Valg af sub: earthquake VS MDS? {{forumTopicSubject}}
Hey, Har en Monoforstærker,
Der kan køre 900Rmswatt ved 2 ohm.
og 450RMS watt ved 4 ohm.
Valget står mellem:
earthquake dbxi 12d
https://autohifi.dk/index.php?route=product/product&path=63_99&product_id=113
2x 4ohm 500 RMSwatt.
(ved serieopkobling 2 ohm, så har min forstærker rigeligt overskud til den)
Og:
MDS ds3000rs:
http://carzone.dk/shop/mds-ds300rs-subwoofer-5882p.html
1x ohm 400 Rmswatt
Hvilken er bedst?
VI snakker ikke om hvilken der kan LARME mest.
Men hvilken der spiller bedst, giver det bedste, og mest præcise lydtryk.
hvad ville i vælge af de to og hvorfor?
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 8 Svar: 878
hvis det er højt spillene subwoofer du vil have, så er ingen af dem der brugbare, jo i 10 minutter, så er de brændt af...
så skal du over i noget Digital Design 500 eller 1000 serien før det er noget der kan spille højt... ellers er Power Acoustic MOFO 12 også et alternativ, men den kan tåle 1500watt RMS...
men skriv til ham der har carmod om han ikke kan skaffe en DD 512 hjem til dig, så skal du nok få larm... har selv en 12'' fra 1000 serie (som er den gamle 500 serie), og den kan satme lave noget larm i min lille 306'er...
jan 2007
Følger: 39 Følgere: 37 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 531
Vi snakker IKKE! om hvilken der kan LARME mest.
Det er præcis ikke bare larm jeg vil have
Vil have et godt tryk i kabine, men som er præcist og kontant
Det kommer i en lukket kasse, åbne kasser er for meget "larm" til mig. jeg syntes svingerne bliver upræcise.
Lidt ligesom min tekst hehe
jan 2007
- Har Ds3000 liggende
overvejede at skifte den ud med earthquake , fik et godt tilbud af en kammi på en,
Det derfor jeg overvejer om den skulle være bedre.
Nogen siger den er det rene lort.
og jeg er ret godt tilfreds med min MDS. Men, hvis den er bedre så vil jeg selvf. hellere have den
jan 2012
men hvis du vil have præcis og god lyd, så er MDS og Earthquake nok noget af det sidste du skal kigge på...
Audison, Hertz, Focal, Morel, Dynaudio, Audio System, DLS og B2 AC12 er noget du skal kigge på i stedet for... ved der er en Focal 13'' subwoofer til salg her i markedet på bilgalleri...
og hvis din bas har spillet upræcis i portet kabinet har det portede kabinet været bygget forkert eller forstærkeren har ikke haft kræfterne til det...
aug 2007
Følger: 52 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 56 Svar: 556
jan 2012
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
Hvorfor udskifte elendigt lort med mere elendigt lort?? Det er som at skifte en gammel skoda fra 1980 ud med en lada fra 1980...det er jo ligegyldigt hvilken af den du kører i... det er stadig noget elendigt lort...
Men samme side som du finder det der Eartquake lort på finder du også denne: https://autohifi.dk/index.php?route=product/product&path=63_101&product_id=189
Den er lavet til at spille præcist og rent...
Og lad os så lige få aflivet den måde du skriver på med det samme... Du kan ikke få god lydtryk... du kan få højt lydtryk... eller god lydkvalitet... og meget meget få enheder er i stand til at levere begge dele... Så du må beslutte dig for hvad du vil have... Det som Mikkel omtaler som at LARME... er netop højt lydtryk... men god præcis bass intet har at gøre med lydtryk...
aug 2007
Og jo den ku godt spille op, men min CV storker gør det MOJ MOJ BEDRE!! den vejer så os lige 3 gange så meget
jan 2012
jan 2007
haha, ja okay lort eller lort
Nej resten er vi enige om, det er bare at få det skrevet "korrekt".
Men vi er enige, derfor ville jeg høre om EQ var bedre.
men har hørt det skulle være, værre..
Som du så også siger.
Kunne være jeg skulle kigge efter nogle andre enheder:)
aug 2007
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
Du vil gerne have en bedre mere præcis og korrekt gengivelse af bassen... så er det virkelig en helt anden boldgade end EQ og MDS du skal over i...
Valg af sub: earthquake VS MDS?