{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

Jonas A
Jonas A
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 10

Anlæg Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej BB'ere

Jeg er næsten helt grøn inden for instalering af bilstereo, og der er et par spørgsmål jeg gerne lige vil have afklaret.

Det er sådan at jeg har tænkt mig at få baghøjtalere i min bil med forstærker og subwoffer. De højtalere jeg skal have bagi skal køre over forstærkeren, sammen med subwofferen. Så derfor skal de foreste højtalere kun køre på min autoradio.

Mit spørgsmål er så:Hvordan man skruer op for bass og diskant på sine baghøjtalere, og hvordan jeg skruer op og ned for subwofferen. Det er måske et lidt dumt spørgsmål, men jeg vil jo gerne have de foreste højtalere til kun at spille diskant, hvor de bagerste gerne skulle spille både diskant og bass. Et det noget man gør på forstærkeren eller på anlæget?

Og hvordan er et "standard" anlæg som regel sat op med 4 højtalere og en subwoffer?

Håber på at få lidt afklaring her smiley

Mvh Jonas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anlæg Hjælp!
  • #1   11. mar 2012 Tror det vil komme til at lyde ret fucked. Hvorfor ikke få fronthøjttalerne sat til forstærkerne i stedet?
    Hvilken headunit og forstærker har du?

• #2   11. mar 2012 På den måde jeg har gjordt det (og som jeg tror at mange andre også har)

Er ved at have en HU med en udgang (line ud) til Front, Rear og Sub som så går ind i din forstærker, og derefter bliver din højtallere / sub sat til din forstærker.

Så kan man så skrue op / ned på de 3 forskellige ting på HUén

Ellers ville jeg nøjes med at tilslutte alle højtallerene til HUén og så subben til en forstærker.

Men det allerbedste er at trække det fra en eller flere forstærkere smiley

• Jonas A
    Jonas A Tilmeldt:
    apr 2007

#3   11. mar 2012 - Alpine 5,25'' front
    - Alpine 6,5'' hattehylde (6x9 passer ikke)
    - Pioneer autoradio
    - JBL 12'' Subwoffer
    - 800 Watt 4 kanals forstærker

Har hørt en kammerats anlæg spille på den måde og det var sgu fedt!

Men det svarer desvære ikke rigtigt på mit spørgsmål smiley

Hvordan er et standard anlæg da ellers sat op, et "standard" anlæg som regel sat op med 4 højtalere og en subwoffer?

Jeg mener jo at hvis folk har 5,25'' i front og 6x9'' i hattehylden, så kan 5,25'' jo slet ikke følge med bassmæssigt hvis bare jeg skruer bare lidt op for bassen på autoradio'en? smiley

• #4   11. mar 2012 det bedste er at sætte det hele til forstærkeren, så du kan justere volume og bas/diskant mellem front/bag på forstærkeren. du kan evt. bruge en 5 kanals forstærker hvis du kun vil ha en, så kan du smide subben på den samme forstærker også!

• #5   11. mar 2012 HenneR !

Det var det jeg prøvede på at forklare.

Jonas A

"Jeg mener jo at hvis folk har 5,25'' i front og 6x9'' i hattehylden, så kan 5,25'' jo slet ikke følge med bassmæssigt hvis bare jeg skruer bare lidt op for bassen på autoradio'en? :-)"

Du skal jo heller ikke have bassen fra højtallerene, det skal du jo have fra den subwoofter du installere

Du skal jo kun have mellemtone og diskant fra dine højtallere

• Jonas A
    Jonas A Tilmeldt:
    apr 2007

#6   11. mar 2012 Fedt nok Guys nu er jeg med igen. Mange tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Anlæg Hjælp!

Annonce