{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.492 visninger | Oprettet:

Byg selv baskasse - Gode råd? {{forumTopicSubject}}

Godaften BG

Jeg har sådan en bas her
http://www.autobixen.dk/shop/alpine-sbg-1244bp-46034p.html

+

4 x 10" Boxter 400RMS watt

Som jeg gerne vil bygge en ny aflang baskasse til.
Det dog ikke sikkert jeg vil bruge de 4 styks 10" da det an på str. af kasse..

Men hvordan finder jeg bedst ud af hvor mange liter min 12" skal bruge eller de 4 x 10" ??? Har ingen data på dem andet end det jeg har vidst i linket..

Nogen som kan hjælpe? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Byg selv baskasse - Gode råd?
  • #1   24. apr 2012 hvis du ikke har nogle data på dine enheder, så kan der IKKE regnes et korrekt kabinet

• #2   24. apr 2012 Søg efter enheden på alpines hjemmeside... der vil du finde t/s parametrene og kabinet forslag.... Lad være med at bruge alle dine subs... enten bruge du din ene 12" eller de 4 stk 10".... Lad være med at bruge det sammen da resultatet med garanti ikke vil blive godt...

• #3   24. apr 2012 Kan man ikke regne et ca. litermål ud via str. målene på subkassen?

Ang om at bruge alle på en gang, ja så er det bare i orden. Det vil jeg ikke gøre så smiley

Hvad er så bedst vil i mene? Har hørt at det skulle være bedre at bruge 4 stk 10" da de er hurtigere til at gi lyden fra sig? Hvad mener i? smiley

• #4   24. apr 2012 Ronni K

jeg mener du har lyttet lidt for meget til hvad alt for mange idioter siger...

10" er på ingen måde "hurtigere" end 12"... Faktisk har størrelsen intet med enheden evne til at gengive lyden korrekt at gøre...
    Og "hurtigere" er sådan et dumt ord da enhedens evne til at gengive lyden korrekt afhænger utroligt meget af kabinet og forstærker...

• #5   24. apr 2012 Og nej du kan ikke regne en korrekt kasse ud fra målene på den gamle...

Kommentér på:
Byg selv baskasse - Gode råd?

Annonce