{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

Bender
Bender
Følger: 3 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 633

Alpine eller pioneer? {{forumTopicSubject}}

Jeg har kigget på sådan en HU her: http://www.pixmania.com/dk/dk/8684796/art/pioneer/bilradio-deh-8300sd-cd-mp.html?srcid=7139&aftrack=TVRBd05qc3hOak14T3pBNU5EYzNPVEV6OzEzMzI3NTM1NjI7

I min gamle bil, havde jeg en Alpine HU som jeg synes leverede fantastisk lyd. Vil jeg blive skuffet over en pioneer 8300 SD eller er den også rigtig god?
Er der noget alpine der matcher den pris og kvalitetsmæssigt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alpine eller pioneer?
  • #1   26. mar 2012 Pioneer er 100% med på lydkvaliteten smiley Alpine er ik sådan fremme i skoene som de var i "gamle dage".

Jeg kører selv med 8300BT, som kører med samme forstærker-del som 8300SD og den levere super fin lyd smiley

• #2   26. mar 2012 Ok, ved du hvor mange phono udgange der er på 8300 SD?
    Jeg har brug for 3 stk. 2 til for/bag og 1 til sub.

• #3   26. mar 2012 pioneer

• #4   26. mar 2012 Der 3 x 4v phonoudgange smiley

• #5   26. mar 2012 RCA udgang 3 x RCA (4 volts)

• #6   26. mar 2012 C20XE guru - For langsom smiley

• #7   26. mar 2012 Aha så RCA = phono.. Det var jeg faktsik ikke klar over. smiley

Men så er den jo perfekt til mig, specielt fordi der er EQ og bas control.

• #8   26. mar 2012 Køre også med Pioneer og vil helt klar anbefalde Pioneer.

Syg god lyd og styre system..

• #9   26. mar 2012 lige et spørgsmål til her, som komplet anlæg ville i så også anbefale Pioneer over Alpine ?

• #10   26. mar 2012 Pioneer

• #11   26. mar 2012 100 alpine da.

• #12   26. mar 2012 100 % alpine skulle der stå.

• #13   26. mar 2012 syntes alpine er feder desing mæssigt. lyd er de gode. de er dog lidt specielle at justere...

sku jeg skifte fra min clarion så blev det nok alpine

• #14   26. mar 2012 Om Alpine er federe deisgn er en smags sag jo, jeg synes personligt Pioneer er mere stilrent...

Og så er menuer og indstillinger meget roddet og indviklet på Alpine... altså de er ik ret brugervenlige syns jeg...

• #15   26. mar 2012 Altid Alpine!!!!

Pioneer er for lagtidchaufføre og bøøøøsekarle.

• #16   26. mar 2012 Patrick B

Ha ha siger du?

LOL

• #17   26. mar 2012 Kan du/I begrunde "Altid Alpine" udover at det skulle være for bøssekarle?

• #18   26. mar 2012 Ups.... Langtidschaufføre.

Tommy ja =).

Står og skal have ny igen, blive klart en alpine da. Cde 126bt den her gang.

• #19   26. mar 2012 Ja har haft en Pioneer før, det "fine" men møgirriterende blå lys der var i den var lige vild nok om aftenen.
    Den gik ud flere gange, havde den sendt ind 3 gange men nej, fik en ny, den holdte i 3 mdr.

Skiftede til en Alpine Ida-x100, glimrende radio. Man får mere for pengene, stilrent design, brugervenlig(maje), lys der passede til det i min bil. Så ville vælge Alpine- ALTI ALTI.

Anyways - IMO.

Tror det er en smagssag i sidste ende. =)

• #20   26. mar 2012 Tænkte bare hvis man selv køre i lastbil om det så ikke er lidt mærkeligt at sætte Alpine i?? LOL Gass til siden...

Det er nok en smags sag for Pioneer er som sagt mere stilrent smiley

Har ikke noget imod Alpine, men syntes nu Pioneer er mindst lige så godt..

• #21   26. mar 2012 En Cde 126bt duer i hvert fald ikke til mit behov, da den mangler sub udgang... Der skal være 3 linje/RCA udgange.

• #22   26. mar 2012 Patrick B

Jeg kan slukke mit blå lys eller skifte farve hvis det er det jeg vil og har kun haft 1 problem med den i de sidste 6 år og det er da jeg havde tabt mit display lidt for mange gange ellers spiller den stadig skide godt..

------------------

Hvis jeg finder med en lyd styrke som er til pas i bilen og jeg ruller vinduet ned, så skruer den selv om sy jeg stadig har den samme lydkvalittet trods åben vinduer og når lukker igen så skruer den igen selv ned til det niveu, som jeg havde før jeg rulled vinduet ned. Samt en MASSE andre ting den kan...

Som du selv siger.

Det er i sidste ende en smags sag smiley

• #23   26. mar 2012 Alpines hjemmeside - Bestil i tyskland.

Nej Tommy.

Har jeg nemlig ikke brug for, er blevet for gammel til boombox i bagagerummet =)

• #24   26. mar 2012 Tommy P - meget nice feature! Kan den jeg har linket til også det?

