{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.230 visninger | Oprettet:

Subwoofer UDEN der skal trækkes kabler? {{forumTopicSubject}}

Jeg kom til at tænke på om man kunne få en sub i sin bil uden man skal trække kabler + og - (phono skal selvfølgelig trækkes) men så man kan være fri for at trække + ude fra motorrummet ?

Det er ikke noget jeg har behov for nu, men jeg tænkte bare når jeg skal ud og købe en ny bil, så vil jeg ikke pille for meget ved den smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Subwoofer UDEN der skal trækkes kabler?
  • #2   17. jul 2012 i know smiley

    men hvad jeg kan se, så skal der stadigvæk trækkes kabler fra motorrummet smiley

    Det var der fra det indlæg jeg fik tanken smiley


  • #3   17. jul 2012 Jeg tvivler på at du skal hente noget i motorrummet, med de små stikforbindelser der er bagpå den sub.

  • #4   17. jul 2012 så vidt jeg ved har mange nye biler i dag det der ISOamp-stik indbygget altså et isostik hvor man tilkøber en forstærker som der klikkes på dette stik....

    Så er det faktisk kun kabler fra forstærker som der trækkes


  • #5   17. jul 2012 Fandt bare denne video (tysk video) der viser han + og - kabler, det var der jeg kom til at tænke på det

  • #6   17. jul 2012 så det der "ISOamp-stik" det er nærmest + og - der er stukket? eller hvad?

    så denne sub her: http://carsound.dk/produkt.asp?id=10856&pk=27&produkt=Rainbow_Intelli_Sub8_-_Slimline_Subwoofer

    Skal bare sættes til radioen, også er det det? smiley


  • #7   18. jul 2012 Selvfølgelig skal der trækkes til en aktiv sub også, men bare knap så kraftige kabler, som hvis man bygger et større anlæg op.

    Bilens ledningsnet er ikke lavet til at kunne trække selv en lille aktiv sub på 100W...


  • #8   18. jul 2012 Den skal jo altid ha strøm smiley
    Men mange af de mindre aktive subs kan du godt nøjes med at trække strøm fra bag sikribgsboksen smiley


  • #9   18. jul 2012 okay, skulle bare vide smiley

    Er bare ikke vil med at når jeg nu skal have en ny bil, at så skal jeg til at splitte den fra hinanden smiley

    det er bare svært at opgradere sit anlæg uden at trække kabler smiley


  • #10   18. jul 2012 Cigartænder kabler skulle fint kunne trække en under-sædet sub smiley

    (siger nogle folk da, men smider en måler på...)


  • #11   18. jul 2012 Nogen der ved om den sub Mikkel J linker til rent faktisk er noget værd?

    Jeg gider nemlig ikke køre rundt med en stor kasse i bagage rummet, og sub hvor reservehjulet ligger er ikke en mulighed.


  • #12   18. jul 2012 jeg har den sub han linker til. den spiller super godt i forhold til den er aktiv. jeg blev meget positivt overasket.
    der sidder en 10 A forsikring i den sub.


  • #13   18. jul 2012 Super. Skal lige finde et sted jeg kan putte den ind i min A3. Tror ikke den kan ligge under fører sæderne.

  • #14   18. jul 2012 Det kommer an på hvor meget du nyder at høre musik.. Bruger du kun anlægget i bilen til at høre radio og aldrig skruer højt op, så er den lille aktive subwoofer sikkert fin nok, som et suplement, hvis det originale anlæg slet ikke kan levere noget bas.. Kan du godt lide at sætte et fedt nummer på og skrue op, så skal der altså en almindelig traditionel subwoofer i, og så slipper du ikke for at trække kabler.
    Jeg har hørt Xzound's aktive 8" subwoofer i en bil.. Og den var ikke imponerende.. Man kan da høre at den spiller, men den giver ikke ret meget bas, ud over hvad det almindelig anlæg kan levere..


  • #15   18. jul 2012 brug de ekstra penge også få det lavet ordentligt, det bliver du MEGET gladere for i længden

  • #16   18. jul 2012 Hvis du nu købte en rigtig bil, ala. Mercedes eller BMW, sidder batteriet allerede bag i bilen/under bagsædet.. Så er der ingen problem..

  • #17   18. jul 2012 Jeg har hørt Xzound's aktive 8" subwoofer i en bil.. Og den var ikke imponerende.. Man kan da høre at den spiller, men den giver ikke ret meget bas, ud over hvad det almindelig anlæg kan levere..

    Og så skulle der jo være en forskel på en Xsound og Rainbow smiley Kørte med en MDS aktiv 8" i min første bil, og den gjorde det ok. Skal også have noget under sæderne på Picassoen på et tidspunkt, da der ikke vil blive plads til at lege med noget omme i bagagerummet pga hund og barnevogn


  • #18   18. jul 2012 Du skal uanset hvad trække kabler fra motorrummet, da bilens ledningsnet IKKE er egnet til at trække en subwoofer. Bare de 10a som den Rainbow sub bruger, ville et stnd. kabel fra ledningsnettet ikke kunne trække hvis længden fra batteri til forstærker er over 1,7m. De er næsten brugt op bare fra batteriet indtil instrumentbordet.

    Men så svært er det heller ikke at trække kabler. Alle biler har en gummitylle imellem motorummet og kabinen som er lavet klar til ekstra huller/kabler. Hul i den, kabel igenem og fisk strømkablet oppe under instrumentbordet. Derfra er det ikke sværere end at skrue passagersædet ud (2-4 bolte) + sidepanelet (et par stjerneskruer eller klips). Så er gulvtæppet i passagersiden så løst du kan hive det de der 10-15cm op der skal til for at få en arm ind under og føre kablet langs bunden af bilen.


Kommentér på:
Subwoofer UDEN der skal trækkes kabler?

Annonce