mindre turer og så i den kolde tid så tager det jo endnu mere, men der må være en fejl i min tilslutning, om det er noget af det jeg tror eller noget andet?
og jeg har selvfølgelig et remote kabel fra HU trukket om bagi som splitter i 2 og sidder i hver af de 2 forstærkerer.
Jeg har prøvet at søge i forum og på google, men synes ikke at kunne finde noget brugbart svar jeg kunne bruge.
apr 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 61
mar 2007
Følger: 57 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 165
den forstod jeg ikke helt?
Nicolai okay det må jeg kigge på så hvis det betyder noget? Tænkte bare når man slukker den bruger den vel ikke noget
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.366
Nicolai aner ikke hvad han snakker om... hvis du husker at slukke din HU selv hver gang du går fra bilen er den slukket og så er der intet forbrug... Men jeg ville nok til at måle din installation igennem.... hvis dit pluskabel er gnavet over et sted vil det kunne betyde en kortslutning... som langsomt dræner dit batteri... Men altså jeg ville køre ind til den forhandler der havde solgt dig anlægget og benytte mig af det der kaldes SERVICE...
mar 2007
Følger: 57 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 165
Nu er det så, sådan så jeg selv har lavet det meste, har købt noget brugt og nyt. xD
Men hvis der skulle være en kortslutning ville den så ikke smadre min sikring?
mar 2007
Følger: 57 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 165
og hvor ville du måle henne? hvordan ville du måle?
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.366
Mål på remote om den slukker når du slukker din HU... og ellers skal du tage kablerne af batteriet og måle gennemgang... hvis den kan vise noget er der kortslutninger...
mar 2007
Følger: 57 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 165
apr 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 61
Klemme 30 betyder konstant strøm.
Dvs når du drejer nøglen kommer der strøm i ledningen,
Hvis man læser i lednings diagrammer står det med klemme betegnelser
Fx.
31 stel
30 konstant +
15 tændings +
Mit anlæg aflader batteriet?