• #25   26. mar 2012 Ville jeg jo så også mene min den gamle(stjålne) den kunne. Både skifte farve, samt spille sådan selvom ruderne var nede.
    Syntes nu ikke det er et specielt kvalitets stempel i sig selv, hvis min radio ikke kan det skal jeg ikke have den =)

• #26   26. mar 2012 Patrick B

Ved ikke hvad din kosted, men min kosted 7500kr så den SKAL kun nogle ting smiley

Jesper U

Jeg ved ikke om din kan har ikke set efter..
    Jeg kan selv indstille den som jeg vil have det. Hvis man har tildens til at få for mange bøder når en god sang kommer kan jeg indstille den til at skrue ned for musiken hvis jeg giver den gass i forbindelse med sangen, men har aldrig brugt den del, da jeg elsker bass og fart ha ha..

Men jeg vil helt klart anbefalde Pioneer og som du kan høre er der en kamp i mellem dem som er van til det ene og det andet..

---------------

Patrick B:

Jeg har Bass og kan lide en masse af det og derfor jeg valgt en HU somkan levere det smiley

• #27   26. mar 2012 Bass skal der være masser af, jeg hører mest dubstep så der kan ikke være for lidt bass. smiley

Tror jeg prøver en Pioneer denne gang.

• #28   26. mar 2012 Kan ikke se om den funktion er der, der står godt nok noget med at den har nogle lyde funktioner, men ved det ikke..

Min Pioneer:

MP3 / WMA CD playback
    MOSFET 4 x 50 amplifier
    Steering wheel Remote control
    New Dual Faceplate design with OEL Display
    3 Hi-Volt Pre-outs
    EEQ+ Equaliser with LFP / HPF
    ASL (Automatic Sound Leveliser)
    Multi-CD Control
    ITS (Instant Track Selection)
    Disc Title Memory
    CD Text
    Digital Compression/Dynamic Bass Emphasis
    Source TV Control
    DAB Tuner Control
    Source DVD Control EXT
    External unit control via IP-Bus 2
    AUX-In (with optional CD-RB20)
    Remote control Standard
    ISO Connector
    Display illumination
    Dual button illumination
    Soft key operation
    Rotary volume Pop-out
    Front Panel Auto-flap mechanism (motorized)
    Removable Front Panel
    Cellular telephone auto muting

• #29   26. mar 2012 Hvad hedder den model?

• #30   26. mar 2012 DHE-8400MB

• #31   26. mar 2012 Men 8300 er en lækker enhed, uden tvivl smiley
    Jeg er ik sikker på om den har den funktion som Tommy snakker om, men det er jo bare at den skruer op, alt efter hvor meget støj der er i bilen, ikke?

Men er 100 på du ik vil blive skuffter over en 8300SD, den har en rigtig lækker brugerflade, der er nem at finde rundt i, samt en masse fede indstillingsmuligheder smiley

• #32   26. mar 2012 Jeg kører Pioneer, mest fordi at jeg kan li' den måde menuerne er bygget op på, og så er jeg vild med deres stilrene radioer og OLED displays, hvor Alpine radioer tit ligner noget fra et andet børnediskotek.

• #33   26. mar 2012 ASL (Automatic Sound Leveliser)

Tror jeg er den forkortelse vi er ude i...

Kan ikke se den forkortelse i din HU så tror det ikke, men ja så kan man jo selv skrue op og ned, men bare en lille fræk ting smiley

• #34   26. mar 2012 Jesper U

Elsker det spørgsmål du kommer med.. Er Alpine eller pioneer bedst? Er Gud Eller Alah bedst??? Er Buddha eller Ganesh bedst??? Der er tale om en religionskrig her...

Jeg kører selv med pioneer... fordi det er det jeg synes er bedst... Pioneer har en bedre bassgengivelse, mens Alpine har en bedre mellemtone...

med hensyn til kvalitet: Pioneer brænder nemmere af det er desværre sandt... Grunden til at pioneer nemmere brænder af er pga idioter der ikke kan finde ud af noget så simpelt som at lave korrekt stel til anlægget... Pioneers Stelbane er lidt skrøvelig noget pioneer selv ved og derfor indsatte en lille sikring der skal skiftes modsat konkurrenterne der bare brænder stelbanen...

Brugervenlighed... Alpine... rodet... Pioneer simpel og nem...

Design: Alpine er klassisk, og kører samme stil som midt 90'erne... hvilket bestemt ikke er en dårlig ting hvis man kan lide det... pioneer er stilrent... men med lidt rigeligt diskolys i displayet... noget Aline for det meste ikke døjer med... Der er plusser og minusser ved begge mærker...

Tag ud til en forhandler (Den eneste rigtige måde at handle på) Og pil og leg med de forskellige HU's... Det kan endda være du faktisk hellere vil have Clarion, eller kenwood... Find en Hu på den rigtige måde og ikke ved at kigge på nettet... For du finder aldrig ud af om en HU er god ved at se billeder på nettet og lytte diverse amatørerer der diskuterer på nettet... Vælg med dine egne ører, øjne, og fingre...

• #35   27. mar 2012
    Cody .

Kunne ikke sige det bedre selv smiley

Kommentér på:
Alpine eller pioneer?

Annonce